شناسه خبر : 52745
یکشنبه 21 خرداد 1396 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید؛ سیستم معیوب، مدیریت ناکارآمد

نماینده مجلس خدمات رسانی به ایثارگران را با مدیریت فعلی بنیاد شهید وسیستم معیوب آن، قهر با جامعه هدف ایثارگران توصیف کرد.

فاش نیوز -  نماینده مجلس خدمات رسانی به ایثارگران را با مدیریت فعلی بنیاد شهید وسیستم معیوب آن، قهر با جامعه هدف ایثارگران توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابو ترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تغییر دراساسنامه بنیاد شهید برای انتخابی شدن ریاست بنیاد وخدمات رسانی بهتر به ایثارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: با مدیریت فعلی بنیاد شهید سیستم خدمات رسانی معیوب و بنیاد در واقع در نوعی قهر با جامعه هدف قرار دارد و با این شرایط، ایثارگران هیچ دخل و تصرفی در سرنوشت خود ندارند.

ابو ترابی در خصوص روند رسیدگی به طرح تغییر اساسنامه بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون نشست هایی در این خصوص در کمیسیون اجتماعی مجلس یرگزار شده است و قرار بر این شد که یک کار کارشناسی خوبی در مورد تغییر اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و تصویب این طرح در مجلس دهم، حداقل یک سال طول می کشد خاطرنشان کرد: در این مورد نیاز به استعلام از مقام معظم رهبری برای اذن ورود وجود دارد که آیا ایشان اجازه می دهند مجلس به این کار ورود کند یا نه؟

به گفته عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، با مدیریت فعلی بنیاد شهید سیستم خدمات رسانی معیوب و بنیاد در واقع در نوعی قهر با جامعه هدف قرار دارد و با این شرایط، ایثارگران هیچ دخل و تصرفی در سرنوشت خود ندارند.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید با تغییر در اساسنامه وانتخاباتی شدن سیستم بنیاد شهید، سرنوشت ایثارگران را در آینده ترسیم و بین بنیاد و ایثارگران آشتی برقرار کنیم.

ابوترابی  که خود از طراحان تغییر در اساسنامه بنیاد شهید است متذکر شد: موضوعی که در حال حاضر نمود بیشتری دارد این است که بنیاد شهید به هیچکس پاسخگو نیست و شاهد بودیم که در مقابل اتفاقات ناگواری که اخیرا در جامعه ایثارگران اتفاق افتاد هیچ پاسخی برای توجیه نداشت.

نماینده ایثارگر مردم استان اصفهان در مجلس دهم یادآورشد: راهکار اساسی این است که ما با تغییر در اساسنامه در این راستا اقدامی بکنیم که براساس آن ایثارگران حتی از دورترین نقاط کشور بتوانند در سرنوشت خود دخیل باشند و بر این اساس طرحی را ارائه کردیم که اساسنامه و مکانیزم بنیاد شهید تغییر کند.

عضو فراکسیون فرزند شاهد در مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح تغییر در اساسنامه ادامه داد: بر این اساس 5 نفر از ایثارگران شامل فرزند شهید، همسر شهید، جانباز، رزمنده و یک نفر آزاده در شهر وشهرستان ها انتخاب و در استان ها به ازای هر ده الی 20 هزار نفر، یک نفرانتخاب و به شورای عالی ایثارگران راه خواهد یافت تا ریاست بنیاد شهید را انتخاب کنند.

وی در خصوص اینکه آیا با این کار مجلس مشورتی گذشته دوباره احیا خواهد شد یادآورشد: این طرح فراتر از مجلس مشورتی است اگر چه برخی بر این باورند که مجلس مشورتی تجربه ای شکست خورده است و باید به فراموشی سپرده شود.

 ابوترابی نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس مشورتی اول به صورت یک قانون مدون نبود و متاسفانه اختیاری از خود نداشت و به صورت انتخاباتی از زیر مجموعه های شهر و شهرستان تشکیل نشده و اعضای آن انتصابی بودند.

وی در پایان اظهار داشت: در جریان تشکیل مجلس مشورتی اول، خود بنیاد برای یک سری افراد حکم زده بود و متاسفانه آنها از خودشان هیچ گونه اختیاری نداشتند، لذا محکوم به شکست بود، اما ما امیدواریم با تجربه ای که در این زمینه وجود دارد ایرادات گذشته را برطرف کرده و دوباره آنرا احیا کنیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
بقران ماازدست نامهربانیهای بنیادبه ستوه امدیم وهیچ جواب مثبتی نشنیدیم ایکا ش بنیادجانبازان بابنیا شهیدادغام نمیشد
خواهش میکنم که ریس بنیاد شهید را بردارید .این خون ما را لگد مال کرد .اقای شهیدی تو مگر خدارا نمی پرستی ...ما ادمیم .انسانیم .من از گرسنگی دارم میمیرم .چه جور ایثارگری هستم که ده ساله استخوانهای بدنم اب شد چرا حق و حقوق مارا نمیدهید اگه مسلمان بودی میدادی .
جانبازي که يک کارت شناسايي مقوايي ندارد فکر کنيد به اين سازمان عريض و طويل که از ريالي نمي گذرند . انقدر طمع دارند که از کوچکترين هزينه يعني صدور کارت شناسايي براي جانبازان زير 25 درصد هم نمي گذرند ...
خدا بفريادمان برسد سي سال است که بنياد هنوز نتوانسته هيچ کاري را تمام و کمال انجام بدهد . همه نصفه و نيمه کاره مانده و ما يکي يکي دار فاني را وداع ميکنيم . برادران عزيز کجاي کاريد نيت انجام کار نيست و گرنه همه اش کار 6 ماه نميشود .
سلام
ناکارآمدتر آنهایی هستند که مسئول نظارت بردولت هستند واز کوچکترین نظارت هم سربازمیزنند پس درنهایت توپ را به میدان همدیگر میاندازید کاش چند بار در پوشش ارباب رجوع به این ادارات بنیاد مراجعه کنید عمق فاجعه آنجا مشخص میشود . افسوس
به نام خداوقبولی طاعات وعبادات.شما رابه علی ع واولادعلی قسم می دهم ما فراموش شدگان رابه عمل دریابیدشایداین اخرعمری اجرای حق وعدالت را شاهد باشیم ازمکافات عمل غافل مشو.گندم ازگندم برویدجوزجو.مدیون من ها وخانواده های صبورمان نشوید باشدتارستگارشویم.امین خدارا به عظمت وعزت این شبهای مقدس قسم می دهم کسانی راکه دراحقاق واعاده ی حق مابی کسان را یاورهستنداخروعاقبت بخیربفرمایید.امین
بیکاروبی درامدکه هزینه های درمان رابایدازنداشته هایمان پرداخت کنیم
ای کاش نمایندگان مجلس بجای ارائه طرحهای انحرافی وظیفه قانونگذاری خودرا انجام میدادند وقانون غلط تصویب نمیکردند .ایشان بنا به وظیفه نمایندگی اش وبه حکم فرزند شهید بودن بخش 16 قانون توسعه ششم را ملاحظه کنند که چه اشتباهات فاحشی از نظر نگارش ودیکته و...در متن قانون برای ایثارگران آورده اند .اگر به این حواشی مهمل نمی پرداختند وضعیت قوانین درست می شد .ضمن اینکه اتخابابی شدن روسای بنیاد فقط فرصت رانت را برای برخی صاحبان قدرت زیاد می کند


نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi