شناسه خبر : 52546
دوشنبه 14 فروردين 1396 , 14:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاختن به ناهنجاری ها..؟؟

محمدرضا سابقی - بارها دیده اید که عده ای در همین ایران خودمان و از بین مردمی که دارند با تمام وجود از مزایای امنیتی که مدافعان حرم حضرت زینب (س) و مدافعان حریم انقلاب با رفتن به سوریه و مبارزه با وحشی ترین موجودات روی کرۀ زمین برایشان پدید آورده اند و در این راه جان ارزشمندشان را فدا میکنند، استفاده می نمایند، مدافعان حرم را حقوق بگیر و مزدور معرفی کرده و از میزان حقوق های نجومی ایشان، افسانه سرایی میکنند که بله آقا اینهایی که سپاه میفرستد سوریه ماهی 30 میلیون تومان حقوق میگیرند!

بارها در همین شبکه های مجازی دیده ایم که عده ای از همطونان عزیز، کسانی را که به جای خوشگذرانی و هرزگی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به فعالیت های مذهبی و انقلابی پرداخته و به صورت خودجوش از خواب و خوراک و وقت استراحت میزنند و به دفاع فرهنگی و مقابلۀ با جنگ نرم میپردازند را برچسب مزدوری و حقوق بگیری حاکمیت میزنند و یا در خوشبینانه ترین حالت با نگاهی ترحم آمیز نسبت به فرد مورد نظر میگویند: « دیوانه ای ؟ اینهمه از وقت خواب و استراحت و تفریحت میزنی که چی ؟ » بعد هم میپرسند: « چه چیزی گیر تو می آید ؟ »

هستند عده ای که خود مزدور بیگانه و دشمن بوده و عامدانه چنین تهمت های ناروایی را به هرکس که به صورت خودجوش از انقلاب دفاع میکند میزنند، اما اکثر کسانی که اینگونه تهمت میزنند در حقیقت از درک علت چنین رفتارهایی عاجز اند و نه مزدور و خائن.

بعبارتی ساده تر از آنجایی که معیار خودشان مادی و دنیایی است نمیتوانند باور کنند کسی بدون چشم داشت مالی، زن و بچه و خانواده و خانه و ماشین و شغل و راحتی اش را ول کند و جانش را مفت و مجانی کف دست بگیرد و برای مبارزه با داعش به سوریه یا عراق برود. یا از آنجایی که خودشان حاضر نیستند یک لیوان آب به صورت رایگان و بی توقع دست دیگری بدهند و اگر خدمتی به دیگران میکنند، در ازای آن توقع جبران و خدمتی متقابل دارند، تصور میکنند هرکس از نظام و انقلاب دفاع میکند یا مزدور است و حقوق بگیر و یا شغل و جایگاهی سودآور در حاکمیت داشته، یا بالاخره حاکمیت چیزی در کاسۀ ایشان گذاشته که اینجور سنگ نظام را به سینه میزند و در فضای مجازی انقلاب انقلاب میکند.

غرض اینکه هرکس از زاویۀ دید خود و با معیارهایی که برای دنیای خودش ساخته محیط پیرامونش را تجزیه و تحلیل و قضاوت میکند و همین موضوع به ظاهر کوچک است که باعث شده نظام سلطه نتواند در پیشبرد اهداف خبیثانۀ خود بر علیه انقلاب اسلامی ایران پیروز باشد، چون معیار و میزان آنها دنیوی است و معیار و میزان ملت انقلابی ایران اخروی.

اینگونه است که تحلیل رفتار سیاسی این روزهای عدالت خواهان، برای عده ای که هرکدام به نحوی اسیر زد و بند های سیاسی میان دو کمپانی قدیمی اصولگرایی و اصلاحطلبی هستند و هرکدام به روشی اعم از مادی یا معنوی و به میزانی کلان و یا اندک از زندگی زیر سایۀ این دو حزب بهره مند شده اند، غیرقابل درک و فهم باشد و آنچه مانند "قدرت طلبی" ، " عشق به دیده شدن"، "در کانون توجه قرار داشتن" و "ترس از کنار گذاشته شدن" که در دل خودشان میگذرد را به عدالت خواهان نسبت دهند و با تکیه بر همین توهمات به مخالفان تبعیض ها و ناهنجاریها بتازند...!؟

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
یه روز تو پارک نشسته بودم داشتم تو گوشی تلگراممو چک میکردم
یه پسر 5 یا 6 ساله امد گفت عمو یه ادامس
میخری
گفتم همرام پول کمه ولی میخای بشین کنارم الان دوستم میاد میخرم
گفت باشه نشست
بعد مدتی گفت :عمو داری چیکار میکنی
گفتم تو فضای مجازی میگردم
گفت اون دیگه چیه عمو
خواستم جوابی بدم که قابل درک یه بچه ی 5 6 ساله شه
گفتم عمو فضای مجازی جایه که نمیتونی چیزی لمس کنی ولی تمام رویاهاتو اونجا میسازی
گفت عمو فضای مجازیو دوس دارم منم زیاد میرم
گفتم مگه اینترنت داری
گفت نه عمو
بابام زندانه نمیتونم لمسش کنم ولی دوسش دارم
مامانم صبح ساعت 6 میره سره کار شب ساعت 10 میاد که من میخابم نمیتونم ببینمش ولی دوسش دارم
وقتی داداشی گریه میکنه نون میریزیم تو اب فک میکنیم سوپه
تاحالا سوپ نخوردم ولی دوسش دارم
من دوس دارم درس بخونم دکتر بشم ولی نمیتونم مدرسه برم باید کار کنم
مگه این دنیای مجازی نیست عمو ؟
اشکامو پاک کردم
نتونستم چیزی بگم
فقط گفتم اره عمو دنیای تو مجازی تر از دنیای منه.
سلام
پاسخ بعضا توهین هایی که ناشی از عدم شناخت و شرح صدر دوستان بوده و یا مخالفین!! را معمولا به شیوه ی خودم می دهم!
.......

هنگامی که پست های مورد نظرم را به گروه های گوناگون می فرستم و احیانا با پیام های متعجبانه و سف.. مواجه می شوم؛ عموما سکوت می کنم.

سپس با صرف وقت بیشتر، همان پست را به ۱۰-۲۰ گروه دیگر می فرستم.

بدینوسیله مخالف بی مرام را به یک تنبیه عقیدتی محکوم می نمایم.

او بی آنکه بداند باعث شده است که افراد بیشتری مطلب مورد نظر من را ببینند! .. و بخوانند!

دقیقا همان مطلبی که مخالف !! یا ناموافق ساده؟؟.. را تا اعماق وجود، آتش زده است ...
متشکرم
زدست اصل و اصلاح هر دو فریاد

که تنها می کنند از خویشتن یاد
متاسفانه در وضعیت فعلی به انسان هایی برچسب هایی از جنس غرض ورزی و دشمنی‌ها زده می شود که مدافعان مستضعفان و محرومان بوده و هستند مثلا افرادی که چند میلیون خانواده محروم را صاحب خانه نمودند و از آوارگی و شر بیشتر موجران بی انصاف نجات دادند. یا با هوشمند سازی مصرف بنزین از قاچاق ان و مصرف بی رویه اش و آلودگی هوا کاستند. و نیز سعی بر ترمیم شکاف طبقاتی داشتند. و اگر برجام و فرجامش نمی امد امروز هم عزت بسیار بالاتری داشتیم هم رفاه اجتماعی وسیعتر و هم توسعه دانش و فناوری افزونتر و شر تروریستها هم از منطقه کم می شد و همه کشورهایی که تا چهار سال پیش برای ایران و ایرانی حرمت قائل بودند به ملت ما بی حرمتی نمی کردند.
منظورت اقای احمدی نژاد ولایی وبا بصیرت است که سایت حتی از ثبت نامش خبر نمیدهد اخه درمانده اند نمیدونند چکار کنند همون که 8 سال حاممیش بودین حالا به حرف رهبر معظم هم گوش نمیدهد
احسن
در طول تاریخ همیشه آدمهای جویای برابری و برادری مورد هجوم و تاخت وتاز ارباب ها و ثروتمندان و قلدران قرار گرفته اند ،
مثلا در همین چند دهه اخیر علاوه بر شهدای معظم که جان برای ایجاد عدالت الهی هدیه نمودند. جانبازان هم بارها به میدان آمده اند و برای حق و رفع محرومیت از ملت باز هم به میدان جهاد خواهند آمد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi