شناسه خبر : 52580
سه شنبه 15 فروردين 1396 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معافیت از پرداخت حق بیمه و مالیات فرزندان شاهد را عملیاتی کنید

با توجه به قانون پنجم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همه فرزندان شاهد از پرداخت حق بیمه پایه و مکمل معاف هستند و بر اساس قانون ششم توسعه دولت باید تامین منابع برای اجرای کامل قانون جامع در بودجه سنواتی را عملیاتی کند.

فاش نیوز- با توجه به قانون پنجم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همه فرزندان شاهد از پرداخت حق بیمه پایه و مکمل معاف هستند و بر اساس قانون ششم توسعه دولت باید تامین منابع برای اجرای کامل قانون جامع در بودجه سنواتی را عملیاتی کند.

جناب حجت الاسلام و المسلمین شهیدی مدظله نماینده مقام معظم رهبری و ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران

 چندی پیش نیز مرقومه ای را از طریق صفحه تماس با ریاست بنیاد خدمتتان ارسال داشتم اما پاسخی دریافت نشد. در عین اینکه این بار نیز امید به پاسخگویی نبوده و نیست اما از باب آنکه هیچ کانال ارتباطی دیگری میان فرزندان شاهد و حضرتعالی وجود ندارد دست به قلم شدم و علی رغم آنکه در این مساله ذینفع نیستم، صرفا" بواسطه اطلاع یافتن از این اجحاف برای کاستن از بار مسئولیت شرعی خود و جنابعالی مطالبی را یاد آور می شوم.

 طبق مصرح ماده 44 بند الف و ب قانون پنجم توسعه و ماده 51 از این قانون و ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همه فرزندان شاهد از پرداخت حق بیمه پایه و مکمل معاف هستند و ماده 102 قانون ششم توسعه نیز اظهار میدارد که دولت باید تامین منابع برای اجرای کامل قانون جامع در بودجه سنواتی را انجام دهد.

  متاسفانه با این همه بسیاری از فرزندان معزز شاهد در این حوزه دچار مشکل هستند و حق ایشان علی رغم گذشت پنج سال از ابلاغ قانون پنجم کماکان تضییع می شود. به طور مثال در حال حاضر فرزندان شاهد شاغل در مشاغل آزاد و حرف غیر استخدامی می بایست شخصا حق بیمه خود را پرداخت کنند یا آنکه علی رغم آنکه تمامی فرزندان شاهد حقوق بگیر از پرداخت مالیات نیز معاف هستند این دسته از فرزندان شاهد می بایست علاوه بر پرداخت حق بیمه (درصورتی که بسیاری از ایشان در وضعیت رکود بی سابقه درآمدی به مراتب کمتر از حقوق بگیران دولتی دارند) بایستی مالیات نیز پرداخت کنند.

 انتظار این است که در عهد زمامداری حضرتعالی بر اریکه ریاست بنیادشهید ضمن پیگیری و عمل به مر قانون و اعمال معافیت از پرداخت حق بیمه و مالیات ایشان، زمینه استرداد وجوه به ناحق اخذ شده از این قشر نجیب و بی ادعا را در این پنج سال فراهم آوردید.

وفقکم الله تعالی لمرضاته

اینستاگرام
دلخوش به شبه سراب بیابان مباش , که در وادی این جماعت قول تا آفتاب نیمروز دوام ندارد .
با سلام پیشنهاد کاملا درستی است امیدواریم در مورد کلیه ایثارگران شاغل دربخش خصوصی که طبق قانون برنامه از پرداخت بیمه و مالیات معاف هستند، اجرایی شود .
قابل توجه واحد حقوقی بنیاد :
راهکار اجرایی در مورد معافیت حق بیمه بازنشستگی اینکه بودجه مربوطه در بنیاد برای کلیه ایثارگران واجد شرایط ( همه جانبازان و فرزندان شهدا و..) غیر شاغل در بخش دولتی (بیکار و یا شاغل بخش خصوصی ) پیش بینی شود و سپس مبلغ ثابتی به صورت ماهیانه به حساب کل ایثارگران واجد شرایط واریز تا خودشان از طریق شرکت محل کار به صندوق ها واریز کنند . تا اینکه در ایام کهولت سن هیچ ایثارگری بدون حقوق نباشد .
راهکار برای اجرای معافیت مالیات هم که خیلی آسان تر است . با اضافه کردن یک کلمه و یا یک جمله ماجرا حل می شود . هزینه ای هم ندارد .

...

انتظار اینست که در عهد زمامداری دائمی آقای شهیدی عزیز :

همه جانبازان ۵% و غیره از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق

دریافت کنند ؟!

انشاالله .

...
با سلام جناب اقای شهیدی ما جانبازان زیر 25 در صد جهت هوبتتمان درخواست کارت جانبازی داریم وهم در مورد هزینه شهریه دانشجویی فرزندان نظر مساعدی از طرف حضرتعالی را داریم با تشکر
یه کلام
پس رزمندگان چی ؟
کسانی که همسنگر شهدا بودند ؟
کسانی که هر وقت تفنگ از دست شهیدی می افتاد فورا بلندش می کردند و به طرف دشمن نشانه می رفتند
کسانیکه همچنان یاد و خاطر شهدا و سختی های زمان جنگ آنها را عذاب می ذهد
کسانیکه در جنگ مدال شجاعت به آنها دادند و بعد از جنگ مدال مظلومیت
کسانیکه در جنگ مدال شجاعت به آنها دادند و بعد از جنگ مدال مظلومیت
کسانیکه در جنگ مدال شجاعت به آنها دادند و بعد از جنگ مدال مظلومیت
کسانیکه در جنگ مدال شجاعت به آنها دادند و بعد از جنگ مدال مظلومیت
سخن معروف امام حسین(ع) را که می‌فرمایند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»

شهیدی هم در تاریخ ایران مثل زریبافان و..... نامش به عنوان ضعیف نگه دارنده جانبازان زیر25% و رزمندگان ثبت شد .
کارنامه ارزیابی شهیدی طی چهار سال به دلیل قصورهای فراوان در تدوین ایین نامه ها و قوانین از دید جامعه ایثارگران منفی شده است .
صادقانه تر اینکه .......
حاج اقا شهیدی بروید استراحت کنید

در مدت 4 سال در بنیادشهید یک ایده جدید نداشتی

حتی تبعیض هم ایجاد کردید

ی نمونه ان برای برخی جانبازان 70%کمک معیشت پرداخت کردین برای بقیه ن
سلام
تعدادی فرزند شهید و جانباز در شرکت فولاد مبارکه مشغول بکار هستند و شرکت از تعدادی زیادی از قوانین اجرا شده در سایر ارگانها سرباز میزنه و عنوان شرکت خصوصی را متذکر می شود در صورتی که شخص مدیریت شرکت توسط دولت انتخاب شده است
و زمانی که بنیاد سهید اصفهان مدیر کل اقای و مراجعه نموده و یکسالی است قول و وعده می دهند و چون بردار ایشان در سمت مدیر حراست شرکت مشغول بکار هستند امکان پیگیری برایشان میسر نیست و به قوله رودروایسی میکنن
راهکار چیه
ممنون
بايد ديد مولا علي چكار ميكرد در رابطه با اين مسايل
بدترین رییس بنیاد شهید در طول این سالها شهیدی بوده وبس فقط اسما مسوله ولی دریغ از یه حرکت مثبت فقط آیه یاس ونوامیدیه.برو دنبال روضه خونی مجبور بودی پستی قبول کنی وبعد تو ساده ترین قوانین نتونی اجرا کنی .برو همین الان استعفا بده وتا آخر عمر توبه کن شاید خدا کمی از بار گناهانت روببخشه
من ازسال۱۳۷۸درشرکت تعاونی چندمنظوره عام شاهدبیرجندمشغول به کارم وحق بیمه ازحقوقم کسرمیکنند ونه بنیادشهیدنه شرکت شاهدونه اداره بیمه زیربارنمیرود وتاچندسال پیش مالیات هم کسرمیکنندالان مالیات عیدی راازحقوقم کسرمیکنندازاقای شهیدی تقاضامندم رسیدگی فرمایندممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi