شناسه خبر : 52692
پنجشنبه 24 فروردين 1396 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولان بنیاد از مداخله سیاسی در انتخابات پرهیز کنند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مسئولان و کارکنان بنیاد باید ضمن تلاش برای ایجاد فضای پرشور و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری در انتخابات، از مداخله سیاسی و جانبداری از جناح‌های سیاسی پرهیز کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه 21 فروردین‌ در جلسه شورای معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت مشارکت همه‌ جانبه اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت غیر سیاسی بودن فضای بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید داشته‌اند و از سوی دیگر ایثارگران جایگاه بسیار والایی دارند و نباید درگیر حواشی سیاسی شوند و بر همین اساس مسئولان و کارکنان بنیاد در همه سطوح باید از مداخله سیاسی و جانبداری از جناح‌های سیاسی خودداری کنند و اجازه ندهند ارزش‌های ایثارگری فدای جانبداری اشخاص یا جناح‌های سیاسی شود.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت و حضور پرشور ایثارگران در عرصه انتخابات در راستای مشارکت حداکثری تصریح کرد: ایثارگران از اصلی‌ترین پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و حضور پرشور این عزیزان مانند تمام دوره‌های گذشته، بیش‌ازپیش باعث سربلندی کشورمان و دلسرد شدن دشمنان انقلاب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم تدوین و اجرای برنامه‌های تحول زا در حوزه‌های مختلف بنیاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقاء و تسهیل خدمات به‌خصوص خدمات بهداشت و درمان و اشتغال ایثارگران تأکید کرد.

وی ادامه داد: در سالی قرار داریم که نخستین سال اجرای قانون برنامه ششم توسعه است و از سوی دیگر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز با تصویب مجلس به‌صورت دائمی درآمده است و چشم‌انداز اجرای قوانین در بنیاد باید بر اساس این دو مورد تنظیم شود. به‌خصوص در بحث دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، با توجه به اجرایی شدن بیش از 80 درصد آن باید زمینه اجرای 20 درصد باقی‌مانده نیز هرچه سریع‌تر فراهم شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان رویکردهای اصلی هرکدام از معاونت‌های بنیاد در سال جاری پرداخت و گفت: معاونت تعاون و امور اجتماعی باید در حوزه‌های اشتغال فرزندان ایثارگران و تسهیل خدمات‌رسانی تلاش بیشتری کند و ضمن این باید فرزندان حضانتی شهدا را به دلیل محرومیت‌های بسیاری که در زندگی تحمل کرده‌اند، در اولویت دریافت خدمات قرار دهد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با توجه به شرایط سالمندی جامعه ایثارگری، باید مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران با جدیت و برنامه‌های نوین ادامه یابد و خدمات‌رسانی به این عزیزان متحول شود. معاونت حقوقی و امور مجلس نیز باید ضمن آموزش قوانین به ایثارگران با فعال کردن شورای برنامه ریزی اجرای قوانین، راهکارهای اجرای سریع قوانین مذکور را فراهم کند.

اینستاگرام
سلام ، سال 92 مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب و ابلاغ قانون خدمت رسانی به ایثارگران باعث جلب نظر و افکار ایثارگران به دولت تدبیر و امید شد و اقشار مختلف ایثارگران امیدوار میلیونها رای از این طریق برای اجرای قانون خدمت رسانی به ایثارگران به صندوقها واریز کردند. اما شاهد بودیم بطور کلی راهی غیر از راه امام راحل (ره) و آرمانهای انقلابی شهیدان بالاخص فقدان اجرای قانون خدمت رسانی و حذف بخش زیادی از تسهیلات و خدمات سالهای قبل نیز پیمودند لذا میتوان پیش بینی کرد تمامی میلیونها آرای کسب شده ایثارگران در سال 92 همچون عملکرد معکوس در ارتباط با خدمت رسانی به ایثارگران بطور طبیعی معکوس خواهد شد. البته عده ای برای نتیجه عملکرد دولت پای صندوق نمیروند بلکه نتیجه عملکرد دولت در هر شرایطی باشد از نامزد جناح سیاسی متبوع خود حمایت خواهند کرد که جزو احاد مردم جامعه نیستند و به قشر خاصی از اشراف داخل و خارج تعلق دارند که تمام توجه به آنان بوده است.
فعالیت بنیاد در ارتباط با کلیه ارگانهای کشوری و لشکری باعث شده نتیجه عملکرد دولت در ارتباط با ایثارگران و پیشبرد اهداف مقدس نظام و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب نقش اصلی تعیین کننده انتخاب مردم محسوب گردد لذا سایه تفکر ایثارگران در ارتباط با بنیاد در تمام عرصه های سیاسی نشانه وجود افتابی درخشان و تعیین کننده در مسیر و راه انقلاب اسلامی است. از سوی دیگر فساد گسترده نیاز به پاکسازی اساسی از افراد فاسد دارد و لازمست دولت بعدی مدت زیادی را به پاکسازی و رسیدگی به شکایات مردم با اولویت حلاجی دادگستریها اختصاص دهد.ان شاءالله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi