شناسه خبر : 52794
یکشنبه 03 ارديبهشت 1396 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از یک تجدید عهد

عصر پنچ شنبه سی ویکم فروردین ماه، مراسم جشن زاد روز پهلوان و معلم شهید ابراهیم هادی با حضور خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران وجمع زیادی از مردم شهید پرور درکنار یادمان شهید، درقطعه 26 گلزار شهدا بهشت زهرا سلام الله علیه تهران برگزار شد.

در حاشیه این جشن،خبرنگار دفاع پرس به ثبت اقدامات خادمین شهدا و برگزارکنندگان جشن نشسته است.

متن زیر حاصل حاشیه نگاری فضای برگزاری این جشن می باشد.

قطعه 26 بهشت زهرا سلام الله علیه مدفن پاک شهیدان شاخصی همچون «شهید جعفر جنگروی»، شهید «سید احمد پلارک»، شهید «محسن وزوایی»، شهیدان « سید عطا الله وسید اکبرمیر محمدی» و... می باشد.

در بدو ورود به قطعه 26، نوجوانان و جوانان ملبس به لباس های مقدس فرم بسیج وسپاه به چشم می آیند. از بلند گوهای کنار قطعه نوای زیبا، شور انگیز و حماسی درباره شور وشوق مردم برای دفاع از حریم آل محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم) ، شنیده می شد .فضای اطراف قطعه، پوشیده از تابلوها و بنرهای مزین به تصاویر شهید ابراهیم هادی بود. در این مراسم حضور چشم گیر مردم بخصوص قشر جوان به وضوح مشاهده می شد.

در مقابل قطعه، خادمین شهدا قسمتی را مفروش نموده بودند برای برگزاری مراسم و دعوت می کردند از مردم برای شرکت در جشن.همچنین در کنار مزار شهید نیز نمایشگاه کتابی برپا شده بود و بیشتر حضار تمایل به خرید جلد دوم «سلام بر ابراهیم » داشتند.

کمی آن طرفتر از قطعه به سمت قطعه شهدای حج، چند میز وصندلی قرارداده شده بود که خادمان افتخاری شهدا مشغول پخش تراکت هایی مزین به تصویر شهید که در قسمت پایین صفحه نوشته شده « شهید ابراهیم هادی علمدار کمیل دوست آسمانی من».

این جشن تولد اسمانی با قرائت زیارت عاشورا وهم خوانی حاضرین در جلسه شروع شد، سپس جواد تاجیک از راویان دفاع مقدس و مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی به روایتگری پرداخت، همچنین گروه همخوانی محراب سرود شهید ابراهیم هادی را اجرا کردند.

در ادامه مراسم نیز خواهر شهید، به بیان خصوصیات اخلاقی و خاطراتی از شهید پرداخت. همچنین کیک تولد شهید بریده شد و دربین حاضرین توزیع شد.

در ضمن جشن رونمایی از دو کتاب که توسط گروه فرهنگی شهید منتشر شده است صورت گرفت. کتاب «قرار یک شنبه ها»، زندگینامه و خاطرات شهید داوود عابدی صمیمی ترین دوست شهید ابراهیم هادی و ترجمه آلمانی «کتاب سلام بر ابراهیم» .

در خاتمه این مراسم از برادر و خواهر شهید ابراهیم هادی و مادر و فرزند شهید داوود عابدی با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi