شناسه خبر : 52834
چهارشنبه 06 ارديبهشت 1396 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت معوقات ۶۰۰ میلیاردی ایثارگران در آستانه انتخابات

طبق دستور رئیس جمهور معوقات سال ۹۲ و ۹۳ ایثارگران با رقم ۶۰۰ میلیاردی در هفته آینده پرداخت می‌شود. رئیس بنیاد شهید در این زمینه گفت: این معوقات مربوط به حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران است.

شهیدی و روحانی

معوقات ایثارگران یکی از مهمترین موضوعات چالشی و بحث برانگیز در حوزه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران است که مدتی محل مناقشه ایثاگران با دستگاه‌های دولتی شده بود. بخش قابل توجهی از این معوقات که از سال 67 باقی مانده بود، طی سه سال گذشته پرداخت شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز شنبه 25 دی ماه 95 بود که در ادامه رسیدگی به مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه از کمیسیون تلفیق ماده 103 بود، این لایحه را به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، دولت موظف شد تمامی مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول برنامه مطابق بودجه سنواتی تأمین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند. به نحوی که در پایان سال دوم برنامه یعنی تا پایان سال 97 هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

در واقع بنیاد شهید و امور ایثارگران معوقات سال‌های 1376 تا 1390 با مبلغی بیش از 3850 میلیارد تومان را پرداخت کرد. از ابتدای سال 1395 نیز مطالبات ایثارگران مرتبط به سال 1391 که حدوداً مبلغ 536 میلیارد تومان است، پرداخت شده و تنها معوقه سال­‌های 1392 و 1393 باقی مانده بود که در روند بررسی و پیگیری برای پرداخت در سال 96 قرار گرفت.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید صبح امروز دوشنبه  چهارم اردیبهشت ماه 96 در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این مورد که فعالیت شاخص بنیاد شهید در ماه‌های پایانی دولت یازدهم چه خواهد بود؟ خبر جدیدی در مورد پرداخت معوقات ایثارگران در استانه انتخابات داد و گفت: نظر آقای رئیس جمهور بر اینست که ما بتوانیم معوقه سال 92 و 93 ایثارگران را پرداخت کنیم و به همین منظور دستور دادند در هفته آینده معوقات پرداخت شود. با این پرداخت دیگر معوقه‌ای باقی نخواهد ماند و همه چیز به روز خواهد شد. معوقات سال 92 و 93 حدود 37 هزار و 500 نفر از ایثارگران حدود 600میلیارد تومان است که آن را در هفته آینده می‌پردازیم.

وی با اشاره به فضای ایثارگری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبیعی است که فرهنگ ایثار و ایثارگری در همه جا نقش دارد. در انتخابات خود نامزدهای انتخاباتی یقینا با ایثار و فداکاری و توسل به این فرهنگ می‌توانند اثرگذار بوده و با گذشتشان نسبت به مسائل نقش آفرین باشند. از طرف دیگر یقینا ملت ما که حدود 220 هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند، باید بکوشند این فرهنگ را رشد دهند زیرا آن شهدا برای بقای این انقلاب شهید شدند و رفتند. برای حفظ حرمت انقلاب و برای نظام اسلامی جان دادند. اگر می‌خواهیم راهشان را ادامه دهیم باید همه پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
باسلام، بهرحال دولت قبل همین کار را نه در طول 8 سال انجام داد نه در آستانه انتخابات. حتی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران معزز را هم ابلاغ نکرد!!!
آیا رزمندگان و جانبازان زیر 25% معسر هم در این معوقات جایگاهی دارند ؟
سلام به تمام دوستان نمیدانم چرا فاش نیوز مدتی است پیام های من رادرسایت قرار نمیده. اما اکنون به آقای ۱۰۰روزه میگویم همه سال دولت قبلی همین چندتومن کمک معیشت را اضافه میکرد.اما آقای ۱۰۰روزه هرسال ازهمین چندرغاز کم هم میکرد.بیایید حق واقعی ومصوب مجلس رابه ما پرداخت کنید البته سخن خنده دار عزیزی که گفته بودنداگربیشترازاین مبلغ به جانبازان معسر پرداخت کنیم خانه نشین میشوند وبه دنبال کار نمیروند شما کارپیدا کن این کمک معیشت پیش کش
باسلام دستان گوزه گر و کشاوز را شنیدید بنده خدا دوتا دختر داشته یکی را میده کشاوز و اونیکی را به گوزه گر پدر دخترها بعداز مدتی میره دیدن دخترها مپرسد حالتان خوبه میگویند اگر باران بیاید بله کشاورزی خوبه میره پیش گوزه گر میگوید حالتان خوبه میگویند اگر باران نیاید بله حالمان خوبه حالا اگر ریس جمهور به ایثارگران پول بده که میگوید چرا داده اگر ندهد باز یکجور دیگر وجدان در انسان چیزی دیگری است وجدان داشته باشیم جان اون کسیکه دوست داری سانسور نکن
اشاره نکردیدکه این معوقات مربوط به کدام ردیف ازطلب ایثارگران است؟!جانبازان طلب های متفاوتی ازدولت دارند!!!لطفادقیق وبدون کم وکاست شفاف سازی کنیدومبلغ راباضافه مبنای جدول پرداختی منتشرنماییدو...
سلام ، هنگامی میشود به وعده های قبل از انتخابات اعتماد کرد که تمام معوقات ایثارگران محترم اعم از مالی و معنوی به حسابها واریز شود. سال 92 مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون خدمت رسانی را ابلاغ کرد تا بزرگترین تبلیغات قبل از انتخابات برای پیروانشان شود اما پس از گذشتن از انتخابات تمام وعده ها حتی آن وعده که بطور رسمی ابلاغ شد به دست فراموشی سپرده شد.
نامزدها باید وضعیت قانون خدمت رسانی به ایثارگران را روشن کنند زیرا بسیاری از بندهای قانون مذکور اجرا نشده و هرگز قرار نیست اجرا شوند. نماینده محترم ولی فقیه از اجرای 70 درصد بندهای قانون خدمت رسانی خبر داد که در اجرا وضعیت همان 70 درصد نیز بطور مشکوکی اجرایی نشد. برای مثال بیمه تکمیلی درمان در سالهای 92 و 93 بطور کامل قطع شد و در سالهای بعد نیز بسیار محدود با حذف بخشی از تعهدات مثال دندانپزشکی و عینک و سمعک و پروتز و غیره بوده است.
بطور کلی سه مجموعه در اتخابات شرکت میکنند اول آن عده که انتخابات را همچون کشورهای غربی کاملا سیاسی ارزیابی میکنند لذا در حاکمیت و نظام اسلامی ناقص هستند زیرا به اصول اسلامی که خواست و اراده مردم بر آن استوار گردیده اعتقاد ندارند. آنها از یک خط سیاسی مشخص که در اتاقهای فکر طراحی میشوند پیروی میکنند و هرگز به عملکردها و رفتار و اعتقادات نامزدها توجه ندارند. آنها میگویند پیشرفت کشور به هر قیمتی باید انجام شود حتی قربانی شدن اقشار کم درآمد یا سایر اقشار در تفکر ایشان اهمیتی ندارد.
دوم مردمی که با تفکر دینی و اصالت عرفان و ادب ایرانی ضمن تحقیق تلاش میکنند اصول اسلامی و پیشرفت کشور همزمان با عدالت و رعایت حقوق سایر اقلیتها و هموطنان اجرا گردند. آنها میگویند پیشرفت کشور میبایست با معیشت و رفاه مردم همراه باشد البته شرایط زندگی و رضایت مردم اولویت دارد.
سوم مردمی که بین تبلیغات و راست و دروغ و آمارهای متفاوت سرگردان هستند. برخی رای نمیدهند و برخی دیگر طوری رای میدهند که باعث افزایش آرای باطله شود.
این گروه برای درک واقعیت نیاز به اطلاع رسانی دقیق و بی طرف دارند که میبایست بنحو مقتضی در انتخابات بوسیله عوامل بی طرف ایجاد و آنها را راهنمایی کنند.
پس تکليف جانبازان زير 25درصد که تعدادشان کم هم نيست چه ميشود ايا از اين 600 مليون يک ريالش به جانبازان زير25 درصد و رزمندگان تعلق ميگيرد ؟
يقينا خير
اقاي محلاتي معاون رئيس جمهور فقط يک کلام ار رسيدگي به اين قشر بفرماييد بيش از نود درصد از انها در خط زير فقر زندگي ميکنند
جانبازان موجي زير 25 درصد که توان کار کردن ندارد خواه 5 درصد باشند خواه 70 درصد بخدا مديون هستي جناب شهيدي
با سلام : آیا برای کسانی که کمک معیشت آنها قطع شده از این واریزی سهمی هست یا خیر .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi