شناسه خبر : 52496
سه شنبه 08 فروردين 1396 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این هم از قوانین اجرانشده و مفید برای ایثارگران!

با ترفندی خاص جانبازان را دور زده و طی قراردادی که با بیمه ایران منعقد کرده، درمان جانبازان را به عهده بیمه ایران قرار دادند!

جانباز- چند سالی میباشد که در مورد قانون جامع صحبت هایی شد. اگر بخواهیم یک نظر کلی به قانون جامع بیندازیم، خواهیم دید که قانون جامع شامل تقریبی ۷۶ ماده ودر بعضی ماده ها تبصره هایی وجود دارد. در اکثر ماده های قانون جامع وتبصره های ذیل آن ایراداتی وارد میباشد. چنانچه باز شفاف تر و نقادانه تر بخواهیم قانون جامع را مورد ارزیابی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد قانون جامع بصورت ناشیانه ای غیر کارشناسی میباشد!

 همین امور غیر کارشناسی باعث شده نقطه ضعف های آن کاملا آشکار باشد. مثلا" در ماده سیزده قانون جامع که درمان جانبازان را شامل می گردد. بزرگ ترین موارد غیر کارشناسی یکی از اساسی ترین مشکلاتی که برای جانبازان و ایثارگران رقم خورده میباشد. در تعریف این ماده میگوید صدرصد هزینه درمان جانباز و خانواده جانباز به عهده ی دولت میباشد. آیا واقعا چنین است؟ آیا اینکه به صراحت بیان شده به عهده ی دولت میباشد حقیقت دارد؟ می گوییم خیر دروغ محض میباشد، شاید در ذهن خواننده ماده سیزده  عبارت صدرصد هزینه قید شده اما واقعیت اینچنین نیست، بنیاد برای اینکه جواب گوی جانبازان نباشد.

 با ترفندی خاص جانبازان را دور زده  و طی قراردادی که با بیمه ایران منعقد کرده، درمان جانبازان را به عهده بیمه ایران قرار داده به این صورت که جانباز موظف میباشد فقط با درمانگاهی یا بیمارستان هایی یا پزشکانی که با بیمه ایران قرار داد دارند برای درمان خود مراجعه داشته باشد در غیر اینصورت اگر جانباز به پزشک، درمانگاه، بیمارستان یا دارو خانه ای که با بیمه ایران قراداد ندارد، مراجعه کند. باید هزینه درمان خود را شخصا پرداخت کرده و بعد از هفت خوان رستم اگر به سلامت رد شود، بتواند مبلغی از خرج کرد خودرا پس بگیرد. آن هم نه تمام خرج کرد خود را...

 در قوانین حاکم بر بیمه ایران بیان می شود که تابع قوانین داخلی بیمه ایران میباشند. باتوجه به اینکه قوانین بیمه ایران هیچ سنخیتی با خدماتی که باید به شخص جانباز و خانواده جانباز ارائه داده شود را ندارد. آیا در جایی شنیده اید که بیمه ایران هزینه های کمر شکن دانپزشکی شخص جانباز یا خانواده جانباز آن متقبل شوند؟ آیا در جایی شنیده اید که بیمه ایران هزینه داروهای گیاهی که پزشک متخصص برای بیماری جانباز یا خانواده جانباز تجویز می کند را متقبل شود؟ آیا در جایی شنیده اید که بیمه ایران هزینه داروهای آزاد پوست و مو و بیشتر داروهایی که به گفته بیمه ایران آزاد می باشند و شامل بیمه نمی شوند را پرداخت کند؟

 اینها بخش کوچکی از ناتوانی های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران میباشد که فقط در یک ماده سیزده بیان گردید و اگر بخواهیم موشکافانه تر نگاه کنیم. هنوز هم میتوان مثال های زیادی آورد. فعلا به همین نکته اکتفا می کنیم. قانون جامع شامل نقص های بسیاری میباشد. یکی دیگر را بیان می کنم. ماده ۵۱ فوق العاده ایثارگری که در تبصره دو آن جانبازان حالت اشتغال ماده ۳۹ را از این ماده ۵۱ تا پایان عمر محروم کرده اند. با توجه به اصل تعریف جانباز حالت اشتغال که در خود همین قانون جامع آمده، جانباز حالت اشتغال باید از تمامی حقوق و مزایای جانبازان شاغل برخوردار باشند. متاسفانه تبصره دو ماده ۵۱ در تبعیضی آشکار جانبازان حالت اشتغال را ظالمانه از برخورداری ماده ۵۱ فوق العاده ایثارگری محروم نموده است.

 در ماده هایی دیگر از این موارد را بسیار شاهد می باشیم. باز نمونه ای مثال می آورم در ماده ۳۸ و۳۹ جانبازان حالت اشتغال بیان شده که حداقل حقوق رزمنده بسیجی باید مطابق با نیروهای مسلح جمهوری باشد آیا واقعیت پیدا کرده؟ یا به بوته فراموشی سپرده شده؟ در ماده استخدامی جانبازان بیان شده از مزایای یک یا دو گروه تشویقی برخوردار گردند مگر یک یا دو گروه تشویقی  چقدر از نظر ریالی با یک کارمند غیر جانباز تفاوت ایجاد می کند یا در جایی دیگر از ماده ای دیگر بیان شده، درصورت داشتن دیپلم، جانباز از یک مقطع حقوق بالاتر برخودار شود. سوال بازهم از نظر ریالی با یک کارمند غیر جانباز چقدر تفاوت حقوقی ایجاد خواهد کرد.

 درجایی از ماده ای دیگر بیان شده بلیط نیم بها شرکت های پروازی برای جانبازان!!! نمایندگان محترم!! چند درصد از ملت بزرگ قدرت سفر با هواپیما را دارند؟ آیا بسیار دست و دل باز بگیریم، به گفته خود مسئولین کشوری پانزده درصد از کل آحاد جامعه توانایی مسافرت با هواپیما را دارند. آیا قشر جانبازان وایثارگر که دیگر و در حال حاضر محتاج نان شب خود هم گشته اند، شما جزء قشر مرفهین جامعه قلمداد کرده اید و ماده هایی که اگر بخواهیم تک تک آنها را مورد بازنگری قرار دهیم، خواهیم فهمید. چنانچه صدرصد قانون جامع بدون نقص هم انجام شود باز هم دردی از ایثارگر جانباز را دوا نخواهد کرد. این قانون که مکتوب شده کارهای غیر کارشناسی چندین سال های پیشین قرار داشته میباشد. مغایر با حال امروز!
 

 ایثارگران که در مرحله ی میان سالی یا کهن سالی قرار گرفته اند میباشند در خوشبینانه ترین حالت چنانچه از همین امروز که شروع سال هزارو سیصدو نود و شش میباشد، اگر صدرصد قانون جامع به صورت معجزه آسایی اجرایی شود، دوباره خواهیم دید بازنده اصلی جامعه جانبازان میباشد! چون این قانون طوری طراحی شده که از قدرت به روز رسانی لازم برخودار نمیباشد. البته که اکنون هم اندر خم یک کوچه میباشد و چنانچه در هفتاد سال آینده و هر ده سالی از یک خوان رستم به سلامت بیرون برود و اجرایی بشود کلاه گشادی است بر سر استخوان جمجمه های جانبازان! چون هیچ سرانجامی در بر نخواهد داشت.

خشت اول گر نهد معمار کج       

می رود تا گنبد دوار کج

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
جانباز عزیز از دو مطلبی که بعنوان طعنه برای مسؤلین علی بی غم نوشتی حکایت مشت بر سندان کوفتن رادارد .

ولی در این کشور همه چیز و همه کس برعلیه جانباز قلم و قدم بر می دارند .

حکایت من و شما حکایت ....

کبوتر با کبوتر , باز باز ,

باز کبوتر تنهای تنهاست .
اگر گفتید شباهت برجام با قانون جامع چیست؟

بله درست فهمیدید
برجام کلاه گشادی بر سر مردم شریف ایران است که هیچ وقت سرانجامی نخواهد داشت

قانون جامع هم کلاه گشادی برسر جانبازان مظلوم میباشد که انهم هیچوقت سرانجامی نخواهد داشت
تفاوت دیگر ان را غیر خودی سرمان گذاشت ولی این را خودی و ادعا دارد
باسلام دمت گرم خیلی بحال گفتی کو گوش شنوا بولا عزیزان جانباز وخانواده شهدا درگیر این مسایل هستن این مجریان هستن که از این قشر خوششان نمیایند که باید پیگیر این مسابل یاشند وقت شعار تا کی همه ما خسته ایم مظلوم تر از ما پیدا نکردن واگذار به خدا
فقط قوانینی که به نفع آقازادگان منحوس و وزیران میلیاردی چروکیده و مجلسیانی که در عرض20 دقیقه برجام را ناخوانده و ناجوانمردانه به تصویب میرسانند بعلاوه مدیران اختلاسگر و نجومیخوار که بابت اعمال شرمگینانه اشان و موسسه های ربوی اجرا می شوند
ولی آحاد مردم اعم از خانواده های معظم شهدا و جانبازان معزز و رزمندگان غیرتمند و محرومان عزیز جامعه و جوانان تحصیلکرده و فقرای دردمند کشور از اجرای قوانین مصوب هم بی بهره اند و منفعتی که نمی برند بماند که هرروزه به رنجشان توسط این قانونگذاران و مجریانش افزوده میشود مثلا پسرم با مدرک کارشناسی میخواهد به سربازی برود و تاکنون بابت هزینه های ثبت پرونده درپلیس +10 و معاینات پزشکی چندثانیه ای فقط 70هزار تومان پرداخته است و باید بابت هر برگه دیگری که برای رفتن به خدمت سربازی بنویسد هزارتومان پرداخت نماید و فیس و افاده های کارکنان +10 و .. را هم تحمل کند و اگر این پولها را هم جوانی نداشته باشد که پرداخت کند سرباز فراری محسوب شده و بازداشت خواهد شد.
حکایت غریبی است.
د- س از مشهد

...

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران .

یک قانون ضد بچه های جبهه و جنگ است .

و یک قانون ظلم و رعب و وحشت است .

و دیکتاتوری و آزار و اذیت در آن است .

و ضد خلق است .

و ضد بشر است .

و بر گرفته از قانون دوران دولت سازندگی است .

و تاریکی است .

و غبار است .

و دشمن است .

دوران تاریکی سازندگی رفت .

و قانون جامع خدمات رسانی جایش را گرفت .

و چه چاهی عمیق و وحشتناک که ماندگار شد .

و خدا رحم کند .

به ایران عزیز .

و نجات دهد از این قانون .

و از این نامردمان .

...


...

زن و مرد ۵۰ ساله رو از توی خیابون می گرفتن و می بردن حبس ؟!

و می گفتن قباله ازدواج بیارن ؟!

چه روزگاری بود ؟!

رعب و وحشت ؟!

دیکتاتوری مطلق ؟!

سیاهی شب در روز هویدا ؟!

و خدا رحم کرد ؟!

...

قوانین بیمه ایران در تصاد کامل با درمان دائمی جانبازان میباشد
بنیاد با اشراف کامل بر این مسئله و فرار از پاسخگویی به درمان جانبازان پیشنهاد پرداخت هزینه های درمانی جانبازان را با بیمه ایران یا شرکت های بیمه ای دیگر را مطرح کرد
هر شخص جانباز که با پرداخت هزینه های دارویی ودرمانی با بیمه ایران یا کلا شرکت های بیمه ای که متولی هزینه های سرسام اور درمان جانبازان را برعهده بگیرند مشکل به هم زنند وبه قسمت درمان بنیاد مراجعه کنند
با این جواب مواجه خواهد شد که تصمیم دولت یا مجلس بوده
و با این ترفند خود را از زیر با ر مسئولیتی که بر عهده دارد رهایی داده است
در این بین کسی متضرر نخواهد شد جز جانباز
برای بلیط نیم بهاء هم باید گفت استفاده ازآن بسیار سخت وناممکن است.
در شهرستانها (ایلام) اگر بخواهی بلیط ویژه جانبازان (نیم بهاء ) بگیری تقریبا ناممکن است. به چهع دلیل؟!!
به این دلیل که برای هر پرواز سهمیه 2نفر جانباز گذاشته اند وبیش از دونفر جانباز خانواده شهداء وخلاصه مشمولین بلیط نیم بهاء بلیط دادئه نمی شود ومی گویند سهمیه 2نفر تمام شده است؟؟!!
شما حساب کنید در استانی که تعداد زیادی ازمردم والدین شهداء یا جانباز یا فرزند شهید هستند با سهمیه دو نفر برای هر پرواز چند سال باید صبر کنند تا نوبتشان بشود؟؟!!
از این هم بگذریم در ایلام شرکت های خصوصی به ایثارگران وخانواده شهدا و...بلیط نیم بهاء نمی دهند ومی گویند قانون بلیط نیم بهاء برای شرکت های دولتی است!!!
در ایلام فقط دوپروازدولتی داریم...یعنی روزی 4 نفر بیشتر سهمیه ایثارگران نداریم؟؟!!
حالا حساب کنید چند ماه یا سال طول می کشد تا بتوان بلیط یک سفر درمانی به تهران بصورت نیم بهاء گرفت؟؟!!
بحث دارو!!!!!خیلی ازداروهاروبه جانبازان نمیدن!بیمه وبنیادمیدونن میانگین سنی جانبازان چندساله!!!اومدن داروهای پرمصرف وموردنیازجانبازان رو ازقلم انداختن!!!مثال:پیاسکلیدین والدین وهمسران شهدا !!!این دارو۵۵سال ببالا!!!اون دارو۶۰سال ببالا!!!این یکی...اون یکی و..........!!! ازهرچندقلم داروی جانبازان تقریبانصف میشه و...بمانداینکه بعضی ازمدیران.کارکنان بیمه وبنیاد و...بابعضی ازدارخانه هادستشون توی یه کاسه س وداروهای قاچاق به جانبازان میدن!!!وگزارش که میدیم.میگن باشه شمابفرمابرو مارسیدگی میکنیم!!!کدام رسیدگی؟!پس تکلیف من چیه که داروی قاچاق وبلامصرف دردست دارم؟!نه داروخانه داروهام روعوض میکنه!نه داروهارو پس میگیره ونه...!!!حرفهاودرددلهاو...خیلی زیاده!!! اما کوگوش شنوا!!! ازبی ارزه گی آقاس!!!بقول معروف میگن کدخداروببین ده روبچاپ!!!!!آقادست ازسرجانبازان بردار!بروجایی دیگرآقایی کن!بنیادرورهاکن و..............................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تنها راه .درددل وبیان اتفاق افتاده در مجلی برای مقام معظم رهبری است
خسته نباشید.برادر
سلام به دوستان فراموش شده جنگ (ایثار گران)
هر چند مشت نمونه خروار است و به قول شاعر
درد اگر درد من ناله اگر ناله توست
البنه انچه به جائی نرسد فریاد است
فقط جهت اطلاع کلیه عزیزان عرض میکنم که الان بیمه مکمل جانبازان با بیمه ایران است
و خود بنده هزینه ای برای درمان کردم (حدود 14 میلیون تومان ) که بیمه پایه که تامین اجتماعی است سهم خود که حدود 9/5 میلیون بوده پرداخت کرد و نوبت بیمه ایران که شد بهانه تراشی جهت عدم پرداخت نمود و الان بعد از گذشت 1سال و اندی هنوز پرداختی انجام نداده است(جهت اطلاع من جانباز 70% قطع نخاع هستم که به برکت نظر تنگی تفسیر کنندگان غلط قانون چون احساس وظیفه کرده ام و با این منطق که چون تحصیل کرده ام باید خدمت کنم شاغل شده ام و از همان ابتدا حقوق بنیاد من قطع شده است ) تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
سلام در برنامه ششم توسعه و قانون جامع برای تبدیل وضعیت فرزندان جانباز بالای 25 درصد فکری شده ؟ یعنی الان با 9 سال سابقه می توان در دستگاه دولتی از قراردادی به رسمی تبدیل وضعیت شد؟
با سلام
بنده جانباز حالت اشتغال وزارت بهداشت می باشم که تا پایان سال گذشته فوق العاده ایثارگری را برای ما محاسبه کرده بودند ولی متاسفانه امسال آنرا حذف کردند آیا راهی دارد که بشود به حقمان رسید یا خیر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi