شناسه خبر : 52877
یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 , 12:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر نماینده مجلس در باره رئیس جمهور آینده

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی مهم ترین ویژگی و معیار برای انتخاب نامزد پست ریاست رئیس جمهوری دوره دوازدهم را ایثارگری دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید خودش از فرهنگ جبهه، جهاد و ایثارگری برخوردار باشد تا بتواند آن را در مدیریت دولت دوازدهم بکار گیرد.

 فاش نیوز - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی مهم ترین ویژگی و معیار برای انتخاب نامزد پست ریاست رئیس جمهوری دوره دوازدهم را ایثارگری دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید خودش از فرهنگ جبهه، جهاد و ایثارگری برخوردار باشد تا بتواند آن را در مدیریت دولت دوازدهم بکار گیرد.

مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با بیان دیدگاه ها و برنامه های آینده واکنش های را در جامعه به همراه خود داشته است.

در این راستا برآن شدیم تا دیدگاه محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم، با هم این گفت و گو را می خوانیم.

*ویژگی های یک رئیس جمهور چیست؟

این نکته، نکته بسیار مهمی است که رئیس جمهور باید خودش از فرهنگ جبهه، جهاد و ایثارگری برخوردار باشد تا بتواند آن را در مدیریت بکار گیرد، در غیر این صورت سیستم، دولت و وزیران او فشل خواهد بود، کما اینکه درهمین دولت روحانی این موضوع را داریم می بینیم.

وقتی یک ایثارگر که خودش از نزدیک در جبهه حضور داشته و سختی های جنگ را دیده و چشیده است در راس یک دولت قرار بگیرد، مطمئنا ضمن اینکه این روحیه را در جامعه می دمد حتما در داخل دولت هم می تواند ازاین قشر بهره بگیرد تا مدیریت جهادی در کشور محقق شود.

رفتارانقلابی، فعالیت های شبانه روزی بی منت و مجاهدت های خستگی ناپذیر از جمله معیارهای کار ایثارگری و جهادی است که با این شکل امیدوارم خواسته همه ایثارگران و جهاد گران برآورده شود و یک مدیر جهادی ان شالله در راس دولت قرار بگیرد.

*نظر شما در مورد این مطلب که گفته می شود آقای روحانی رای نمی آورد چیست؟

این موضوع به لحاظ ناکارآمدی دولت اقای روحانی، فعال نبودن، کم تحرکی، عدم حل مشکلات اقتصادی و غیراقتصادی و بویژه عدم تحقق شعارهایی که داده است یک واقعیت بسیار روشن در جامعه است و این مسائل همچنان امروز به عنوان یک بخش از مشکلات باقی مانده است.

 بسیاری از کسانی که به دولت آقای روحانی امیدوار بودند امروز می بینیم به هیچ وجه در این دوره با ایشان همراهی نخواهند کرد و این نقطه آسیب ایشان است که امیدوارم در مناظرات به عملکرد خود با ارائه آمارهای واقعی و درست پاسخ روشنی بدهد.چرا که همه مردم می فهمند و حداقل باید آثار این آمارها را چشیده باشند تا ذهن جامعه روشن شود.

*آیا می توان از آقای رئیسی به عنوان یک پدیده در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام برد؟

من به این موضوع اعتقادی ندارم که باید چنین بحثی را مطرح کنیم چرا که آقای رئیسی چهره شناخته شده ای است و در دوران بعد از انقلاب در جایگاه های مختلفی قرار داشته است.

 اما بالاخره این موضوع به اقدامات، رفتار، شعارها و برنامه های ایشان بستگی دارد و از این لخاظ باید ببینیم که در عمل چه اتفاق می افتد.

امیدواریم جبهه انقلاب با رویکرد جدید جذب حداکثری استفاده از نیروها از همه نیروهایی که انقلابی و دارای تفکر انقلابی و روحیه جهادی هستند در دولت آینده استفاده کند.

اگر چه در مقابل برخی شعار اعتدال را دادند ولی در عمل دیدیم که به سمت معتدلین غش کرده و بعضا از نیروهایی با سوابق نامناسب استفاده کردند، اما مسلما جبهه انقلاب این توان و ظرفیت را دارد که از همه افراد با دیدگاه های مختلف سیاسی استفاده و بهره برداری کند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
عجب سخنان دبش دو نبشی ,,, متاسفانه دیگه مشتری خور نداره !!!!
باسلام جناب نماینده مجلس اگرواقعااین دولت کاری نکرده چراشماکه وکیل این نلت هستیداعتراض یاکمک نکردیددکه اوضاع کشوربهتربشودپس شمانمایندگان مجلس چه وظیفه ای داریدازطرفی کدامیک ازآقایان درجبهه وجنگ نبودنندایکاش بخاطراین دوروزدنیادین وایمان خودرابخاطرحزب وباندبازی وگروه ووووندهیم حداقل آنقدرآزاده باشیم که واقعیت هارابگویم دردولت قبل چرابه افرادی مثل بابک خان ومرتضوی هاانتقادی نکردیدداگرشماکه نناینده ملت هستیدایرادنگیریدپس چه کسی یاکسانی بایدپیگیرحق مردم عادی جامعه باشدخداراشکرکه ایران رهبری آگاه ودانادارداگرهم دولتی اشتباه کندفورامخالفت خودرااعلام میکتدآزاده وجانبازه بسیجی
سلام ، در کشور ایران دادگستری زیر مجموعه دولت است لذا هریک از مسئولان دولت مرتکب جرم و تخلف شود در دادگستری دولتی محاکمه و تبرئه میشود. برای مثال موضوع واردات پوشاک ایتالیایی توسط وزیر دولت که بلافاصله بدون بررسی و رسیدگی و محاکمه و قاضی توسط وزیر دادگستری تبرئه شد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi