شناسه خبر : 52904
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قتل عام یازده «سید» در چند ثانیه

حوالی ساعت ۴ بامدادِ روز چهارشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۸۵ شمسی، بمب افکن «ارتش صهیونیستی» نخستین راکتِ سنگرشکنِ خود را به خانه ای واقع در روستای «الدویر»(در ۷ کیلومتری «شهر «نبطیه») شلیک کرد و طی چند ثانیه، از آن ساختمان سه طبقه، تنها تلی از خاک و خاکستر بر جای ماند. چند ساعت طول کشید تا نیروی های «امدادِ شهری» لبنان،  قطعات بدن های درآمیخته با سیمان و آهن را از هم جدا کنند و کنار هم قرار دهند. در نهایت معلوم شد تمامی ۱۲ نفری که ساکن این ساختمان بوده اند، از مرد ۴۱ ساله تا کودک ۶ ماهه، به شهادت رسیده اند. همه ی اهالی روستا می دانستند که این خانه متعلق است به حجت الاسلام «سیدعادل محمد عکاش». روحانی جوانی که دارای ۱۰ فرزند بود و در میان اهالی از محبوبیت بسیاری برخوردار بود.

به این ترتیب، در دومین روز از «جنگ ۳۳ روزه»، در نخستین بمبارانِ منطقه ی «نبطیه»، تمامی خانواده ی «شیخ عادل عکاش» با هم به شهادت رسیدند و تصویر یکی از دختران خردسالِ این روحانی لبنانی، به یکی از معروف ترین عکس های «جنگ ۳۳ روزه» تبدیل شد. شهدای این نسل کشی تاریخی به شرح زیر هستند:

«عادل محمد عکاش»(۴۱ ساله) و همسرش «رباب یاسین»(۳۹ ساله) و فرزندانشان: «محمد باقر»(۱۸ ساله) ، «زینب»(۱۳ ساله)، «علی الرضا»(۱۲ ساله)، «غدیر»(۱۰ ساله)، «فاطمة الزهراء»(۷ ساله)، «محمد حسین»(۶ ساله)، «سارة»(۵ ساله)، «بتول»(۴ ساله) ، «نور الهدی»(دو ساله) و «صفاء» (۶ ماهه).

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi