شناسه خبر : 52530
دوشنبه 14 فروردين 1396 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه های یک هم سنگر

همه ما روزی در یک سنگر بودیم و اکنون نیز در یک جبهه هستیم و تنها سنگرهایمان بنا به تشخیص متفاوت شده است.

ابوالفضل درخشنده- مدتی ست که میهمان هنرنمایی متعهدانه قلم بزرگواران هستم،جسارتاً در محضر شما استادان گرامی مطالبی من باب درس پس دادن عرض می کنم. امیدوارم گستاخی ام را به بزرگواری خود عفو بفرمایید.
 
1)  همه ما روزی در یک سنگر بودیم و اکنون نیز در یک جبهه هستیم و تنها سنگرهایمان بنا به تشخیص متفاوت شده است. یکی در سنگر فرهنگ، دیگری در اقتصاد و تولید، دیگری در...، اما همه ما در یک جبهه هستیم و این مهم را هیچ وقت فراموش نکنیم.

2)  تضارب آراء و اندیشه همیشه وجود داشته و خواهد داشت اما اگر معیار داشته باشیم این تضارب اندیشه ها در جهت پیشرفت است نه ایجاد اختلاف و کینه.

3)  همانگونه که معیارمان، امام و مقتدایمان فرموده است:

 « دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحاد مردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند ... در قضایای پس از انتخابات، به بهانه انتخابات، ایجاد تردید و اختلاف کردند تا دل های مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به مسئولان چرکین شود و در چنین فضای مشوش و شلوغی، عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را برای کارهای اخلال گرانه وارد صحنه کنند اما به دلیل بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند ...

 هر اقدامی که موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به یکدیگر بدبین و مردد کند، به ضرر کشور است ... من اصرار دارم که آحاد مردم و جریانات مختلف سیاسی، همه با یکدیگر متحد، در مقابل آن افراد معدودی باشند که مخالف اصل انقلاب و استقلال کشور هستند و هدف آنها تقدیم کشور به امریکا و استکبار است ... به کسانی که بدنبال مصالح کشور هستند، توصیه می کنم، از این اختلافهای جزئی، و غیراصولی صرفنظر کنند.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، مورخ 4/9/۱۳۸۸)
از هر عملی که به وحدت و همبستگیمان لطمه می زند شدیداً اجتناب کنیم.

4)  به رأی و نظر دیگران احترام بگذاریم و در هنگام بیان دیدگاه هایمان سعی در مجاب کردن مخاطب نداشته باشیم که این اولین قدم در مجادله و اختلاف است.

5)  دیدگاه های خود را با احترام بیان کنیم و از هرگونه عصبانیت که منجر به توهین و افترا و... می گردد اکیداً خودداری کنیم.

6)  فراموش نکنیم که پیامبر اسلام(ص)، حسن خلق را مایه تأثیرگزاری کلام می داند. لذا در مواجهه با هر فردی با هر نگرش و آیینی، با احترام با او برخورد کنیم.

7)  وظیفه ما آگاه سازی جهت تصمیم گیری خواص است نه تصمیم سازی برای عوام! لذا از کپی کردن مطالب اختلاف برانگیز که به جای آگاه سازی، سعی در تخریب دارد، اجتناب کنیم.

8)  بیان حرف حق، نیازی به نقد تخریبی ندارد! وقتی معیارهای مشخص و اصولی را بیان کنیم، خود مخاطب با عملکرد مدعیان مقایسه خواهد کرد.

9)  برخی عناصر ناآگاه و شاید هم مغرض و نفوذی سعی در ایجاد اختلاف بین نیروهای معتقد به نظام تحت عنوان دسته بندی های خاص دارند. حداقل ما در خواستگاه آنان قدم برنداریم و با ایجاد اختلاف بین دلسوزان نظام، بذر کدورت را نکاریم که این دقیقاً خواست دشمنان است.

10)  در روزهای آتی که به زمان انتخابات می رسیم فقط ملاکمان معیارمان باشد و بیان اصول، نه اینکه در دام دشمن افتاده و کل نظام حکومتی را تخریب کنیم. نقد به مدیران و مسئولین با بیان معیارها جنبه سازندگی دارد ولی نقد تخریبی و اهانت آمیز باعث ایجاد اختلاف شده و فضای جامعه را به سمت برداشت های احساسی و خدای ناکرده اختلاف افکنی سوق می دهد.

11)  وقتی مخاطب من بداند که فرد خاصی ملاک مطالبم نیست، بهتر می تواند مقایسه داشته باشد و قطعاً به همان نتیجه ای خواهد رسید که مد نظر آگاه سازان است.

12)  هیچ وقت سعی نکنیم پاسخگو باشیم که این امر به مجادله بی حاصل می انجامد. بیان اصول و معیارها نیازی به بحث کردن ندارد.

13)  روی گشاده و سخن احترام آمیز در تمامی امور سرلوحه اعمال، گفتار و نوشتارمان باشد.

14)  دشمن می خواهد توسط عوامل نفوذی بین ما اختلاف بیاندازد، همه ما در یک سنگر هستیم با هر نام و نشانی که داشته باشیم. با تدبیر و هوشیاری دشمن را در رسیدن به خواسته هایش ناکام بگذاریم.

گستاخی ام را عفو بفرمایید و یک بار دیگر سخنان گوهر بار معیار و مقتدایمان را بخوانیم و بر آن اساس اقدام کنیم.
زیاده جسارت است

 

برادر کوچکتان
 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جناب درخشنده سلام .

بیش از سی سال است که ارتشا و اختلاس و باند و باند بازی و تو سری زدن به اصل ایثار و ایثار گر در سر لوحه همه امور قرار گرفته است چرا ؟
چرا پس از گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز دچار ضعف شدید مدیریت در اقتصاد , فرهنگ وهنر , آموزش و پرورش , نظام قانون مند اجتماعی نیستیم .
چرا هر چند صباح یک در میان حسنک میرزا باشی با دار و دسته غلام مطرب بر سر دیشب در بره گشان خواب آلودگی ملت تو بیشتر خوردی نزاع در میگیرد .
چرا ربا و ربا خواری به درخت تنومند اقتصاد بانکداری تغییر نام داده است .

ببخشید برایم مهمان آمد باید به همین مقدار اکتفا کنم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi