شناسه خبر : 52579
سه شنبه 15 فروردين 1396 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییرات حق پرستاری در مصوبات اخیر

حق پرستاری ابتدا در بودجه‌های سنواتی برای جانبازان به تصویب رسید و در سال ۸۰ به عنوان تبصره۲ ماده۱۱ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان دائمی شد.

یوسف مجتهد - حق پرستاری ابتدا در بودجه‌های سنواتی برای جانبازان به تصویب رسید و در سال ۸۰ به عنوان تبصره۲ ماده۱۱ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان دائمی شد.

حق پرستاری هرساله برمبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران به جانبازان واجد شرایط پرداخت می‌شود. جانبازان 50 درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از مشمولین اولین حق پرستاری در قوانین بودند. شورای عالی کار هر ساله حداقل دستمزد کارگران را تعیین می‌کند و این مبلغ مبنایی برای محاسبه حق پرستاری جانبازان می‌شود.

شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران برای سال 94 را مبلغ 930 هزار تومان تعیین کرد و حق پرستاری جانبازان در سال جاری معادل همین مبلغ خواهد بود. مبلغ حق پرستاری به‌عنوان ضریب K در ضوابط و مقررات جاری بنیاد شناخته می‌شود و جانبازان به نسبت شدت ضایعات جسمی و روحی از هفت دهم K تا چهار K از حق پرستاری برخوردار می‌شوند. ضریب K در سال‌جاری 930 هزارتومان است.

با عنایت به اینکه حق پرستاری در قوانین مختلف کشورها به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته که در گذشته‌، جنگ‌های بزرگی داشته‌اند به استانداردهایی رسیده بود و آنچه در ضوابط جاری ما در حال پرداخت بود با آن فاصله داشت، همواره بحث جدی در خصوص انجام تغییرات لازم در میزان و حوزه شمول حق پرستاری مطرح بود.

ابتدا حق نگهداری را در قوانین بیمه‌ای و طبق قراردادهایی با سازمان‌های بیمه‌ای در خصوص والدین شهدا به‌صورت ناقص اجرا کردند، لکن این اجرا به‌صورت مستقل در قوانین پیش‌بینی نشده بود.

با تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، حق پرستاری به عنوان ماده‌ای مستقل در این قانون گنجانده شد.

در ماده26 قانون جامع دولت موظف است به‌منظور حمایت از سلامت جانبازان 50درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری برمبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام کند.

با نهایی‌شدن قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که از سال 94 تا پایان سال 95 بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود، ماده26 قانون جامع به شرح زیر اصلاح شد، در این اصلاحیه عبارت «جانبازان دارای محدودیت جسمی، حرکتی» بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» قرار گرفت و به‌قانون اضافه شد.

علاوه برآن تبصره‌ای به ماده26 به‌شرح زیر اضافه شد:
والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می‌باشند، پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شود.

با این مصوبه حوزه شمول واجدین شرایط برخورداری از حق پرستاری توسعه پیدا کرد و جمع بیشتری از ایثارگران و خانواده آنها تحت پوشش قرار گرفت.

مجلس به این اصلاحیه اکتفا نکرد و در قانون برنامه ششم توسعه اصلاحات فوق را مجددا تصویب و یک تبصره دیگر به‌ماده26 قانون جامع اضافه کرد.

در تبصره2 الحاقی به ماده26 قانون جامعه، آمده است: جانبازان گروه25 درصد تا 49 درصد ضریبK بهره‌مندی حق پرستاری آنان به میزان درصد جانبازی می‌باشد. به اعتبار این تبصره جانبازانی که با نظر کمیسیون پزشکی مشمول حق پرستاری می‌شوند به نسبت درصد جانبازی از حق پرستاری برخوردار می‌گردند. لذا جانبازی که دارای درصد30 می‌باشد در سال‌جاری 30درصد از مبلغ 930 هزار تومان را به عنوان حق پرستاری دریافت خواهد کرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
همسر بنده جانباز ٢٥/ ميباشد كه ١٥/ اعصاب وروان است درواقع ptste وmmdede است لطفا آقاي مجتهد راهنمايي بفرماييد آيا به من تعلق مي گيرد درضمن چند بار در بيمارستانهاي بخش اعصاب وروان هم بستري شده كه اين بستري گاهي ماهها طول ميكشيد باتشكر
ده برابر این مبلغ ناچیز رو هم به جانباز و خانمش بدهند باز کم کاری در حق جانباز نخاعی کرده اند .

مقنیبن اگر خود سی سال چنین وضعی را تجربه کنند که انشااله کنند . خواهند فهمید چه میکشند نخاعی ها و خانوده محترمشان .

...

نگفتی به جانباز ۵% هم بدهند یا مخالفی ؟!

...

به خانواده شهدای عزیز و به جانبازان عزیز که باید حقوق مکفی بدهند ؟!

و مسکن رایگان بدهند .

و درمان رایگان بدهند .

و به همه رزمندگان هم باید حقوق و مسکن و درمان رایگان بدهند ؟!

ببخشید که گفتم ناراحت نشده باشی ؟!

...

سلام یعنی این تبصره 2 الحاقی حق پرستاری حداقل را که میگرفتیم خذف میکند ومثلا 30 درصد ان را پرداخت میکند ویا 30 درصد اضافه میکند ممنون اقای مجتهد لطفا پاسخ را بفرمایید
اینکه به جانبازان زیر25% که در جبهه مستقیم حضور داشته و مجروح شده اند هیچ حقوق و تسهیلاتی تعلق نمی گیرد و به فراموشی سپرده شده و سپس جانبازان 25% و بالاتر که بعضا با سفارشات مشمول درصد شده ، ضمن دریافت حقوق ، حق پرستاری هم دریافت می کند قطعا نامتعادل و نا متعارف است .
هدف شهدا اجرای عدالت بود و نه این همه تبعیض و بی عدالتی آشکار در سازمانی که به نام شهدا بنیان گذاری شده است .
مسئولین از این همه فساد قانون مدار در بنیاد ایا شرمنده نیستند ؟

سلام برادر من ۱۶ ماه ۲۲ روز بسیجی دارم فقط ۹ ماه داخل فاو بودم شلمچه طلایه چرا ایمان خودتو می‌فروشی آره یک عده از اشغال زاده ها استفاده کردن نزار به حساب جانبازان زیر ۲۵ در صد من بعد چند سال اونم برای دانشگاه دخترم رفتم تازه فهمیدم چه کلایی رفت تو سر ما البته ما نیست ما نه پول بود ونه پست و مقام غیر این باش میشویم مدل خودشان ما کارو خود را انجام دادیم اون دنیا هم هست خواهند پرسید
سلام من همسر ۱۰ درصد بنیاد است ولی ۳۵ درصد ناجا چرا همه قانون برای بنیاد محاسبه میشود پس ما چه بکنیم نه حق پرستاری لطفا راهنمایی بفرمایید
چرا فرزندان صعب العلاج جانبازان در شمول این قانون قرار نگرفته است مگر غیر از این است که همسر جانباز با یک پرستار باید از این فرشتگان که بعضا مشکل شدید ذهنی و حرکتی دارند نگهداری کنند .
بنام خدابا سلام
اینجانب جانباز سی درصد حالت اشتغال هستم که درسال 95 بابت حق پرستاری مبلغ 5685162 ریال دریافت می نمودم.سوالی دارم آیا با تبصره 2 الحاقی به ماده 26قانون جامع درسال جاری حق پرستاریم به مبلغ 2790000 کاهش پیدا خواهد کرد؟ پیشاپیش از مسیولین سایت بابت پاسخگویی تشکر می کنم.
باسلام ادب آیامن جانبازکه سال94 ازناحیه کمرجراحی شدم باهزارمکافات بادوتا عصاراه میروم وغیرازحق پرستاری هیچگونه حقوقی ازبنیادنمیگیرم آیامنهم باید830هزارتومن حق پرستاری دریافت کنم من یک فرهنگی هستم کارمیکنم حقوق میگیرم چه ربطی به جانبازی من داره من که سرباز نبودم بسیجی بودم رفتم جبهه پس حق جانبازی من چه شدآیاحق جانبازی من فقط 830هزارتومن حق پرستاری ست بنده الان داری عروس ونوه دوتاداماددوتادخترسه تاپسرمن وهمسرم 11نفرعایله دارم هیچگونه درآمددیگری ندارم چطورمیتوانم ازعهده خرج زندگی برآیم هنوزفعلادوتاازپسرانم یکی 36سال دیگری 26 سال دارندازدواج ننمودندچه باید بکنم ازکجابیارم هزینه ازدواج آنهاراتآمین کنم آخه هنوزازبدهی ازدواج دخترانم باقی ست اگربدهی دیگری هم به اضافه شودچه وضعی در زندگی ام رخ خواهددادخواهشمندیم مسئولین نمیگیم به اندازه درآمدخوشان حداقل من جانبازی که غیرقابل حرکت هستم مقداری چشمگیری به حقوق مااضافه نمایندتابتوانیم ازعهده خرج زندگیمان برآیم مگه حضرت امام راحل نفرمودنگذاریداین پیشکسوتان شهادت خون درپیچ خم زندگی روزمره خود بفراموشی سپرده شوندامیدواریم مارا دریابیدتابتوانیم ازعهده مخارج زندگی برآییم ازبذل توجهات شما تشکروقدردانی مینماییم
جناب آقای مجتهد برای چندمین بارخدمت حضرتعالی سلام عرض می کنم بنده جانباز30% هستم وحق پرستاری بابت اعصاب وروان دریافت می کنم اگر با این محاسبه از930هزارتوان 30% بگیریم حق پرستاری دریافتی نسبت به سال گذشته (95)به نصف تنزل پیدا می کند.آیا به نظر شما این یک نوع اجحاف درحق جانبازان نیست به عوض اینکه این مبلغ را افزایش دهند .به نصف هم کاهش می دهند آن هم بااین وضعیت تورم.این چه قانونی است ؟آیا به نظر شما این کارشناسی شده است.
باید به خاطر این قانون مسخره که به ضرر 25 تا 49 درصد است جلوی مجلس تجمع کنیم ایثارگران مجلس خواب بودند اینجوری خیلی از خانواده ها از هم پاشیده میشه خجالت اور حقوق نجومی تصویب میکنند زورشان به جانباز وخامواده بی پشت وپناهش میرسد تف به این روزگار
اقای مجتهد رفتند گل بچینند!!
سلام دوستان
برابر ماده 4 قانون مدني اثر قانون نسبت به آتيه است و قانون نسبت به ماقبل خود اثر ندارد مگر اينكه در خود قانون ، مقررات خاصي نسبت به اين موضوع اتخاذ شده باشد.
بديهي است چون در قانون به دريافتي هاي قبل اشاره نشده است كه بايد منطبق با اين قانون جديد باشد ، آنها به قوت خود باقي خواهد ماند و بنياد نمي تواند نسبت به كاهش آن اقدام كند.
در جواب آقا یا خانمی که گفته کم نمیشه و به قوت خود باقیست و.... ! میخواستم بگم مگه از این موارد کم نداشتیم (در موضوعهای مختلف) مشکل اینه که اول اجرا میکنن بعد مشکلات که بوجود آمد میخوان درستش کنن که درست کردنش (اگه بشه ، مثلا طلاقی که صورت میگیره چه ضربه ای به خانواده و بچه ها و خود جانباز میخوره. که دوباره بخوان برگردونن سر جای اولش . مگه میشه) که اونم با گوش نکردن به اعتراضات و گذشت زمان تموم میشه میره به تاریخ میپیونده " اگه میفرمودید حقوقهای نجومی به قوت خودش باقیست باور پذیرتر بود.
باسلام طی این 38سال که ازعمرانقلاب می گذردقوانین زیادی درکشورماتصویب وابلاغ شده ولی هیچ وقت نهادی یاسازمانی یاشخصی پیگیراینکه آیااین قوانین اجراء ویادرست وغلط اجراء شدن آن راپیگیری نکرده ونمیکنددراین نظام بایدبجای یاشخصی وصل باشی وگرنه بایدگوشه ای بنشینین ومنتظرمرگ باشی وقتیکه دکترکمیسیون بنیادبین مجروح داخل خارک ایران ومجروح داخل خاک دشمن راتفاوت وتشخیص نمی دهدونمیدانداین کجاوآن کجااین مجروح داخل کشورازملاقات وویتامین وبهترین دکتروداروولی مجروح داخل خاک عراق کتک وشکنجه وتوهین ودردوهزاران مشکلات که الان به سن پیری رسیدیم روزبه زوزبدترمیشودخیلی ساده بگم بنده حتمابایدباآب داغ وضوه بگیرم وفورابایددست وصورتم راخشک کنم که شب دردکمتری داشته باشم بدلیل استفاده اجباری درعراق ازآب سرددرزمستان وتابستان بهرحال شایدارزش کاررزمندگان اسلام به اندازه یک فوتبالیست که یک فصل به اندازه 30سال یک کارمندوکارگرورزمنده وووووودریافت می کنددرتمام برنامه صداوسیماکه ازدولت بودجه هم جهت معرفی ترویج فرهنگ ایثاروشهادت دریافت می کندطول ایام سال درحدچندنفراگرانهم آشنای داشته باشددربرنامه سیمادعوت میشونندطول ایام عیدفوتبالیست وهنرپیشه وخواننده کل کشورمتعلق به سیاسیون ورزشکارهاوهنرپیشه هاومداح هاوخوانندگان ودل لالان ووووووشده الباقی مردم که درانقلاب وجنگ شرکت داشته اندفقط برای انتخابات وراهپیمایی وکمک به دولت نیازهست آزاده وجانبازه بسیجی
بنام خدا باسلام

جناب آقای مجتهد
سوالی دارم آیا تبصره 2 الحاقی به ماده 26 قانون جامع عطف بماسبق می شود یا خیر؟
به نظر شما این یک نوع اجحاف درحق جانبازان 25 الی49درصد نیست؟
چون حوزه شمول حق پرستاری راوسعت داده اندولی در عوض مبلغ حق پرستاری جانبازان 25 الی49درصد را حتی نسبت به سالیان قبل کاهش می دهند.
باتشکر از سایت فاش نیوز برای اطلاع رسانی وپاسخگویی
اگر روز اول به خانواده هاي جانبازان اعصاب و روان با هر درصدي حق پرستاري داده بودند الان شاهد هزاران خانواده متلاشي شده جانبازان زير 25 درصد نبوديم . هر چند که براي مسئولين اهميتي ندارد اما اه خانواده و فرزندان اين خانواده پايه هاي بنياد را خواهد لرزاند مگر موج گرفتگي زير 25 درصد هم داريم . خدا لعنت کند کمسيون پزشکي را که درک نميکنند روزانه اين خانواده ها چقدر بايد کتک بخورند اصلا طعم زندگي را نکشيدند ...
عاقبت کي بايد به جانبازان اعصاب و روان رسيدگي شود ؟
ايا حق پرستاري شامل اين خانواده ها ي زير 25درصد نميشود ؟
سلام به تمام ایثارگران من مدتی است که فکرمیکنم چراجانبازان زیر۲۵درصدبطورمستقیم زیرپوشش هیچ نهاد وسازمان نیست منظورم کلیه امور مربوط به جانبازان است.اگر سپاه این کار راعهده دارشود بهترین گزینه است حداقل میدانیم اگردیناری هم بودجه برای زیر۲۵درصدی ها اختصاص داده شود.یا اختلاس نمیشود یا دربهترین حالت جایی دیگرهزینه نمیشود.چندسالی که همین کمک معیشت از طریق سپاه پرداخت میشد توسط بانک انصار. هم سروقت بودوهم هرسال همان اندک افزایش هم اعمال میشد حالا چرا مسئولین این گروه جانبازان رابلاتکلیف گذاشته اند.باید منتظرماند تا زمان مشخص کند
به نام خدا با سلام و دعای خیر اینجانب علی اشرف مرادی جانباز شیمیایی 20 درصد حالت اشتغال هستم و در حال حاضر کارمند رسمی وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای قزوین شاغلم . متاسفانه به علت عدم آگاهی رئیس دستگاه کلیه مزایا شامل هزینه آموزش ، رفاهیات ، پاداش ، فوق العاده ویژه و ....... اینجانب را کاهش داده . علارغم صراحت قانون در مورد پست همتراز اقدام نمی کنند به نظر می رسد ایشان فکر می کنند پرداخت به مزایای مذکور صدقه است و در مورد آن اعمال سلیقه می نماید. علارغم اینکه وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی منابع آب کشور ادله و عریضه خود را تقدیم نموده ام متاسفانه جوابی حاصل نگردیده . خواهشمندم راهنمایی فرمایید چگونه از طریق کمسیون ماده 16 برای احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوقم اقدام نمایم با تشکر
شما که سوابق جانبازان اعصاب روان وسایرین را که دارید بیاید به پاس زحمات انها بر مبنای درصد ومنطقه بدون کاغذ بازی حق پرستاری به همه جانبازان بدهید واینهمه حرف نزنید
تمامی جانبازان باهردرصدی می بایست حق پرستاری دریافت کنند بخاطراینکه آنان واقعا یک فردمعمولی نیستند خانواده جانبازان می بایست درهرشرایط به آنان رسیدگی کنند کمسیون گذاشتند منجربه سلیقه شخصی می شود پزشکان بخصوص پزشکان کمسیون پزشکی بنیاد براین اعتقاد هستند که همه جانبازان سالم می باشند اثبات این موضوع کاراسان است کافی است به نتایج کمسیون پزشکی برگزارشد مراجعه شود
عزیزان به این قسمت از مصوبه توجه کنند: "به اعتبار این تبصره جانبازانی که با نظر کمیسیون پزشکی مشمول حق پرستاری می‌شوند". این یعنی بعد از تصویب تبصره مشمول حق پرستاری می شوند. به نظر من خیلی روشن است.
باسلام وخسته نباشیدخدمت آقایان عزیزفاش نیوزآقامجتهدیک خواهش ازشمادارم بعنوان فردیکه 8سال اسیرو13ماه درخط مقدم و55درصدجانبازی جان مولاعلی ازرهبری بخواهیدکه دستوربدهندیک فرزندجانبازویاآزاده ویارزمنده رابجای پدرشان درمحل کارشان استخدام بکنندچراقوانیین به قشرماآزادگان که رسیده قوانین تغییرکرده چراوقتیکه خودآقایان سرداران سپاه وارتش ونمایندگان مجلس ودولتمردان که دهه شصت وهفتادزمان اشتغال فرزندانشان بوداین قانون اجراءشده حالاکه به قشرآسیب دیده ازجنگ وجبهه وخط مقدم واسارت رسیده این قانون پوچ شده خداوکیلی اگرخیلی ازهمین ننایندگان مجلس ودولتمردان فعلی بخاطرپدرشهیدویابرادرشهیدیاچندتاعکس یادگاری زمان جنگ دردوکوهه نبودالان مسول بودنندچراقشرجبهه رفته هم هوای مارانداردطرف درصداوسیمایک کارمندساده هست ازفرزندخودش گذشته تافامیل وآشناخودرابرده صداوسیماآقاساقی جان مادرت این موضوع راپیگیری کنیدطرف مربی فوتبال شده 20نفررامیاوردسرکارآیابنده وامثال من که سالهادرانقلاب وجنگ واسارت بودیم والان هم پای نظام حاضرهستیم جان فداکنیم نبایدیک فرزندجانشین مابشوداین طرح قانون دلخواه مخالفان نظام هست دوست ندارنندازقشرماهادرادارات باشندجان هرکسیکه دوستداریدبه رهبری بگوییداین چه قانونی هست مجلس هرقانونی راکهتصویبمی کندهیچ سازمان ونهادوشرکت وبانکهاقبول ندارنندپس جان مولادیگهقانونی جهت رفاه حال خانواده ایثارگرانتصویب نکنیددیگه خسته شدیم ازبس گوشه وکنایه شنیدیم آزاده وجانبازه بسیجی
سئوالی خدمت مشاور حقوقی دارم به اینصورت که اگر جانبازی مثلا چند سال رئیس یک مجموعه باشد و حق مدیریتی علاوه بر حقوقش دریافت می کرده با عنایت به اینکه مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی نیست ، ایا سازمان بازنشستگی باید حق سمت نامبرده را حذف نماید؟
سلام آزاده جانباز ترا ب خدا کی ماده 103مبنی بر اینکه مابه التفاوت صندوق تامین اجتماعی ب صندوق بازنشستگی کشوری توسط دولت پرداخت میشود ( در شرکت خصوصی قریب. ب 7 سال سابقه پرداخت بیمه دارم ترا بخدا بگید زودتر دستور اجرایی شدنش رو بدن) من بعد از7سال 22ساله که ب استخدام آموزش وپرورش درآمده ام. 3 سال و 9 ماه هم سنوات جانبازی دارم، آیا این ماده شامل من میشه ممنون از کرمانشاه مزاحم میشم
باسلام تبریک ایام شعبانیه وروزجانبازبه بزرگ جانبازکربلاوبزرگ جانبازانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای ودیگرجانبازان ایران اسلامی تبریک عرض مینماییم سوالی دارم چراحق پرستاری من جانباز55%اعصاب روان هنوز830هزارتومان است بنده ازبنیادشهید حقوقی دریافت نیمکنم چرامسولین وضعیت معیشتی زندگی مان توجهی ندارند
خواهشمندیم درامورات زندگی ما تجدیدنظرفرمایید
تو روخدا به جانبازان قطع نخاعی بیشتر برسید بنده جانباز ۲۵ درصد ضایعه نخاعی هستم حق پرستاری جانبازان را اضافه کنید
با سلام : چرا حقوق جانبازان حالت اشتغال اینقدر پائینه (نسبت به ادارات) من جانباز 30درصد حالت اشتغال هستم که حدود 1500 دریافت میکنم . در فیش حقوقی ما 3-4 گزینه بیشتر نیست (حق شغل و شاغل و اولادو...) ولی در فیش حقوق کارمندان 10-20 گزینه هست . غیر از گزینه های فیش ما اضافه کار و بدی آب وهوا و ماموریت و ... . حقوق حالت اشتغال یعنی از کار افتاده که همتراز کارمندان حقوق بگیره . اگه میدونستن کارکنن که حالت اشتغال نمیشدن . مگه مخارج حالت اشتغال از کارمندان دیگه کمتره که حقوقش کمتره . ما هم آدمیم ومثل اونا خرج و مخارج داریم . منت گذاشتن مالیات ازمون کم نمیشه(که اونم از حقوقهای زیر2-3 میلیون کم نمیشه) لطفا رسیدگی کنید به خدا خرجمون از بقیه کمتر که نیست(با همسر و 3 فرزند چطور خرج کنیم که تا سر ماه برسه)) بیشتر هم هست . مخارجمون جور درنمیاد هر کاری میکنیم دهم ماه حقوق تمومه. با تشکر
نام خدابا سلام
اینجانب جانباز سی درصد حالت اشتغال هستم که درسال 95 بابت حق پرستاری مبلغ 5685162 ریال دریافت می نمودم.سوالی دارم آیا با تبصره 2 الحاقی به ماده 26قانون جامع درسال جاری حق پرستاریم به مبلغ 2790000 کاهش پیدا خواهد کرد؟ پیشاپیش از مسیولین سایت بابت پاسخگویی تشکر می کنم.
نام خدابا سلام
اینجانب جانباز سی درصد حالت اشتغال هستم که درسال 95 بابت حق پرستاری مبلغ 5685162 ریال دریافت می نمودم.سوالی دارم آیا با تبصره 2 الحاقی به ماده 26قانون جامع درسال جاری حق پرستاریم به مبلغ 2790000 کاهش پیدا خواهد کرد؟ پیشاپیش از مسیولین سایت بابت پاسخگویی تشکر می کنم.
با سلام " با کم کردن حق برستاری آیا واقعا ظلم به جانبازان نیست؟ همینطوری با این مبلغ کی یه جانباز مثلا اعصاب وروان میدن کسی 2 ساعت جانباز را نگه میداره چه برسه به 1 ماه (خود جانباز که پول نمیخواد یعنی اصلا به دردش نمیخوره ، میخواد چکار کنه بخوره - مسافرت بره - تفذیح کنه ... آخه چکار کنه برای خانواده اش مصرف میشه)). خیلی ها (همسر یا پرستار)بازم به همین قانعن(باتوجه به مشکلات و تورو ونداری ...) وتحمل میکنن . با این قانون کم شدن پرستاری خواهید دید در عرض 1 سال چند درصد به طلاقها در خانوادهای جانبازان اضافه خواهد شد (اگه قراره مثلا 300 بگیره پرستاری کنه خوب این پول نان خالیش هم نمیشه که بخواد خودشم داغون کنه ) قول میدهم انقدر آمار طلاق(غیر چیزهای دیگه...)در عرض 1 سال به جائی برسه که جانبازی همسر یا پرستاری نداشته باشه)اونوقت دوباره هی جلسه و .... بذارن ببینن چه باید بکنن (هرچن برای خیلیهاشون فکر نکنم اصلا مهم باشه . سر ماه حقوقشا میگیره و کاری هم به این کارها نداره)چرا از پرستاری همسر کم میکنن ! فیش حقوقی نجومی چند تا را متعادل کنن و تقسیم کنن برای این قشر واقعا درد کشیده(که از زندگی چیزی جز درد وبدبختی چیزی ندیدن) حق پرستاری کم که هیچ 4 برابر خواهد شد . واقعا برای ایثارگران متاسفم . همین !!!!!!!!!!!!!!!
چرحق پرستاری من جانبازی که بدون عصاقادربحرکت نیستم چون 55%27سال پیش کمسیون رفتم830هزارتومان است ولی الآن چندسال است روی تخت خوابیدم وشش تا ازمهره های کمرم برداشته شده هنوزباهمان درصدوهمان حق پرستاری رامیگیرم ازبنیاد هیچ حقوقی بجزجق پرستاری نمیگیرم اماجانبازبه هرطریقی شده 70درصد1800 هزار تومان بجزحقوق بنیادفقط حق پرستاری میگره؟گناه ماچیست اینقدرتبعیض وجودداره حقوق به مانمیدهند،میگویندشماشاغل هستیدقادربه حرکت نیستیم میگویندزیر70% هستید،بنظربنده مارابه طریقی ازبین ببریدتادیگردولت بخاطرپرداخت حق جانباز،حرف بارمالی دولت زبان زدعام وخاص بخاطرجانبازقرارنگیروجانبازان رامتهم نکنند،این بهترین راهش است،چطور800میلیارداختلاص بارمالی نداره حق جانبازبارمالی داره14000 میلیاردبارمالی نداره حقوقهای از50میلیون گرفته الی 250میلیون بارمالی نداره چون پولهامال آقایان وآقازاده هاست به آنان حلال است بهمین دلیل بارمالی نداره،یک نفربرادر ریس جمهوره یکی پسروزیردیگری همینطورملت مهم نیست بذاربمیرنداین اجرای عدالته
جانباز 40 درصد حالت اشتغال دولت می باشم کاری کردن وقتی جانبازان را می بیند بدشان می آید بدگویی پشتت سر توخط درت کردن روی اعصابت رارفتن نمک روی زخمتپاسیدن وبعدچگونه تبلیغ می کنند ما اینگونه نییتیم پست سر راست رو. وچنان خودسان می گیرد این گونه نییتند حال بعضی این افراد مدیر شدند خدا خدا خدا بازهم خد
بد
با سلام اینجانب هادی مردانی جانباز سی درصد هستم ودارای بیماری صعب العلاج وبیماری اعصاب و روان وترکش زیاد درسروگردن شکم و تمام شبانه روز درخانه بیمار و درد فرو ان افتاده‌ام سالها ست همسرم وفرزندا نم با سختی فراوانی ازمن نگهداری می‌کنند و تنها کمک معیشت ناچیز به من بنیاد میدهد تازه دوماه پیش مدارک پزشکی بنیاد برای حق پرستاری تایید کرده اما خبری نشد تورو بخدا بگین چند وقت طول میکشد حق پرستاری بدن و چقدر باید بدهند واز چه زمانی محاسبه می‌شود
با سلام اینجانب جانباز سی درصد از قائمشهر کد جانبازی 0215099653 متاهل دارای دو محصل و بیکار و صعب العلاج وفقط کمک معیشت از بنیاد میگیرم که پول تحصیل کرایه رفت وآمد یک فرزندم نمیشود اگر صدای مرا مسئول یا وزیر یا رییس‌جمهور یا کسی کاری میتوان برای من انجام دهد میشوند تورو بخدا یه کاری بکنید من که ناقص داغون هستم از کجا بیارم بخورم با این گرانی مخارج سنگین یکی پیدا بشه پاسخ بده
سلام خسنه نباشی من فرزندشهیدازکارافتاده کلی هستم کلیه هام راازدست داده ام وناراحتی قلبی دارن عمل بازانجام داده ام وتوان کارراندارم ومتاهل ویک فرزندپسریک ساله ام دارم ومستمربگیرهیچ اورگانی نیستم حتیاخیریه یاکمیته امدادحق پرستاری منم کم زدندوپرداخت نکرده اندماهی 800هزارتومان چرا
حق پرستاری حق جانبازان و خانواده شهدا هست دشمنان حف ما رو گرفته اند چرا که عزیزان ما را از ما گرفته اند ولی شما چرا ؟به خدا این حق خوردنی نیست ...کشور عراق ما انها را ادم حساب نمیکنیم چه حقوق و مزایایی به خانواده شهدای کشور خود میدهند
سلام.همسر جانباز شیمیایی پانزده درصد ودارای بیماری صعب العلاج هستم و هیچگونه حقوقی همسرم دریافت نمیکند چندین بار مراجعه کردم ولی پاسخ دادند چون جز نیروی ارتش هست هیچ امتیازی از نظر حقوق حالت اشتغال و حق پرستاری به ایشان تعلق نمیگیرد .وارتش خودش باید عهده دارشود اگر ممکنه راهنمایی کنید .وایا جانباز ارتش باید از این مزایا محروم باشد
سلام خواستم سوال کنم آیا فرزند متاهل از کارافتاده کلی شهید بدون درآمد حق پرستاری تعلق میگیرد. لطفا جواب دهید
باسلام من جانبا۴۰درصدازکارافتاده صعبالالج عصابو کفتند چون شما۶۰ساله شودید حالت اشتقالنمیشوید
من جانباز۴۰درصدم عصابوروان بندج کفتند چون۶۰سالهشودهاید حالت اشتفال نمشوید




منجانباز۴۰درصدعصابوروانمشمولبندجازکارافتادهکلیبمنکفتندچونشما۶۰
۶۰سالهشودهایدحالتاشتقالنمیشویدینیحقناحقوراراهنماییکوند


با سلام به نمایند ایثارگران در مجلس.خسته نباشی.چرا بند که ۲۰ درصد اعصاب وروان دارم که کل ۳۲ درصد است وبقیه ای ان مربوط به ترکش دستم وپارکی پرده هر دوگوش.وتازه۲۰ درصد از بیمارستان ارتش به خاطر ریه من که شیمایی می باشد.ولی به خاطر اینکه بند از نظر اعصاب وروان مشگل دارم یک روز که همه ای کار ها را انجام داد بودم وداشتند می فرستادند نیروی زمینی جهت ۱۲۰ که من یکی از کارمند های انجا مشگل برایم پیش اورد.وبند دیگر قادر به کنترل خود نشدم وخراب کاری کردم وهمه جا را ریختم به همه.ودر اخر ان ۲۰ درصد ریه را ازبین برودند.ومن هم هیچ کاری از دستم نیامد.که بند همه مدارک کی که مربوط به ریه من هست دارم.وحال هم این حق نگهداری به من داد نمی شود .در صورتی که هر جانباز ۲۰درصد اعصاب یا ۲۰ درصد شیمیایی داشت باشد به ان تعلق می گیرد.وسلام.
سلام چرابنده که جانبازشیمیایی وموج ترکش واعصاب روان هستم وخونه نشین به مدت ۵سال هست که بیشتربعلت فراموشیم درخانه زمین گیرشده ام تاصبح بیدارخواب ندارم خوراکم شده دارومعده وفکرزیاد؛ومشکلات مالی دربدبختی بسرمیبرم چرت حق مراقبت من رابینمه ایران قطع کرده است پس کی مرانگهدای کندآیا کاردرستی هست ازمسعولین خاهشمندم فکری به حال حق نگداری من جانبازبکنندبا۳فرزند؛دانشجوبایدچکارکنم نه شغلی نه راه درآمدی خدابفرادبرسدروزی برسد؛که درخانه بوی بدبگیریم ازبی صاحبی که پول نیست ازمان مراقبت بکننداین هم بچهای این زمانه کمک کنیدیاالا یافریادراس
ففط باید گفت دستد تون درد نکنه باوجود تورم هرسال خوب به این قشر خدمت کردبن
سلام درسال 97 حق پرستاری جانبازان 55درصدچقدر میشود...وضمنا اخه
با سلا واحترام 30سال از جنگ لعنتی میگذرد برای تعدادی خوب بود به نوای رسیدند اما برای جانبازان ن م از جمله ارتش باعث تبیض و بیعدالتی شد مگر ما جانبازان ارتشی برای ارتش بعث جنگیدیم هیچگونه امتیاز ایثارگری بما تعلق نمیگیرد فقط یک حوقوق ناچیز بازنشستگی ان هم از یک کارگر ساده کمتر میباشد ان هم درمقابلش 28سال خدمت کردهام ازمدیران مملکت خواهش میکنم برای رضای خدا بیشتر از این حق ما ایثارگران ارتش را پایمال نکنید درمقابل 60درصد از کار افتادگی 300هزار بمن میدهند ایا این ظالم نیست بنده توانای شغل دوم را ندارم من و امثل بنده 30سال پیش مردهایم دیگر خسته شدیم از هر چه مدیر دورقگو است
سلام حق پرستاري سه شيفبت خانواده شهدا صعب علاج از دوميليون تومان شده 929000 هزارتومان كه در فروردين 97 پرداخت كردند و از شهريور 96 تا حالا هم پرداخت نكرده بودند. اين يعني فاجعه همه براي جانبازان عزيز و هم خانواده شهدا .
نبايد اين تاوان حمايت ازنظام براي ما باشه و زجر براي خانواده هاي عزيز جانباز و شهدا
من پدرفلجم راچيكار كنم توانايي نگهداري و پرستاري از آن را ندارم بنده خدا اونم آرزوي مرگ براي خودش ميكنه . اما با هرمشكلي كه باشه وظيه فرزندي نگهداري از پدراست .و...
متاسفانه دشمنان در نظام در لباس دوست زياد شدند و قصد ضربه زدن به نيروهاي وفادار نظام از قبيل جانبازان غزيز و خانواده شهدا را دارند . دوستان قبلا كشميري يكي بود حال كشميريها رياكار در نظام به هزاران نفر رسيده امام كجايي كه انقلاب در حال پوست اندازي شديد شده است . آيا رييس بنياد شهيد واقعا حامي جانبازان و خانواده شهدا است يا ؟؟؟؟ آيا رهبر عزيزمان از اين مشكلات خبر دارند كه بعيد است خبر داشته باشند و كاري نكنند. مطمنا مديران نالايق دست به اينگونه گشترش بدبيني مي زنند افسوس افسوس افسوس.
سلام فرزند شهیدم معلولم بیماری فلج اطفال دارم و از کار افتاده کلی تا حالا بنیاد یک ریال هم به من حق پرستاری نداده
ای کاش به جای گفتن خبر خوش برای جانبازان کمی هم به فکر عملی کردن این خبر خوش بودین
امروز ۳۱ اردیبهشت ماه هستش ولی هنوز حق پرستاری جانبازان واریز نشده
چرا باید حقوق کارمندان دولت واریز شود ولی جانبازان نشود؟
چرا باید آموزش پرورش حقوق کارکنان خود را واریز کند ولی جانبازان خیر؟
یک اسپری نسبتا خوب بالای صد هزار تومن پولش هستش بنیاد که هزینه را متقیل نمیشود پس ما جانبازان چکار کنیم؟
باید حتما بمیریم تا دیگه جانبازی وجود نداشته باشه تا شما دیگه مصوبه ای تصویب نکنین
سلام آیا سرطان سینه هم جز بیماری خاص هست حق پرستاری تعلق میگره پس چرا با توجه به اتایید پرونده ی من توسط پزشک بنیاد حق پرستاری به من نمیدن
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت فاش نیوز از سال 91تا الان حق فوقولعاده ایثارگران بازنشستگان ن م را که ماده 51 میباشد پایمال کردهاند بخاطر اینکه ما بازنشستگان از قلم افتاده بودیم الان 6سال میباشد ماهیانه 300هزار تومان از بازنشستگان جانباز 50درصد ن م و کشوری پایمال شده وکسی هم نیست مشکل ایثارگران بازنشسته درکشور را حل کند از مجلس و دولت برای رضای خدا حق جانبازان را که ماده 51 میباشد بعد از 6سال درست کنند مجلس قرار بود یک اسفساریه در این مورد انجام دهند هنوز عملیاتی نشده مگر ما بازنشستگان جانباز چقدر دیگر زنده هستیم
با سلام با توجه به ارایه مدارک ، جهت دریافت حق نگهداری برای پدرم ، متاسفانه هنوز هیچ مبلغی را دریافت نکرده ایم. در صورت امکان لطف کنید راهنمایی بفرمایید ببینم ، در چه مورخه ای به حکم پدر من حق نگهداری اضافه خواهد شد .
باسلام خدمت عزیزان .من جانباز30درصد شیمیایی هستم کمسیون پزشکی هم نوع 2نوشتن پولی تعلق میگیرد درماه250هزارتومن است من نمیدانم به چه کسانی یابه کجا باید مراجعه کنم تقاضا دارم راهنمای کنید
اینجانب اسماعیل طاعتی از رشت‌جانباز ۲۵درصد چرا حق پرساری به ما نمی دهند‌سال ۹۷ هم تمام شد‌عجله کنید
چرا مسعولین به داد جانبازان نمی رسن اگر جانبازان نبودن‌کشور‌نبود به تمام جانبازان کمک مالی کنید درصد‌مهم نیست
همین حقوقی که به کارمندان بنیاد شهید میدن که اکثرن هم کار جانبازها و خانواده شهدا رو راه نمیندازن و همکاری نمیکنن باهاشون رو اگه این نهاد ها رو بردارن و همون حقوق کارمندای این نهادها رو مستقیم به خانواده شهدا و جانبازها بدن وضع اونا خیبلی بهتر از الان میشه
بجای پول خرج کردن برای سوریه به جانبازان بدهید که این کشور را از نابودی نجات دادن قیامت‌باید‌جواب دهید
انصافا بعد از 40سالگی انقلاب نباید جانبازان و ایثارگران زیر خط فقر زندگی کنند برای جانباز 60 درصد ن م مبلغی 300هزار تومان بابت نداشتن یک پاه ویا نصف هر دو ریه را از دست دادهاند ایا این مبلغ حق ایثارگران است ایثارگران ن م با 30سال خدمت و 50درصد جانبازی الی 80درصد ا ین مبالغ جوابگوی ایثارگران نیست حتی یک لوح تقدیر هم به ایثارگران ارتش هم در 8سال جنگ ندادند اما برادران سپاه و کمیته نوش جانشان هر نفر 3درجه الی 4 درجه تشویقی گرفتند اما پرسنل ارتش 8سال جنگ شرکت کردهاند یک ماه ارشدیت داده نشد تبیض و بیعدالتی همه جا است
انقدر در مورد ایثارگران مدیران دولتی حرف میزنند و ما ایثارگران فقط در حد حرف از انان نصیب ایثارگران میشود مجلس و دولت بفکر جانبازان ن م هم باشند این عزیزان برای این مملکت جانشان را فدایی کردهاند اما حق انان مثل جانبازان بنیاد داده نمیشود از نظر اخلاقی و انسانی درست نیست بعد از 40سال عمر انقلاب
با عرض سلام وادب جناب آقای مجتهدی ..بنده مرد هستم خانمم جانباز هفتاد درصد قطع عضوی و ویلچر نشین هستند باتوجه من که بیکار شدم به خاطر این جانباز درخدمت ایشون هستم آیا حق پرستاری که در خدمت ایشون هستم مال ایشون است یا مال من که بیکار شدم وازش مراقبت میکنم وبه نظر من پرستاری یعنی کسی که از جانباز یا معلول مراقبت و مواظبت میکنه وازش محافظت میکنه میگن پرستار ودر ضمن حدود بیست سال است با هاش زندگی میکنم آیا حق من در این زندگی ضایع شده است یا نه در صورتیکه من نمیتوانم برای کاری ایشون تنها بزارم چون نیازمند من است با توجه مشکلاتی وجود است که من بیست چهار ساعت در خد متش باشم ..ومن الله التوفیق..
.
سلام چرابه فرزندان عقب افتاده ذهنی جانبازان وایثارگران وشهداحق پرستاری نمیدن مدتی پرداخت چندماه الان نزدیک دوسال هست که قطع شده واقعا نباید به فرزندان صعب العلاج ایثارگران وشهدا رسیدگی بشه وحق پرستاری انهو پرداخت بشه یه فکری برای این قشر نباید بکنید.
اقای مجتهدی سلام
لطفا پیشنهاد من رو به مسعولین برسونید
کلا بنیاد رو منحل کنید ( بنیاد شهید مدافع ایثارگران نیست وکیل دولت است) نخواستیم هزبنه های که برای بنیاد میشه رو بین همه جانبازان تقسیم کنید مشکل همه رفع میشه شما لطف کنید یک حساب سرانگشتی از هزینه سالانه بنیاد داشته باشید و حدود یک ملیون جانباز. من مطمعن هستم مشکلات مالی همه خیلی خیلی بهتر میشه میمونه اندک کاری که ایثارگران هر نهادی پیگیری کنه. تمام تمام
باسلام کارکنان وزحمت گشان بنیاد ،بنده حقیر جانباز جنگ وتحمیلی هستم از صمیم قلب تشکر و قدردانی می نمایم از تبریز
با عرض سلام خدمت مسئولین
بنده همسر جانباز ۲۵درصد هستم همسرم فوت شده اند و من الان از کار افتاده شده و احتیاج به کسی دارم که از من مراقبت کند ولی توان مالی گرفتن پرستار را ندارم چرا فکری به حال ما نمیکنید زندگی تمام فرزندانم به خاطر من مختل شده و توان پرستاری از من را ندارند من باید چکار کنم چرا کسی به فکر ما نیست چون همسر بنده به رحمت خدا رفته آمد من هم باید بمیرم
باسلام بنده جانباز ۳۰دصد عصاب با دوبار۲۵درصد زدن آیا به بند حق پرستاری پرداختمی شود یا خیر به خدابه دست برید ابوالفضل عباس ع اگر به من حق پرستاری پردانکنید زوره قیامد باید جواب زن پجه هام را به دهید من از روزی که جانبازه شدم تا حالا کهزند هستم اون خدای بالای سر ما شاهد هست روزی ۲ عدد قرص عصاب مصرفدارم اگر مصرف نکنم خدا شاهد هست چه ناراختی های بر سر زن پچه هام که نمیارم اگربه بند حق پرستاری ندهید گفتم وقت روز قیامت چواب زن پچه هایم رابدهید من وقت خدارادارم جای دیگر بارتی ندارم اگر حق من پامال شده یعنی حق زنم جواب کو شما مسلولین باید باشیدبه دست برید دشت کربلاعباس علمدار کربلاجواب زن پچه راباید بدهیدوسلام
سلام بنده جانباز۲۰درصداعصاب و روان هستم و۲فرزندبیماراعصاب و روان یکی مبتلا به اوتیسم شدید و دیگری بیش فعال است داروهای اعصاب و روان مثل آبیار های هم استفاده میکنیم ازسال گذشته به وفرزنداوتیسمی من ۳۸۴هزارتومان حق پرستاری میدادندازبهمن ماه شد۵۶۰هزارتومن اما هزینه درمان ماهیانه فرزندانم بیش از۲۵میلیون تومان در ماه است لرابرقراداد بنیادبابیمه دی مبلغ جزئی درحد۱۵درص مبالغ پرداختی این نوع خدمات قابل پرداخت است.خودم هم هیچ حق پرستاری دریافت نمیکنم مستاجر وبلاشغل هستم تکلیف بنده دراین کشور اسلامی چیست.مسبب همه این بدبختیها دکترعباسپورمعاونت بهداشت ودرمان نژادهستند ایشان از بدنه جانبازان نیستند ونمیتواننددرد مارابفهمند
سلام چرا نامه من چ نشده اینم پارتی میخواد خوب از اول میگفتی که مردم الاف نشن ای ول بابا
بابا به طرف میگم دستم درد میکنه میگه مندردی احساس نمیکنم اگه مسولا درد مارو میفهمیدن مارو به نون شب محتاج نمیکردن
با سلام و احترام بنده جانباز ارتش هستم که در اوایل 53 درصد ارتش زده بود بعد از مدتی بنیاد کمسیون گذاشت و 30 درصد کرد و ارتش هم به آن اکتفا .....این تبعیض از کجا درامد نمی دانم و اینکه من از دو پا شکم سینه کمر تیر و ترکش خوردم ان اوایل هم پای رفتن به دنبال کارم نبودم یعنی اصلا فکر نمی کردم.حالا هم پرونده ما تکمیل نیست چه کنیم.لطفا راهنمایی..خدایا به عزت و احترام خودت من و امثال مرا راحت کن تا منت کسی رانکشیم.امین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi