شناسه خبر : 52556
سه شنبه 15 فروردين 1396 , 10:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استودیوی ضبط کتاب‌های صوتی ویژه جانبازان نابینا

عقیقی در گفتگو با تسنیم خبر داد

راه‌اندازی فروشگاه توانبخشی و استودیوی ضبط کتاب‌های صوتی ویژه جانبازان نابینا

جانبازان بصیر

رئیس هیئت مدیره خانه نور ایرانیان بصیر گفت: جانبازان نابینا در بخش درمان و تهیه پروتز دچار مشکل هستند. فروشگاهی در خانه نور افتتاح شد که در آن تجهیزات توانبخشی نابینایان به فروش می‌رسد.

«خانه نور ایرانیان بصیر» انجمنی برای رسیدگی به مشکلات جانبازان نابینا است. تشکلی غیر دولتی که خود جانبازان آن را راه اندازی کرده‌اند. مجموعه ایرانیان بصیر از افراد توانمند جامعه ایرانی محسوب می‌شوند که با ارائه طرح‌های جدید مبدع کارهای شگفت انگیزی در حوزه جانبازان بوده‌اند. تولید نرم افزارهای پول شناس اسکناس ایرانی برای گوشی‌های همراه، تولید نرم افزار مکان یاب و قلم هوشمند چند منظوره قرآنی و لیبل خوان و نرم افزار خواندن متون و استفاده از اینترنت ویژه نابینایان تنها بخشی از نوآوری‌های این مجموعه است که توانسته‌ نابینایان را در اتوماسیون اداری وارد کند.

«امیر عقیقی»، رئیس هیئت مدیره خانه نور ایرانیان بصیر که خود یک جانباز 70 درصد نابینا است در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به مشکل عمده جانبازان نابینا در سطح کشور گفت: جانبازان نابینا در بخش درمان و تهیه پروتز دچار مشکل هستند. با برنامه ریزی‌هایی که در انجمن داشته‌ایم تلاش کرده‌ایم امسال، نیازهای درمانی جانبازان تامین شود. دست و پا و چشم مصنوعی از جمله پروتزهای مورد نیاز جانبازان است. همچنین عمده بچه‌های ما در جریان انفجار نابینا شده‌اند و به همین دلیل الان مشکل شنوایی هم دارند. سمعک هم یکی از امکانات این بخش درمانی است که تهیه آن به خاطر کمبود بودجه در بخش بهداشت و درمان دچار مشکل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجمن جانبازان بصیر برای رفع مشکلات جانبازان گفت: در این بخش خود ما در خانه نور اقداماتی داشته‌ایم. در بخش نرم افزاری و سخت افزاری کارهایی کرده‌ایم تا به توانمندی جانبازان کمک کنیم. برنامه‌هایی را برنامه‌ریزی کرده و نوشته‌ایم که جانباز بتواند با نصب آن‌ها بر روی موبایل و کامپیوتر، نوشته‌ها را بخواند. همچنین در ابتدای سال گذشته  فروشگاهی در خانه نور افتتاح شد که در آن تجهیزات توانبخشی نابینایان به فروش می‌رسد. تجهیزاتی همچون فشارسنج، تست قندخون، ساعت‌های لمسی، ساعت گویا، ترازوی گویا و عصا. این فروشگاه به صورت دائمی تجهیزات مورد نظر را ارائه می‌کند.

رئیس هیئت مدیره خانه نور ایرانیان بصیر در ادامه تصریح کرد: همچنین موضوع آموزش برای جانبازان نابینا از دیگر اولویت‌های ماست. کلاس‌های آموزشی کار با کامپیوتر و موبایل را برگزار می‌کنیم. هم اکنون نیز این کلاس‌ها دایر است. اولویت اول ثبت نام و شرکت در این کلاس‌های آموزشی، جانبازان بصیر هستند و بعد به نابیناهای عادی هم امکاناتی در این زمینه ارائه می‌دهیم.

عقیقی با اشاره به سایر برنامه‌هایی که طی سال گذشته به سرانجام رسیده است، گفت: ایجاد دو استودیو برای خواندن کتاب‌ها و تبدیل آن به فایل‌های صوتی از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد. در این استودیوها گویندگان، جزوات و کتاب‌های دانشگاهی و مورد نیاز جانبازان نابینا را به صورت صوتی ضبط می‌کنند.

وی با اشاره به عمده برنامه‌های انجمن برای سال جدید گفت: تصمیم داریم سه مورد آموزش نابینایان، فروشگاه تجهیزات توانبخشی و استودیو را در سال جدید گسترش دهیم. همچنین در بخش اردوها مذاکراتی با مسئولین بنیاد شهید و نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش داشته‌ایم تا بتوانیم در سال جدید اردوهای سیاحتی یا زیارتی را برای جانبازان برگزار کنیم. همچنین برنامه برگزاری مسابقات ورزشی را پیش رو خواهیم داشت. در اردیبهشت ماه سال 96 در رامسر مسابقات گلبال و شنای جانبازان نابینا را خواهیم داشت. شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و پیگیری مسائل جانبازان اعم از درمان، اشتغال، مسکن و .. را هم در برنامه انجمن خود داریم و امیدواریم با تعاملاتی که با بنیاد و دیگر مسئولین داریم، مشکلات جانبازان نابینا هم مرتفع شود.

انتهای پیام

 

اینستاگرام
سلام میکنم به همه این فرشتگان زمینی؟،در ضمن خواستم بگم من خیلی مشتاقم تا اگر امکان داشته باشه در زمینه کتاب صوتی برای این عزیزان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi