شناسه خبر : 52848
شنبه 09 ارديبهشت 1396 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برترین های جشنواره ملی "نامه به یک شهید"

در آیینی، از برترین های جشنواره ملی" نامه به یک شهید" تقدیر و برندگان با دریافت جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

فاش نیوز - در آیینی، از برترین های جشنواره ملی" نامه به یک شهید" تقدیر و برندگان با دریافت جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی "نامه به یک شهید" با حضور نماینده ولی فقیه و معاون رییس جمهور و رییس بنیادشهید و امورایثارگران، مدیران سازمان آموزش و پرورش و تعدادی از دانش آموزان مقاطع محتلف تحصیلی در تالار سوره حوزه هنری برگزار و از صاحبان 36 اثربرگزیده این جشنواره تقدیر به  عمل آمد.

در ساعات اولیه سومین روز از اردیبهشت ماه سکوت حوزه هنری با ورود پرشور دانش آموزان به یکبار شکسته می شود. مدیران دو روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش دوشادوش یکدیگر تمامی سعی و تلاش خود را دارند که به روند برنامه ها نظم و ترتیب بیشتری دهند.

پذیرایی مختصری از مدعوین و دانش آموزان در خارج از سالن انجام می شود و بسته ها اهدایی بنیادشهید به دانش آموزان که شامل زندگینامه فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس است نیز بین آنها توزیع می گردد.

اما آنچه چشم نواز است دست نوشته ها و یا بهتر بگویم نامه های دانش آموزانی است که به زیبایی و جداگانه روی تابلوها با نظم و ترتیب خاصی قرار گرفته و نظر بسیاری از عکاسان را جلب نموده است، بطوری که بسیاری ازمدعوین پذیرایی را رها کرده و سخت مشغول مطالعه دست نوشته های روی تابلوها می شوند. 

 دانش آموزانی که با  زلالی و صداقت تمام  سعی کرده اند در نوشته هاشان عشق و ارادتشان را به شهدا نشان دهند و نامه های زیبایی که از اندیشه های پاک و خلاق تراوش یافته و اینک مقابل چشمان مشتاقان خوش رقصی می کنند.

قدم که به درون سالن برگزاری مراسم می گذارم، بیشتر صندلیها اشغال شده و پخش نماهنگ هایی با مضمون دفاع مقدس و مدافعان حرم دانش آموزان را بی قرار ساخته و خیلی زود دلهای کوچک و زلال آنان با ذکر صلواتهای مکرر رنگ می گیرد.

 ابتدای برنامه با قرائت چند آیه از کلام نورانی حق آغاز و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسمیت می یابد.

دکترعلیرضا کریمیان مدیر روابط عمومی بنیادشهید و امورایثارگران ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در خصوص جشنواره ملی "نامه به یک شهید" می گوید: موضوع "نامه به یک شهید" ازسال 1395 توسط بنیادشهید آغاز شد که با استقبال بسیار زیادی از سوی دانش آموزان مواجه شد و علی رغم فرصت کمی که وجود داشت، حدود 46هزار نامه به جشنواره ارسال شد که  این نامه ها در دو مرحله استانی و مرکز توسط هییت داوران مورد بررسی قرار گرفت که در بررسی نهایی 36 اثر به نشان 36هزارشهید دانش آموز، از آثار دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور انتخاب و مود تقدیر قرار گرفت.

در ادامه برنامه بود که حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران نیز در جشنواره ملی نامه به یک شهید پشت تریبون قرارگرفت و ضمن تشکر از آموزش و پرورش، روابط عمومی بنیادشهید و همچنین اصحاب رسانه در انعکاس خبر این جشنواره گفت: بنیادشهید در اسفندماه سال 1358 با فرمان حضرت امام(ره) و با دو هدف رسیدگی به خانواده شهدا و دیگری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پایه ریزی شد.

وی همچنین گفت: امروز 220هزار شهید از قبل انقلاب تا به امروز و با احتصاب شهدای مدافع حرم، تقدیم انقلاب شده است و آنچه که تا به امروز با هزاران توطیه دشمن از شرق و غرب نتوانسته اند انقلاب اسلامی را از بین ببرند، تنها تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه دربنیاد سپس خاطرنشان کرد: بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های مختلفی درسال 95 داشته است که از جمله برگزاری "کنگره بین المللی شهید" بود که 32 خانواده شهید از دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی درمشهدمقدس حضور داشتند و درسال جدید نیز " نامه به یک شهید" بود که کار پسندیده ای بود که باید ادامه داشته باشد.

ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با ارایه آماری درخصوص همه پرسی "روز شهید" نیز یادآورشد: درسال 92 که بنده ریاست بنیاد را پذیرفتم اطلاع جامعه از این موضوع 7/1 بود که هر ساله بر آمار آن افزوده شده و درسال 95، 44درصد بودکه امیدواریم با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال 95 به بالای 50درصد رسیده باشد.

 پس از صحبتهای ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران  هنرنمایی گروه  "آوای دستان" از هنرمندان ناشنوا و کم شنوا بودند و دربخش بعدی، مسابقه دانش آموزی که در میان دانش آموزان انجام و به برگزیدگان آن نیز هدایایی تقدیم شد.

 در پایان برنامه از 36 دانش آموز پذیرفته شده در جشنواره ملی "نامه به یک شهید" با اهدای لوح  تقدیر به عمل آمد.

 

در حاشیه:

* از میان دانش آموزان منتخب جشنواره ملی "نامه ای به یک شهید"، نامه 10 نفر از فرزندان ایثارگر و یک فرزند مدافع حرم به عنوان نامه برگزیده انتخاب شده بود.

*آثار دریافتی "نامه به یک شهید" در قالب یک کتاب تدوین خواهدشد.

* حس و حال دانش آموزان حاضر در برنامه با فضای عطرآگین شهید و شهادت، واقعا دیدنی بود.

* جوایزی به برگزیدگان نهایی این مسابقه تعلق گرفت.

 

- گزارش و عکس: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi