شناسه خبر : 53094
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسعه فعالیت‌های سینمایی در حوزه ایثار

«حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری» مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای با «محمد مهدی حیدریان» معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی به ضرورت و اهمیت پرداختن به مفاهیم و معانی فرهنگ ایثار اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ ایثار یکی از موضوعاتی است که تقریباً در همه دنیا به آن ارزش و اهمیت زیادی داده شده و  به روشی ارزنده از مقام ایثارگرانی که سال‌های بسیار دور برای وطن خود جان‌فشانی کرده‌اند تکریم و تقدیر به میان می آورند.

 
وی افزود: ما نیز با توجه به فرهنگ غنی اسلام  و دستوراتی که در تجلیل از مقام فداکاران و ایثارگران خود داریم باید تلاش کنیم تا دو صد چندان رشادت‌های ایثارگرانمان را ارج نهاده و فرهنگ ایثار  و فداکاری که تنها مقوله مورد قبول همه گروه‌ ها است را در حوزه سینما و هنر هفتم توسعه دهیم.

انصاری همچنین از گسترش فعالیت‌های حوزه فرهنگ ایثار در وزارت ارشاد خبر داد و گفت: عزم آن داریم که فعالیت‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را فارغ از تصدیگری و با مساعدت و مشارکت معاونت‌ها و حوزه‌های وزارت ارشاد توسعه دهیم.

مشاور وزیر تأکید کرد: پیگیری فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار در حوزه فیلم‌های کوتاه، مستند، سینمایی از جمله برنامه‌هایی است که بدون همکاری سازمان سینمایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انصاری گفت: «گفتمان ایثار» از مهمترین حوزه‌هایی است که مورد قبول آحاد اندیشه‌ها، احزاب و گروه‌هاست که می توان آن را در حوزه هنر و سینما به خوبی دنبال کرد.

در ادامه این جلسه، معاون و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با تأیید گفته های حجت الاسلام انصاری افزود: با توجه به اعتقاد ما به اهمیت موضوع ایثار و از خودگذشتگی، آمادگی هر گونه همکاری و تلاش در این حوزه را داریم.

حیدریان خاطرنشان کرد: می توان با تعیین الگوها و مصادیق مختلف ایثار؛ گروهی از اهالی سینما را دعوت و با تشکیل جلساتی به اشتراکات و اتفاق‌نظرهایی در حوزه ساخت فیلم ایثار رسید.

ریس سازمان سینمایی گفت: انجمن‌های مختلف سینمای جوان، مستندسازان و اهالی هنر گروه‌های خوبی برای همکاری در جهت تقویت فرهنگ ایثار و فداکاری هستند که می توان با کمک و همکاری آنان گام‌های موثری برداشت.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi