شناسه خبر : 53066
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اشتغال فرزند جانبازان اولویت بنیاد شهید

«عبدالله پاکاری»، ‌مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز(۱۷ اردیبهشت)  در مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در شرکت سهامی توزیع برق منطقه‌ای گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: با توجه به گرامیداشت ایاد شعبانیه که یکی از آنها ولادت با سعادت حضرت ابولفضل العباس (علیه السلام ) و روز جانباز است، فرصتی یافتیم که بتوانیم توجه و تکریمی از جانبازان عزیز و مباحث فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه ما ضمن اینکه از مقام جانباز تکریم می‌کنیم باید بیشتر فرهنگ مقاومت و جانبازی را مورد توجه قرار دهیم افزود: باید ببینیم بعد از گذشت این همه سال از انقلاب تا کنون، در حوزه فرهنگ مقاومت و ایثار چکار کرده‌ایم.

پاکاری با تاکید بر اینکه توجه به این حوزه بیش از حوزه‌های دیگر ضروری است گفت: بی‌شک تاکنون فرهنگ و سیره ایثار و مقاومت بوده است که توانسته تا این حد کشورمان را با صلابت به ایستادگی و پیشرفت و عزت برساند.

وی اذعان کرد: امروز دوست و دشمن اعتراف دارند که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ ارزشمند غنی و دینی ما است و ما نیز وظیفه داریم به این فرهنگ اهتمام بورزیم و با صیانت و حفظ آن به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

پاکاری در ادامه با اشاره به اینکه امسال در بنیاد شهید و امور ایثارگران عمدتا فعالیت ما برای بزرگداشت مقام جانباز رویکردی فرهنگی بوده است تصریح کرد: در مرحله اول مسئولیت ما ایثارگران به مراتب بیشتر و سنگین‌تر از سایر اقشار است چرا که ما نماد عینی و عملی ایثار و مقاومت هستیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه الحمدالله در قانون برنامه ششم به ویژه در یک فصل به صورت کامل به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شده است گفت: طی چهار دهه از عمر انقلاب و بیش از سه دهه اتمام دفاع مقدس، این مباحث کمتر در قوانین ما مطرح شده بود که از آن جمله می‌توان به موضوع توجه فرهنگ ایثار و شهادت در مباحث درسی در پایه‌های مختلف تحصیلی، دروس فرهنگ و شهادت در واحدهای درسی مقاطع مختلف دانشگاهی، در مباحث و برنامه‌های هنری صدا و سیما و در دستگاه‌های اجرایی وحوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، علمی و… اشاره کرد.

پاکاری در ادامه به تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رییس جمهور و در استان‌ها به ریاست استاندار که از سال گذشته جلسات آن آغاز شده است اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در این حوزه که دغدغه همه ما است قدم‌های خوبی برداریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مباحث فرهنگی وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است اما اولویت بنیاد در سال ۹۶، پرداختن به اشتغال فرزندان جانباز و شهدا است.

پاکاری گفت: بنیاد همیشه درمان را موضوع اصلی و اول خود می‌دانست اما اکنون خیلی از ایثارگران و جانبازان به قدری موضوع اشتغال فرزندانشان اصل و دغدغه شده است که موضوع درمان خودشان را فراموش می‌کنند و درخواست اشتغال برای فرزندانشان را دارند.
 

منبع: شبستان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi