شناسه خبر : 52862
پنجشنبه 07 ارديبهشت 1396 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«پاسداران جوان» در راه کتابفروشی‌ها

کتاب «پاسداران جوان؛ از حاکمیت تا سقوط گروهک‌ها در کردستان» نوشته غلامحسین فرحی یزدی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: «نوشته‌های پراکنده بسیار دارم که از همان ابتدای سال‌های ۵۷ ـ ۵۸ آنها را به مناسبت‌ها نوشته‌ام و حال، سال‌ها و سال‌ها می‌گذرد و جز گرد و غبار، هیچ فردی نگاهی به آنها نکرده است.

این نوشته‌ها و عکس‌ها و خاطراتِ هشت ـ نه سال جنگ است. جنگی که سال ۶۷ به پایان می‌رسد ولی آثار و پیامدهای مثبت و منفی آن، پس از سال‌ها هنوز بر جان و جسم مردم جامعه ما حضور دارد.

این یادداشت‌ها و عکس‌ها و نوشته‌ها هر‌ کدام نشانی از حادثه‌ای، دوستی و شهادتی می‌داد. نشانی از سرمای ۲۰- درجه کردستان در شب‌های تاریک و سرد زمستان سال ۶۰ و ۶۱، میان کوه‌های سرد و منجمد کانی مانگا ـ سورن ـ سورکوه و قوچ سلطان، که کنارم، برادر مجروحم در سن و سال ۲۱ و ۲۲ ساله از شدت سرما یخ می‌زد و همان جا غریبانه و مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم می‌کرد.

این پاره‌نوشته‌ها همه و همه نشان بودند و حجت و راهنما. راهم را پیدا کرده بودم! حیات دادن به این پاره‌نوشته‌ها و احیا و زنده نمودن حضور جوانان ۲۰ و ۲۲ ساله آن سال‌ها که با یک ساک دستی کوچک از آغوش گرم خانواده بیرون می‌آمدند و راهی جبهه‌های بی بازگشت می‌شدند.»

در فهرست مطالب این کتاب عنوان‌های زیر به چشم می‌خورد: «منطقه کردستان و وسعت حاکمیت گروهک‌ها»، «عوارض طبیعی و جغرافیایی منطقه کردستان»، «کردستان پیش از انقلاب»،‌ «ایلات و قبایل، فئودال‌ها و زمین‌داران»، «ضلع سوم»، «نیمه دوم سال ۵۷؛ ظهور گروهک‌ها»، «حزب دمکرات»، «کومله؛ سازمان انقلابی زحمت‌کشان کردستان»، «گردانندگان گروه» و «قدرت و حاکمیت گروهک‌ها»، «چریک‌ها و پارتیزان‌های کرد»، «ارتش و پاسداران جوان در زمان حاکمیت گروهک‌ها»، «سال ۵۹ آغاز می‌شود…»، «کومله جنگ را آغاز می‌کند»، «شیوه جنگ در کردستان»، «طرح چهارمرحله‌ای پاسدار جوان، شهید بروجردی»، «خیانت»، «پایگاه ها و سیستم تأمین»، «فرماندهان حزب در دورافتاده‌ترین روستا»، «تیپ شهدا»، «مرگ تشکیلات» و «آلبوم تصاویر».

انتشارات شهید کاظمی کتاب «پاسداران جوان» نوشته غلامحسین فرحی یزدی را با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۰هزار تومان در ۲۱۶ صفحه چاپ و روانه بازار کرده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» خریداری کنند.

منبع: فارس

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi