شناسه خبر : 52847
یکشنبه 21 خرداد 1396 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت تدبیر و امید در باره دیپلمات های اسیر چه کرد؟!

امسال سی و پنجمین بهاری است که خانواده های دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان، عزیزانشان را همچون35 بهار سال های گذشته در کنار خود نداشتند و بار دیگر بی آنها بهار را سر کردند.

حسن اخوان - سی و پنجمین بهار دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان/دولت تدبیر و امید چه کرد؟

امسال سی و پنجمین بهاری است که خانواده های دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان، عزیزانشان را همچون35 بهار سال های گذشته در کنار خود نداشتند و بار دیگر بی آنها بهار را سر کردند.

عمر دولت یازدهم تمام شد و دولت دوازدهم بزودی بر سر کارخواهد آمد اما گویا قرار است ما همچنان در انتظار عزیزان نظاره گر صعود و فرود دولت ها باشیم.

در آستانه پایان دولت یازدهم قرار داریم!اوایل خردادماه سال 95بود که سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رسانه ها اعلام کرد سردار احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات دیگر ایرانی به نام های سیدمحسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان، زنده و در اسارت رژیم صهیونیستی هستند"!

 همچنین سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده وقت سپاه در زمان اسارت آن عزیزان، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، وعده داد "به زودی خبرهای خوشی از این سردار شجاع و دلیر خواهد رسید."

 البته همان زمان سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

اکنون بیش از10 ماه از آن زمان سپری شده است؛ اما گویا آن خبر خوش در سیاهی شب های زمستان مانده است! چه شد آن خبر خوش؟

جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش... انتظار و امید ما را به یاد امید در حال و هوای بهار می‌اندازد.

 متاسفانه در دولت تدبیر و امید رئیس جمهور و حتی وزیر خارجه آن طی چهار سال گذشته حتی به نامه های ما پاسخ نداده اند و به نظر می رسد امیدی هم نیست که در روز های پایانی دولت یازدهم پاسخی به خانواده های این عزیزان داده شود.

در ابتدای دولت تدبیر و امید طی نامه ای به آقای روحانی تاکید کردیم که شما فرمودید مردم صداقت می خواهند، ما نیز پس از گذشت بیش از سه دهه فقط صداقت می خواهیم و مراجع مختلف و مسئولین پرونده در دولتهای گذشته فاقد رویکرد همگون و هماهنگ در ارتباط با پیگیری پرونده بوده‌اند.

 همین امر موجب شده است ما همچنان در برزخ قرار داشته باشیم و الگو های مورد پیگیری همچنان به شکل قطعه های پراکنده هستند که نمی توانیم آنها را به شکل معنی داری در یک پازل کنار هم قرار دهیم.

درنامه دیگری برای وزیر امور خارجه نوشتیم که دولتها آمدند و رفتند اما تا کنون سیاست دولت های پیشین در روشن کردن سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان موفق نبوده است.

 ضمن ارج نهادن به تمامی تلاش هایی که صورت گرفته است چنین شرایطی نه در شأن دولتمردان است و نه در شأن شهروندان ایرانی است.

آیا مسئولین می دانند از آن روز که وعده دادند تا به امروز، خانواده ها روز و شب را می شمارند؟! آیا می دانید عبور از فراز و فرود 35 ساله امواج این دریایی که هر از گاهی در آن طوفان به پا می کنند، با دل مادر پیر و چشم انتظار احمد متوسلیان و سایر خانواده های چشم انتظار چه می کند؟

 بدیهی است هر خبری که توسط مسئولین رسمی کشور در مورد سرنوشت این عزیزان اعلام شود، چنانچه بی نتیجه باشد، آثار روانی خود را بر خانواده های آنان به جای می گذارد.

مادر همواره از خدا می خواهد که حتی برای لحظه ای، او را از جگر گوشه اش بی خبر نگذارند و خدا می داند مادران آنان در سال های گذشته چقدر برای اطلاع از سرنوشت فرزندانشان دعا کرده و چشم انتظار، نقاب در خاک کشیدند و از میان آنان فقط مادر حاج احمد متوسلیان همچنان در صبر و انتظار می سوزد.

هم اکنون مهمترین سووالی که فراروی ما وجود دارد این است که چرا در اوایل بهار سال گذشته با قاطعیت گفته شد که آنان زنده هستند و به زودی خبرهای خوشی از سرنوشت آنان در راه است و حتی برخی مسئولین سیاسی اعلام کردند "اخباری داریم مبنی بر اینکه آن چهار نفر تا چند ماه قبل زنده بوده اند".

 نکند مجبوریم وعده های خبر خوش از عزیزان مان را همچنان به حساب بازی های سیاسی بگذاریم؟! ولی در فاصله زمانی بهار 95 تا بهار 96،علیرغم وعده های داده شده، سرنوشت این عزیزان همچنان روشن نشده و در هاله ای از ابهام است!

* حسن اخوان برادر کاظم اخوان، خبرنگار ربوده شده ایرانی در لبنان

اینستاگرام
سلام آقای اخوان عزیز لطفا بفرمایید دولتهای ولایتمدار نهم و دهم برای عزیزان یادشده چکار کردند؟ آیا از آنها هم سوال کر یدد؟ لطفا پاسخ آن دولتها را نیز اعلام کنید.
اقای روحانی یک حقوق دان است ، من هم به عنوان یکی از دوستدارن دکتر روحانی از دولت محترم تقاضا دارم برای ازادی همه اسرا همت کنند.
انشااله به حق این ایام مبارک خبرهای خوشی هم به خانواده این افراد برسد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi