شناسه خبر : 52708
شنبه 26 فروردين 1396 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همزمان با سالروزشهادت حضرت زینب (س):

سالگرد شهادت مدافع حرم، شهید" جنت مکان"برگزارشد

دومین سالگرد شهادت سرداری جنت مکان شده، که در دفاع از حریم آل الله و در مصاف با پدیده شوم تکفیری و داعشی به فیض عظمای شهادت رسیده بود برگزار شد.

فاش نیوز - دومین سالگرد شهادت سرداری جنت مکان شده، که در دفاع از حریم آل الله و در مصاف با پدیده شوم تکفیری و داعشی به فیض عظمای شهادت رسیده بود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، 27 فروردین ماه مصادف شده است با دومین سالروز  عروج عاشقانه و خونین شهید مدافع حرم "حاج حبیب جنت مکان". به همین مناسبت و همزمانی آن با سالروز شهادت بانوی صبر و ایثار حضرت زینب (س) با حضور خانواده های شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، همرزمان شهید، مومنین و مردم شهید پرور اهواز و خانواده شهید جنت مکان مراسم بزرگداشتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام زین العابدین (ع) واقع در کوی انقلاب برگزار گردید.

این مراسم با قرائت قرآن مجید توسط برادر غوابش شروع گردید و سپس کلیپی با صدای شهید جنت مکان در دوران دفاع مقدس پخش شد. در این کلیپ شهید جنت مکان با صلابت می گفت : "اگر جنگ بیست سال طول بکشد ما همچنان در جبهه خواهیم بود. چرا که اگر سلاح بر زمین بگذاریم غیرت و مردانگی و از همه مهتر مکتب مان در بند می شود."

در ادامه برنامه یکی از همرزمان شهید به ذکر خصوصیات اخلاقی شهید جنت مکان پرداخت. او گفت : ما اینجا جمع شده ایم تا یاد و خاطره حبیب را گرامی بداریم. اما باید این محفل و آنچه درباره او در اینجا  گفته می شود را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات بارز شهید این بود که زندگی ساده و بی تکلفی داشت و به دیگران کمک می کرد. او ساده زیست بود، زیرا شهید معتقد بود در شرایطی که خیلی از مردم جامعه قادر به تامین زندگی خود نیستند ما نباید در مقابل چشم آنها فقط به زندگی خود توجه داشته باشیم.

او همچنین گفت : حاج حبیب بین مردم عراق به "ابو المکارم" مشهور بود. ببینید او چقدر متصف به فضایل اخلاقی بود که مردم عراق این لقب را به او داده بودند.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله فرحانی عضو برجسته مجلس خبرگان رهبری بود. ایشان بعد از ذکر فضایل بانوی دمشق حضرت زینب سلام الله علیها، به تجلیل از مقام شهید مدافع حرم حاج حبیب جنت مکان پرداخت و گفت : تقارن این مجلس با سالروز شهادت حضرت زینب (س) درسهای زیادی دارد که ما باید به آن توجه کنیم.

لازم به ذکر است شهید حاج حبیب جنت مکان یکی از رزمندگان مسجد امام زین العابدین (ع) بود که تا پایان دفاع مقدس در جبهه حضور داشت و به مقام جانبازی رسید. او بر اساس دیدگاه و اعتقادی که داشت برای آنکه مکتبش در خطر قرار نگیرد به صورت داوطلبانه برای مبارزه با تروریستهای سفاکی که از هیچ جنایتی به اسم دین مبین اسلام ابایی نداشتند به عراق رفت. حاج حبیب جنت مکان بعد از به ثبت رساندن شجاعتهای بی نظیری در دفتر زندگانیش، سرانجام در منطقه بیجی استان صلاح الدین عراق در حین انجام ماموریت مستشاری در روز پنجشنبه 27 فروردین سال 94 براثر انفجار بمب و تله های انفجاری کنترل از راه دور توسط گروهک داعش به شهادت رسید.

 پیکر مطهر شهید جنت مکان را به بین الحرمین انتقال دادند تا دنیا ببینید در هر زمان حرم آل عبا مدافعینی دارد که عباس گونه تا پای جان از آن دفاع می کنند. مردم عراق و زائران ایرانی در بین الحرمین تشیع باشکوهی برای شهید جنت مکان برگزار کردند و سپس پیکر او به ایران انتقال یافت و روز دوشنبه سی و یکم فروردین پیکر مطهرش در بهشت آباد اهواز در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد. روحش شاد، مرام و راهش پر رهرو باد.

در پایان این گزارش لازم است از زحمات برادران بسیجی، حاج محمد باقر و همراهی حاج محمد حسن در تهیه عکسهای این مراسم معنوی تقدیر گردد.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi