شناسه خبر : 53040
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران اجرایی شود

س -  سلام خسته نباشید ببخشید قانون ایثارگران که به ازای یک ماه جبهه یک ماه کسری میدن وقرار بود از ابتدای این برج اجرایی بشه سر از کجا در اورد؟

ج- قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران  در قانون برنامه ششم تصویب شده و نیاز به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح پس از موافقت فرماندهی کل قوا دارد. کل قانون برنامه ششم هنوز به  مرحله عملیاتی در دستگاههای اجرایی نرسیده است .

 

 

س - سلام.معافیت گمرکی خودروجانبازان چگونه است وشامل چنددرصدها میشود وازچه تاریخی باید جانبازاقدام کند وقابل انتقال هم میشود.تشکر

ج- این مصوبه از دولت قبل بوده و شامل جانبازان 70% و بالاتر می شود .



س - سلام.خواهش میکنم جواب این مورد زود بفرمایید.جانباز25درصد ازجندناحیه مجروجیت دارد امسال سال 96هستیم چقدرحق پرستاری باید بگیرد درظمن نوع شدت هم درنظراست یاخیر مبلغ بفرمایید وازچه تاریخی قابل اجراست.تشکرفراوان ببخشید

ج- در حق پرستاری جانبازان 25 تا 49 درصد که در مصوبات اخیر مجلس است درصد جانبازی  ملاک عمل قرار می گیرد و به نسبت درصد از مبلغ  تعیین شده سالانه در هر سال حق پرستاری پرداخت می شود.

 

 

س - سلام. ببخشید درمورد بند الف وب وج توضیع کاملی بفرماید برای ما شفاف نیست (کمیسیون ) چقدراهمیت دارد این بندها.تشکر

ج-  بندهای الف ، ب و ج از مقررات نیروهای مسلح است که هر کدام میزان ازکارافتادگی فرد و شمولیت در جانبازی و یا معلول حین خدمت را تعیین می کند و بر اساس آن نیروهای مسلح ادامه یا رهایی از خدمت و پرداخت نوع حقوق و مستمری نیرو را تعیین می کنند برای نمونه ماده 121 سپاه درج می شود :
‌ماده 121 - پرسنلی که یک یا چند عضو خود را و یا بخشی از آنرا برای همیشه از دست دهند یا بیش از یک سال به منظور درمان بستری گردند، یا‌به علت فقدان سلامتی، تمام یا بخشی از توان خود را از دست بدهند و تا یک سال کارآیی خود را به دست نیاورند، چنانچه به سبب یکی از موارد‌مذکور در ماده 120 این قانون چنین وضعیتی برای آنان به وجود آمده باشد جانباز و در سایر موارد معلول نامیده شده و از نظر وضعیت خدمتی مشمول‌یکی از بندهای زیر خواهند شد:
‌الف - پرسنلی که خسارت وارده بر عضو یا اعضاء آنان و یا میزان کارآیی از دست رفته ایشان جزئی بوده و امکان ادامه خدمت بدون مشقت برای‌آنان وجود داشته باشد به خدمت ادامه خواهند داد.
ب - پرسنلی که خسارت وارده بر عضو یا اعضای آنان و یا میزان کارآیی از دست رفته ایشان در حدی باشد که ادامه خدمت برای آنان توأم با‌مشقت باشد، لکن شخصاً مایل به ادامه خدمت باشند به خدمت ادامه می‌دهند و در صورت عدم تمایل تا یک سال منتسب و پس از آن بازنشسته‌می‌شوند.
ج - پرسنلی که خسارت وارده بر عضو یا اعضاء آنان و یا میزان کارآیی از دست رفته ایشان در حدی باشد که امکان ادامه خدمت را از آنان سلب‌نماید و پرسنلی که بیش از دو سال بستری باشند و نتوانند ادامه خدمت دهند بازنشسته می‌شوند.
‌تبصره 1 - تشخیص تطبیق وضعیت پرسنل با مفاد این ماده و بندهای آن از نظر پزشکی بر عهده کمیسیون عالی پزشکی سپاه خواهد بود.
‌تبصره 2 - پرسنلی که بر اساس این ماده بازنشسته می‌گردند چنانچه حداکثر تا پنج سال پس از بازنشستگی سلامت خود را به نحوی بازیابند که به‌تشخیص کمیسیون عالی پزشکی امکان ارجاع شغل به آنان وجود داشته باشد در صورتی که واجد صلاحیت اعاده به خدمت باشند با تمایل شخصی و‌با تصویب مقامات مذکور در ماده 87 این قانون با درجه یا رتبه قبل از بازنشستگی به خدمت اعاده می‌گردند.

 

اینستاگرام
سلام دوست عزیز من الان حین خدمت هستم20 ماه خدمتم و 6 ماه اضافه دفترچه دارم پدرم هم جانبازه هم جبه داره راهی نیست که من اضافه هام بخشیده بشه متولد 74 هم هستم خیلی لطف میکنین اگه جواب بدین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi