شناسه خبر : 52744
دوشنبه 28 فروردين 1396 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار اولین فصل‌نامه تخصصی «زنان و حماسه»

اولین فصل‌نامه علمی تخصصی زنان و حماسه با هدف ترویج و نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، بررسی مصادیق آن در دوران معاصر و نحوه رسیدن به الگوی سوم در مسیر تمدن سازی در ادامه فعالیت‌های علمی و محتوایی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس منتشر می‌شود.

اولین فصل‌نامه علمی - تخصصی «زنان و حماسه» منتشر می‌شود

حوزه فعالیت‌های ملی مرتبط با زنان و دفاع مقدس، همواره این ظرفیت را داشته است تا با بهره گیری از روش ها و اسلوب متنوع، طرح های جدیدی را در ایجاد و امتداد نهضت علمی دفاع مقدس دراندازد. در همین راستا سازمان نشر و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اولین فصل‌نامه تخصصی کشور در موضوع زن و دفاع مقدس را با عنوان «زنان و حماسه» منتشر می‌کند. این فصل‌نامه با رویکردی علمی جریان حضور زنان در دفاع مقدس و عرصه های مرتبط با آن را بررسی می کند. هدف از انتشار این فصل‌نامه بر دو حوزه کاری اصلی گفتمان‌سازی رویان سازی متمرکز شده است. محورهای اصلی مورد بررسی در این فصل‌نامه شناخت نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و ارتباط آن با نقش آفرینی زن مسلمان در عرصه های پس از دفاع و ترسیم مختصات این جایگاه در تمدن سازی اسلامی می‌باشد که با مشارکت گسترده پژوهشگران، نویسندگان و محققان حوزه دفاع مقدس و مطالعات زنان و خانواده توام خواهد بود.

فصل‌نامه زنان در حماسه در اولین شماره خود به موضوعاتی چون: مولفه ها و کارکردهای فرهنگ دفاع مقدس و دلالت‌های تربیتی آن بر نسل جوان، بررسی مولفه های پایداری در قرآن و بازتاب آن‌ها در اشعار شاعران زن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ظرفیت الگودهی سیره رزمندگان دفاع مقدس برای جوانان امروز و ... پرداخته است. شماره دوم این فصل‌نامه در تابستان 1396 منتشر خواهد شد.

محققان و پژوهشگران می‌توانند ضمن ارتباط با دفتر فصل‌نامه با شماره تلفن 88754086 – 88757692، آدرس ایمیل zanan.hamaseh@gamil.com و یا تلگرام 09362940897 مقاله، پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi