شناسه خبر : 52781
شنبه 02 ارديبهشت 1396 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اشتغال زایی و پرداخت معوقات ایثارگران مهمترین کار دولت دوازدهم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت کامل حق و حقوق و معوقات ایثارگران، جانبازان، خانواده های شهدا و رزمندگان دردولت دوازدهم شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خواستار پرداخت کامل حق و حقوق و معوقات ایثارگران ، جانبازان، خانواده های شهدا و رزمندگان دردولت دوازدهم شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

رئیس دولت دوازدهم  باید حق وحقوق ایثارگران و رزمندگان را به صورت کامل پرداخت کند.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه در رابطه با ایثارگران، جانبازان و رزمندگان موادی تائید و تصویب شده است که قابل تحسین است و باید ازهمه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه تشکر کنیم، منتهی در خصوص بودجه سالجاری تا آن جایی که بنده شنیده ام خبرهای رضایت بخشی وجود ندارد، اگرچه چارچوب بودجه مشخص است و ولی شاید آن اعتبار لازم را که باید توزیع کند نداشته باشد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین مصوب در خصوص ایثارگران تصریح کرد: در این زمینه امیدوارم دولت آینده بتواند با استفاده از منابع و اعتبارات مالی مشخص، حق و حقوق ایثارگران و رزمندگان که تاکنون پرداخت نشده است را به صورت کامل پرداخت کند.

نماینده ایثارگر مجلس دوازدهم در خصوص بحث اشتغال فرزندان ایثارگران خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به همت رئیس دولت دوازدهم دارد و اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات انتخاباتی خود بتوانند اشتغالزایی کنند و به اصطلاح منابع جذب کنند و جوانان را برسر کار ببرند مهم است و بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: من این را سیاسی نمی گویم و اعتقادم براین است که دولت دوازدهم با توجه به ظرفیت و قابلیت هایی که وجود دارد باید برنامه مدونی برای اشتغال جوانان بطورکلی و فرزندان ایثارگران داشته باشد و اولویت اول را به ایثارگران و خانواده معظم شهدا بدهد.

جاسمی در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه 38 سال حضور دولت ها و قوانین موجود برای اشتغال رئیس جمهور آینده چه راهکاری را باید ارائه مکند ناکید کرد: دراجرا هم این موضوع بستگی به توان و ظرفیت افراد و دولت ها دارد اما امیدواریم  دولت اینده بتواند برای اکثریت جوانان اشتغالزایی و یا زمینه اشتغال را فراهم کند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
...
لطفاً :

یک کار آنهم مدیر عامل برایم پست کنید که بتوانم ماهیانه

۲۰۰ ملیون تومان حقوق بگیرم ؟!

و اما حقوق ۳۰ ساله معوقه ام را از طریق بنیاد شهید از

قرار ماهیانه ۴ ملیون تومان پرداخت کنید .

و این همان وعده تیتر است .

بیشتر نخواستیم .

موفق باشید .
...
سلام برادر بزرگوار مرتضی خاکپور جانبازان زیر۲۵درصدوایثارگران در زمان اقای خاتمی کمک قابل توجهی می‌کرد که به اندازه اموزگاربازنشسته امورش پرورش حقوق میدادندعیدی هم دادند سال اخرریاست جمهوری خاتمی بود متاسفانه در زمان احمدی نژاد کم کردن صدهزار تومان میدادندعیدی ریاست جمهوری اقای روحانی با پرونده هارابه جریان انداختند اقای خاکپور شماره تلفن بنویسیدتاتماس بگیرم
سلام .دکترجاسبی محترم ازاینکه همیشه پشتیبان ایثارگران بوده وهستی بنده به نمایندگی ازایثارگران کل کشورازجنابعالی وسایر همکارانت که دلسوزایثارگران هستند بی نهایت متشکرم....امیدوارم به پست ریاست جمهوری برسید.باسپاس بهرام محمدی ازکرمانشاه
سلام جناب اقای جاسمی ما تعدادی از رزمندگان قروه کردستان تشکر و قدردانی خودمان رو اعلام و از خداوند متعال موفقیت شمارا خواستاریم با تشکر رستمی به نمایندگی تعدادی از رزمندگان و ایثارگران قروه
لام، خسته نباشید جناب آقای دکتر جاسمی بنده قریب به 7 سال تامین اجتماعی دراحرار کرمانشاه سابقه خدمت دارم ولیمه به حساب تامین اجتماعی ریخته شده دفترچه داشته‌ایم حالا از سال 79به استخدام آموزش وپرورش درآمده ام که. تقریبا 22 سال سابقه با احتساب سنوات اسارت. میباشد،که طبق قانون لایحه ششم ماده 103 پرداخت مابه‌التفاوت صندوق به صندوق منتقل الیه برای آزادگان جانبازان ایثارگران از طرف دولت منظور میگردد ودر بودجه سنواتی احتساب میشود اکنون من بیمار مغزی تورامی مغزی انسفلومالا سی میباشم مرخصی پزشکیم تمام شود باید سر کار بروم با کار مشقت آور خدمتگذاری سرایداری از شما عزیز زحمت کش عاجزانه تقاضا دارم دستوری بفرمائید که باتقریبا 7 سال سابقه تامین اجتماعی که خصوصی محسوب میشه با توجه به قانون فوق‌الذکر با احتساب 7سال سابق روی سوابق خدمات درمانی بازنشستگی آموزش وپرورش کل کرمانشاه موافقت کنند ضمنا کار بنده مربوط به ناحیه 3 کرمانشاه میباشد قبلا از توجه ومساعدتوکمک شما برادر عزیزم کمال سپاسگذاری را دارم اجرکم عندالله
در تاریخ ۶۱/۱۱/۲۶ بعلت اصابت ترکش به ستون مهره ام از کار افتاده شدم و در بنیاد شهید جانباز ۷۰ در صد شدم درتاریخ ۸۱/۸/۳ بازنشسته شده ام و افسر کادر بوده و با گروه ۱۹ بانشسته شدم از تاریخ بازنشستگی تا حالا دنبال مطالبات قانونی خودم از جمله حقوق ایام حالت اشتغال و تفاوت تطبیق حقوق بوده ام ولی هیج نتیجه ای نگرفتم محل خدمت من لشکر ۲۱ بوده ولی هیج پرونده ای در آن واحد که منحل شده و پرونده من در ۳۶ میانه موجود نیست دارایی ارتش میگوید باید از لشکر محل خدمت خود مطالبات خود را دریافت کنید تکلیف من و امثال من چه میشود لطفا مسئولین گروه پیگیری مطالبات ایثارگران ما را یاری کنند کد پرسنلی من ۱۱۰۵۱۱۷۹۵۵۹۰۰ میباشد و کد جانبازی من ۰۲۰۳۰۱۳۰۵۲ و شماره ملی من ۲۰۶۲۷۲۷۱۲۷ میباشد و میباشد
قانون جامع برای من جانباز بیست درصد شمیایی و اعصاب چه کرد؟شهریه درسم را داد؟سهمیه فرزندم را برای کنکور داد؟چه کردید باز هم تقاضای رای دارید به خدا قسم در ان دنیا اگر از حقوق خانوادهام و خودم گذشتم؟
سلام ، در هر دوره از انتخابات هر نامزدی برای تبلیغات به بازگویی مشکلات ایثارگران وارد شده و از طریق برخی قولها یا وعده ها تلاش کردند رای ایثارگران را بدست آورند. مجموعه قولها یا وعده های انتخاباتی در اجتماع منعکس گردیده است و بنام و حساب ایثارگران بصورت دریافت شده گذاشتند. مردم فکر میکنند تمام وعده ها و قولهای انتخاباتی به مرحله عمل درآمده و ایثارگران از تمام تسهیلات و امتیازات خزانه جمهوری اسلامی بطور کامل برخوردار هستند. بعضی اطرافیان که از وضعیت جانبازی ما مطلع هستند میگویند تمام ایثارگران در رفاه کامل قرار دارند چرا شما در نقطه صفر اقتصادی قرار دارید مستاجر مادام العمر بدون خودرو و پابرهنه و گرسنه و درمانده و دردمند و مجروح و فاقد هرگونه کمک کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد و غیره هستیم ؟!!
باید به مردم بگویند تمام قولها و وعده ها و حتی قوانین مصوب در مجلس اجرا نمیشوند بلکه بخش انگشت شماری از ایثارگران که قبل از جانبازی یا شهادت سرپرست در تمکن مالی بودند توانستند پس از عبور از سدهای شرایط و ضوابط و آیین نامه های مربوط از تسهیلات و امتیازات بنیاد استفاده کنند.
برای مثال وام مسکن ایثارگران فقط برای آن عده از ایثارگران قابل وصول است که معادل مبلغ وام ایثارگری موجودی نقدی داشته باشند در غیر اینصورت وام به شخص دیگری پرداخت میگردد لذا وضعیت نابسامان و بغرنج ایثارگران واجد شرایط هیچگونه اهمیتی برای مسئولان بنیاد ندارند زیرا مسئولان آماری از وامهای پرداخت شده لازم دارند. برای استفاده از تسهیلات دانشگاه باید فرزندی دیپلمه داشته باشی در غیر اینصورت تسهیلات دانشگاه برای تمام ایثارگران قابل استفاده نیست لیکن کلیه تسهیلات و امتیازات بنام و حساب تمام ایثارگران گذاشته میشوند.
مردم فکر میکنند هر تسهیلات و امتیازی در قولها و قوانین وجود دارد تک تک ایثارگران استفاده کردند در حالیکه هر گونه تسهیلات و امتیازی دارای شرایط و ضوابط و آیین نامه اجرایی هستند که اکثریت ایثارگران توانایی عبور از سدهای شرایط و ضوابط و آیین نامه های داخلی بنیاد را ندارند لذا پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی هنوز در استضعاف و محرومیت و مظلومیت های دوران طاغوت دست و پا میزنیم و شاهد ثروت اندوزی مسئولان و ویران شدن کوخهای ایثارگران میباشیم.
سلام برادر مجتهد برای پیگیری مصوباتی که در برنامه ششم توسعه جهت رزمندگان شاغل تصویب شده باید به کجا مراجعه کرد.ممنون
دولت اعلام کرده هفته آینده همه معوقات ایثارگران رو پرداخت کنه جالبه همه سایتها و خبرگزاری ها این خبرو زدن جز فاش نیوز!!! خواهشا بجای سیاسی بازی بفکر اطلاع رسانی و دفاع از حق ایثارگران باشین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi