شناسه خبر : 52506
چهارشنبه 09 فروردين 1396 , 16:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح حقوق ایثارگران در برنامه ششم

عملیاتی بودن مفاد مرتبط با ایثارگران را دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح تایید کرده‌اند.

تشریح حقوق ایثارگران در برنامه ششم/ بهره‌مندی از دو حقوق بازنشستگی و چگونگی معافیت فرزندان ایثارگران از سربازی


  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر تغییر و تحولات اساسی در حوزه ایثارگران به موجب برنامه ششم توسعه، گفت: عملیاتی بودن مفاد مرتبط با ایثارگران را دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح تایید کرده‌اند.

 حسن نوروزی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح مصوبات مرتبط با ایثارگران در برنامه ششم توسعه، گفت: فراکسیون ایثارگران مجلس موضوعات مرتبط با خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگانی که طی برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده است را از بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری خواهد کرد و در صورت عدم توجه به عملیاتی کردن این مفاد پیشنهاد انتخاب وزیر امور ایثارگران را نیز به دولت خواهیم داد.

 نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در رابطه با استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در برنامه ششم توسعه نیز دولت موظف به بکارگیری این افراد شده است که فراکسیون ایثارگران مجلس جذب این افراد را پیگیری خواهد کرد، در واقع این مواد و سایر موضوعات مصوب با تایید نظر موافق نمایندگان ایثارگر و هیات رئیسه مجلس و نمایندگان دولت بررسی و مطرح شده است.

 وی با بیان اینکه تمام مفاد مرتبط با ایثارگران قابلیت اجرایی دارد، افزود: در همین راستا برخی مواد مانند تعیین مزایا برای فرزندان ایثارگر با 40 ماه سابقه حضور در جبهه به دلیل عدم عملیاتی بودن حذف شد، در حقیقت سایر مواد در مورد جذب نیرو، اعطای تسهیلات، تخفیف در پرداخت شهریه دانشگا‌ه، انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه از میان جامعه ایثارگران، سرانه بیمه عمر و معافیت از خدمت نظام وظیفه عملیاتی خواهد بود.

 نوروزی یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح پیش از تصویب برخی معافیت‌های فرزندان جانبازان، ایثارگران و رزمندگان از خدمت نظام وظیفه در برنامه ششم توسعه نظر مساعد خود را با این مصوبات را اعلام کرد، در واقع اگر ستاد کل نیروهای مسلح نمی‌پذیرفت امکان تصویب آن وجود نداشت.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر و تحولات اساسی در حوزه ایثارگران در برنامه ششم صورت گرفته است، گفت: در برخی مفاد نیز به موضوع تابعیت پرداخته شد، بنابراین مقرر کردیم تابعیت ایرانی به رزمندگان و ایثارگران غیرایرانی که برای دفاع از ایران وارد جنگ شدند طبق ضوابط وزارت امور خارجه داده شود، همچنین امتیازاتی را برای نامادری‌هایی که فرزندان شهدا را پرورش دادند قائل شدیم. البته در یکی از بندها درمورد بازنشستگان به ایثارگران اجازه داده شد که از پول خود در یک صندوق بازنشستگی جدای از صندوق نخستین، پس انداز و از مزایای بازنشستگی آن استفاده کند یعنی می‌توانند دو حقوق بازنشستگی دریافت کنند.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای مفاد مذکور به لحاظ اعتبارات و امکانات مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی موارد را پذیرفتند، مواد مصوب در برنامه ششم توسعه مفادی است که در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به آنها پرداخته نشده است، البته در تمامی این مواد هم تاکید شده که در راستای قانون مذکور اقدامات انجام گیرد.

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت
اینستاگرام
باسلام طبق قوانین ادارات موظفند مقطع تحصیلی جانبازان را یک مقطع بالاتر در نظر بگیرند. مقطع تحصیلی بعد از کارشناسی ازشددکتری تخصصی یا PHD می باشد . ولی آموزش وپرورش دکتری حرفه ای یا همان کارشناسی ارشد رشته های پزشکی ابلاغ زده است . که این مسئله مغایر با قانون می باشد .
راه فرار از بد قولیمجلس برای حق ما جانبازان زیر ببیست و پنج درصد حرف ها مطالب دو پهلو و سر کاری انان است خدا حق ما را بگیرد که شما فریبکارید.گرجه فاش نیوز نمی زند
آقا چرا آرم طرح ترافیک جانبازان زیر 50 درصد را قطع کردند و محدود به اقلیت نا چیزی کردند در حالیکه این حق در ماده 44 قانون صراحتا ذکر شده است .لطفا پیگیری کنید بدعت نشه که بنیاد هر وقت خواست یک ماده از قانون را زیر پا بگذارد.
سلام
همان اش و همان بشقاب دل خوش کردن تکراری. بجای قصه بافی دو کلمه حرف درست حسابی بنویسید. ینی چی این داستان بی ارزش بدرد چ کسی می خورد. متاسفم ....
سلام
وخسته نباشيد
اين قانون معافيت سربازي فرزندان جانباز سرانجام ان ب كجارسيد الان ك نوشتين ب تاييد نيرو مسلح رسيد كي اجرايي ميشه تا چقد ب واقعيت نزديك اين مطلبي ك نوشتين؟؟؟؟؟
تخفیف شهریه فرزندان چقدراست وکی اجرایی میشه ..کجامراجعه کنیم آیا شعاره یا عملی
جانباز وایثارگر ونظامی دارن دوشیفت کارمیکنن
دارن نگهبانی ساختمان میدن
دارن مسافرکشی میکنن
دارن از قرض فرارمیکنن
دلسرد شدن ازانقلاب ازمسئولین مرفح کینه به دل دارن
وای از روزی که بغض ترکیده شود.
ماه مبارک رجب برهمه مسلمانان مبارکباد:
باسلام درودبه پیشگاه ولی عصر(عج)وسلام درودبه روح معمارکبیرانقلاب اسلامی ایران وسلام درودبه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای حفضکم الله وضمن تقدروتشکر ازآقای خجسته عضوفراکسیون ایثارگران درمجلس که بایددست مریزابگیم به ایشان که بعدازچندسال چنین فردی دلسوزبرای پیگیری واحقاق حق این قشرمظلوم ایثارگرکه جان ومال خودشان رادرراه دین اسلام واطاعت ازعظمای ولایت فدانمودندبسیارسپاسگذاریم واماجمله مهم همین است که آقای خجسته فرمودنداگراین مصوبات عملی نشوندبایدوزیر ایثارگران به دولت معرفی نمایم امابنده حقیربعنوان عضومجمع ایثاران استان گیلان واز جانبازان 55%هشت سال دفاع مقدس پیش نهاددارم که چرابعدازهمین حالایک فردوفاداربه انقلاب اسلامی واطاعت ازامررهبری معظم بعنوان وزیرایثارگران به دولت معرفی فرمایندهم مشکلات ایثارگرحل میگرددوهم ایثارگران دلگرم میشوندکه یک وزارتخانه مستقل دارندکه دنبال پیگیری کارومشکلات این عزیزان هست اگرغیرازاین باشد،آش همان آش است وکاسه همان کاسه چراوزارت ورزش وجوانان داریم چرانباید وزارت ایثارگران داشته باشیم تاکی بایداین عزیزان تق ولق بمانندهرباریک نفربرای بنیاد ریس بگذارندبعنوان معاون ریس جمهورازجلسات دولت شرکت نمایدامامشکلات ایثارگران همانطوربه قوت خودباقی بماندمثل کشاورزان قبل ازانقلاب که کی باران ببارد تاکشاورزی آنان ازبی آبی نسوزدبالاترین برکت انقلاب این بودکه کشاورزان مخصوصآ کشاورزان برنج کارشمال کشورهمیشه تابستان که میشدبه آسمان نگاه میکردند خدایاکی باران بیارداین رنج زحمت برای یکسال امرارمعاش ماتلف نگردداین که نبودکار برکت انقلاب اسلامی یعنی همین بودودغدغه مقام معظم رهبری این بودکه ملت ماراحت باشنددرتالش ماکشاورزان آب درزیرزمین بودکشاورزبیچاره به آسمان نگاه میکرددولت مردان قبل ازانقلاب هم بفکرعیش نوش خودبودندفکرملت نبودندکه حالاجریان ایثارگران هم همین معنی رامیدهدایثارگراماجوانی خودرابااخلاص درهشت سال دفاع مقدس گذاشتندحالابرای درمان خودهزاران دغدغه روبروهستندبنده دربیمارستان خاتم تهران توسط یک پروفسورجراحی شدم موقع ترخیص بمن گفتندبایدفلان مبلغ پرداخت نمایید گفتم چرامیگفتندچون دفترچه شماآموزش پرورش است ماقراردادنداریم تااینکه تلفن زدیم به بنیادشهیدمرکزآقاجریان ازاین قراره چه بایدمن که پول ندارم بنیادشخصی رابنام آقای دکترعزیززاده فرستادخدارفته گان آقای دکترعزیززاده بیاموزه ماراازاین مخمسه نجات داددوباره بستری شدم بازهمین کارراادامه دادیم این نشدکارهرباشخصی رابه دردسربندازیم که ماداریم درمان میشویم امیدوارم هم مجلس محترم وهم دولت محترم به فکرچاره اندیشی درست برای این عزیزان باشدودرضمن مسکن ماجانبازان درصدهای 50الی69% وقراربودهرده سال یک دستگاه خودروتولیدداخل بماهابدهند14سال هم شددیگه ازخودروخبری نیست تابه ایثارگران میرسدبرای دولت بارمالی داردخواهشمندیم هم برای ایاب ذهاب اینهاهم درمان هم مسکن مناسب برای این عزیزان چاره اندیشی شود
جناب آقای عیسی مراد بخش ، شما که ظاهرا نماینده ایثارگران هستید بفرمایید چرا مسئولین بنیاد در فکر حق و حقوق کل جانبازان نیستند مگه وزیر چکار میکند شما در همین متن خود فقط از گرفتن ماشین و مسکن و کارت تردد و ...جانبازان 50 به بالا صحبت میکنید یعنی بقیه منطقه نبودند کی گفت شما سهم بیشتری از جنگ داشتید اگه شما نماینده اثر گذار جانبازان هستید بایستی مجلس محترم قانون محاسبه درصد معافیت جانبازان و فرزندان آنها را درخصوص سربازی به ازای هرماه منطقه یک درصد یا یک ماه تعمیم داده و کل قوانین ایثارگران را را به صورت تلفیقی از درصد جانبازان و ماههای حضور در منطقه به صورت هر ماه یک درصد محاسبه نموده که مشکل اکثر جانبازان مرتفع میگردد مثلا جانباز 10 درصد با 20 ماه منطقه میشود 30 درصد ، که با این 30 درصد میتواند مانند جانباز 25 درصد رفتار گردد حال دوست گرامی فقط در فکر گرفتن ماشین دوم وغیره خود نباشید جانبازان و رزمندگانی هستند که از حداقلها محرومند در صورتیکه سهم بزرگی به گردن همه مردم و مسئولین دارند
با معافیت یا کسر خدمت فزند جانبازان زیر25درصد موافقت شد؟؟
اگر قانون حالت اشتغال براساس استاندارد های نرمان و به تناسب میزان ایثارگری و امتیاز اعطا میشد در ان صورت پرداخت دو حقوق عادلانه و متعارف بود .
ولی هم اکنون همان طور که معاون بنیاد در مصاحبه مربوط به همسر جانباز خود سوزی کرده نیز تاکید کردند اعطاء امتیاز و در صد جانبازی و تسهیلات و حقوق براساس سفارشات و سلیقه امسال ایشان تعیین می گردد .
جناب نوروزی اینقدر دم ازحقوق نزنید؟ کدام حق؟ کدام عدالت؟ شماها همش شعار میدین . ظلم وتبعیض همه جانبازان زیر25 درصد را از پا دراورده . وقتی که جانباززیر25 درصد ودانشجو از شهریه دانشگاه معاف نیست اما خانواده جانباز25 درصد از پرداخت شهریه دانشگاه کاملا معاف هستند اونوقت حضرتعالی وسایر نمایندگان دم از حقوق ایثارگران میزنید.مگر همکارتان لاریجانی در خصوص اوردن مصوبات حذف شده اردیبهشت پارسال درمورد جانبازان زیر25 درصد در برنامه ششم خلف وعده نکرد؟؟؟؟؟!!!!! وای بر شما
باسلام عاجزانه والتماس مبکنیم محض رضای خدا فقط ننویسیدشعار الکی ندهید ماجانبازان شش ماه بسیجی وپنج درصد زنگی مان شده مرگ تدریجی هی آبرومان پیش خانواده رفت پس کی این مستمری کوفتی بدون پارتی بازی به مابدبخت بیچارهای به قول شما معسرمیرسه نوشداروی بعدازمرگ سهراب کی کی کی کی کی کو کو کو کجا کجا کجاست دیگه بریدم نای زنده موندن نداریم ای خدا به دادمابرس
با سلام . بنده شمس نژاد جانباز ۲۰ درصد میباشم که پس از واگذاری بخش های درمانی بنیاد شهید به بخش خصوصی توسط بنیاد از کار بیکار شده ام . هیچ کس هم صدای ما را نمیشنود . بنیاد شهید که خود مسولیت رسیدگی به اشتغال جامعه هدف را دارد خودش اقدام به اخراج آنان نموده است . حالا فکر میکنید به افراد بدون شغل و درآمد حقوق دهند !!!؟؟؟؟
با سلام و احترام می خواستم ببینم که جرا هر لایحه ای که در مجلس تصویب میشه مثلا گرانی بنزین و یا جریمه ماشین فردای همان روز اجرایی میشه ولی حقوق ما جانبازان فقیر ومعسر بعد ازگذشت جندین ماه تصویب عملی نمیشه واقعا خودتون قضاوت کنید با تشکر
این بحث معافیت فرزندان جانباز 10% که فرمودید مصوب شده هنوز ابلاغ نشده است آیا مشکلی برای اجرا و ابلاغ دارد؟ چرا کسی جواب نمی دهد؟
سلام بنده فرزند جانباز مشمول بند ز ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه هستم کارمند یکی از سازمان های دولتی هستم آیا امکان انتقال به وزارت علوم و به عنوان هیات علمی طبق بند ز ماده ۴۴ وجود دارد ؟ یا وزارت علوم از انجام این کار طرفه می رود ؟ البته من با یک دانشگاه مذاکره کرده ام و قبول کرده اند ولی ظاهرا از بالا می گویند باید تو فراخوان جذب شرکت کنی ... سوال اینجاست اگر در فراخوان شرکت کنم که نشد انتقالی اون موقع میشه استخدامی ؟ و این خلاف قانون بند ز ماده ۴۴ می باشد راه کار چیست ؟
باسلام از شما خدوم زحمت کشان سایت فاش نیوز بنده همسر شهید جانباز ستار میرزایی میباشم که کم کاست از برخی از موضاعات که طی چند سال پیش در زندگی اینجانبان توسط عدم رفتار وطرد مسولین بنیاد شهید وامواریثارگران اتفاق افتاده بود مطلع می باشد که درهمین امر طی چند ماه پیش از طرف بنیاد شهید استان البرز که در ان محل به عنوان مهمان میباشیم وبازهم از هرگونه خدماتی محروم ماندهایم ولی با نامه نگاری های مسولینی که با کذب جهت خدمت بر ما پاسخ که هچگونه صحتی ندارد میدهند سرگردان ماندهایم بنده درخواستی به عنوان پرداخت معوقه حقوق قبل از شهادت همسرم در زمان جانبازی که هچگونه حقوقی ویا پراخت کمک معیشتی از طرف بنیاد شهید طی این چند سال صورت نگرفته بود نمودام که در جواب اقای دکتر صمیمی بدون در نظر گرفتن حق وحقیت با اطلاع داشتن از موضوع پرونده شهید در نامه که موجود میباشد به ان بنیاد ارسال کرد که قبل از شهادت واحراز خانواده ایشان حقوق معیشت ومستمری از طرف بنیاد به خانواده پرداخت مگرفته مبنده تقاظ نمودام به کدام حساب بانکی با چه شماره پرداخت حقوق مینمودهاید وبازهم دوباره به درخواست خود از تمام نهادی که از شروع پرونده به خاطر پرداخت حقوقراستعلاماتی اخذ میشد تافرد حقوق دیگری دریافت نمی کند جوابیه بر خلاف گفته دکتر صمیمی داده شد وحالیه پاسخ به این امر نمیکند ودیگر به زحمت از فاش نیوز تقاظ منمایم در رابطه با این پرداخت وحقوق که به دروغ در مورد ایشان وخانوداه اش درست کردهاند تا پرداخت حقوقی که طی چند سال به عنوان خانواده شهید بدون اطلاع ما اقدام به گرفتن میشده است را به گردن ما بی اندازن طرف شده اند الذا در این خصوص کمال همکاری دارم باتشکر از فاش نیوز
با سلام همسر محترم شهید اون حسابها که فرمودن واریز کردیم براتون جیب مبارکه اختصاص کن هاست نه حساب خانواده شهدا لذا خودت رو خسته نکن که با. این سیستم
امروز بنیاد هیچ نتیجه ای نمی گیرید چون همه دستشان تو یه کاسه است .......
سلام ، سال نو در طبیعت و حلول ماه رجب را به مدیریت محترم و همکاران گرامی سایت مقدس فاش نیوز و سایر دوستان تبریک عرض میکنیم.
با کمال تاسف عده ای از مسئولان بیت المال مسلمین را بانک بعداظهر خودشان کردند و با استفاده سیاسی از قوانین مصوب کشور بجای خدمت به مردم به حزب و جناح متبوع و جیب شخصی خدمت کردند. آقای دکتر احمدی نژاد بودجه لازم برای اجرای کامل قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران را 6 هزار میلیارد تومن تخمین زد اما در سال 95 بودجه بنیاد بیش از 9 هزار میلیارد تومن بود که بدون احتساب درآمدهای تجاری بنیاد از بیت المال پرداخت شد اما بسیاری از خدمات بنیاد به ایثارگران حذف شدند و هیچگونه خدمتی به رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد تعلق نگرفته است. نتیجه شوکه کننده تحقیق و تفحص از بنیاد در مجلس جدید به دستور رییس مجلس از دستور خارج شد و جانبازان ارتشی با کسر درصد جانبازی در شورای پزشکی ارتش از هرگونه حقوقی بطور کلی محروم شدند.
هیچیک از مسئولان کشور حتی فرماندهان ارتش و سپاه در مقابل تجمع اعتراضی ایثارگران بویژه جانبازان محترم قطع نخاع پاسخگو نبودند در حالیکه اکثریت نمایندگان مجلس عدم کارایی بنیاد و مشکلات ایثارگران را بطور مستقیم تاکید کردند.
بودجه بدون حساب و کتاب بنیاد در حالیکه بخشی از گزارشهای فساد شوکه کننده منتشر شد گویای علت فقدان خدمت رسانی به ایثارگران محترم است لذا هرچه قانون و مصوبه بنام ایثارگران صادر شود برای تخصیص بودجه های هزار میلیاردی بوده که محرومیت و مظلومیت ایثارگران را در کشور اسلامی بوسیله مدعیان دین و فرهنگ شهادت و تبلیغات انتخاباتی رقم زده است که اقشار عظیم ایثارگر را بطور کلی از مسئولان ناامید و دلزده و سرخورده و معترض و شاکی کرده است.
خداوکیلی همه جانبازان زیر 25درصد مثل قبل هیچ مزایای ندارن همه الکی میگن دل خوش نکنیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi