شناسه خبر : 52571
سه شنبه 15 فروردين 1396 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشروی‌های رزمندگان مقاومت در حماه سوریه

آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

با ادامه روند موفقیت‌آمیز عملیات‌های رزمندگان سوری در شمال حماة، تروریست‌های جبهه‌النصره متحمل خسارات سنگینی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه روند موفقیت‌آمیز عملیات‌های رزمندگان سوری در شمال حماة، تروریست‌های جبهه‌النصره متحمل خسارات سنگین نفراتی و تسلیحاتی شدند.

 

*خروج 19 کاروان شامل 800 معارض مسلح از «الوعر» حمص

 تلویزیون سوریه اعلام کرد: 15 کاروان شامل حدود 600 تن از تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از محله «الوعر» حمص خارج شدند. این خروج سومین مرحله از اجرای توافق حکومت سوریه با گروه‌های معارض مسلح بوده که با ضمانت روسیه انجام می‌گیرد.

خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: خروج کاروان‌های عناصر معارض مسلح از این منطقه تاکنون به 19 کاروان رسیده و 800 نفر از این افراد از محله «الوعر» خارج شده‌اند.

خروج 800 معارض مسلح از «الوعر» حمص/ پیشروی‌های رزمندگان مقاومت در حماه، تلفات تروریست‌ها را به عدد 500 رساند + تصاویر

ارتش سوریه با استفاده از موشک‌های هدایت شونده، تانک تروریست‌های جبهه‌النصره را در محله «الکرک» درعا منهدم کرد که در اثر آن، تمامی سرنشینان این تانک به‌هلاکت رسیدند.

*پیشروی‌هایی که تلفات جبهه‌النصره را به عدد 500 رساند/ دو پهپاد مسلح تروریست‌ها در شمال حماة سرنگون شد

خروج 800 معارض مسلح از «الوعر» حمص/ پیشروی‌های رزمندگان مقاومت در حماه، تلفات تروریست‌ها را به عدد 500 رساند + تصاویر

این نقشه وضعیت میدانی حومه شمالی حماه را پس از بازپس‌گیری مناطق مختلف توسط ارتش سوریه نشان می‌دهد.

ارتش سوریه دو فروند پهپاد را که حامل بسته‌ و محموله برای تروریست‌های مسلح بوده و به گلوله 130 میلی‌متری نیز مسلح بودند، پیرامون شهرک «کبانی» و «السرمانیة» حومه شمالی لاذقیه و شمال غربی حماه سرنگون کرد.

منابع نظامی اعلام کردند که با ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه شمالی حماه، بازپس‌گیری شهرک‌های «أبو عبیدة، شلیوط، حجامة، زور المسالق و تصلیبة أم حسان» انجام پذیرفت.

طی این پیشروی‌های رزمندگان مقاومت سوری در شمال حماه، بیش از 500 تن از تروریست‌های جبهه‌النصره کشته و زخمی شدند و 3 دستگاه تانک و ده‌ها خودروی متعلق به تکفیری‌ها نیز منهدم شد.

*هجوم تکفیری‌ها به شمال حمص ناکام ماند

خروج 800 معارض مسلح از «الوعر» حمص/ پیشروی‌های رزمندگان مقاومت در حماه، تلفات تروریست‌ها را به عدد 500 رساند + تصاویر

وزارت دفاع سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور حمله عناصر جبهه‌النصره را از محورهای "سنیسل، جوالک،المشاریع و القدرة" به‌سمت نقاط "اکراد الداسنیة و قنیة العاصی" در حومه شمالی حمص خنثی کردند.

در این نفوذ ناکام تروریستی، ضمن هلاکت 10 نفر از عناصر تکفیری و زخمی شدن چندین تن دیگر، خودروهای مجهز به مسلسل‌های متوسط و سنگین تروریست‌ها منهدم شد.

خبرهای میدانی رسیده از حومه دمشق حاکی از آن است که طی ساعات اخیر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سوری و تروریست‌های جبهه‌النصرة در محور مسجد جامع حضرت "حسین‌بن‌علی (ع)" در جریان است.

*استحکامات دفاعی تروریست‌ها در شمال حماة ازهم پاشیده است

خروج 800 معارض مسلح از «الوعر» حمص/ پیشروی‌های رزمندگان مقاومت در حماه، تلفات تروریست‌ها را به عدد 500 رساند + تصاویر

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از درگیری با عناصر جبهه‌النصره در حومه شمالی حماه، موفق شدند شهر "خطاب" به‌همراه موقعیت نظامی آن و نیز روستاهای «سویین، المجدل و الشیر» را به‌تسلط خود درآورند.

هم‌زمان با این نبرد که با انواع سلاح‌های سبک و آتش توپخانه صورت گرفت، جنگنده‌های ارتش سوریه نیز مواضع تحرکاتی تروریست‌ها را در این منطقه هدف قرار دادند.

این حملات هوایی در شرایطی صورت می‌گیرد که به‌نقل از منابع میدانی، صفوف عناصر تروریستی ازهم پاشیده و استحکامات دفاعی آنان نیز منهدم شده است.

گزارش از: وحید امیدی موحد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi