شناسه خبر : 53112
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت شهید 19 اردیبهشت

 
 

جای شهدا را پرکنید و اسلحه رزم آنان را به دست بگیرید

 

شهیدخبر(شهیدنیوز): نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1345 روزی بود که خورشید زندگی شهید علیرضا اتابکی در شهرستان «میلاجرد» طلوع کرد.

 

نوزدهم اردیبهشت‌ ماه است که همزمان با این تاریخ، شش نفر از شهدای سبک‌بال و پرستوهای عاشق استان مرکزی به نام‌های شهیدان «غلامرضا خلج»، «بهمن رحیمی چنگزینی»، «محمد اسماعیل رفیعی»، «جلال فهیمی» و «علیرضا اتابکی» متولد شدند.

 نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1345 روزی بود که خورشید زندگی شهید علیرضا اتابکی در شهرستان «میلاجرد» طلوع کرد. جنگ تحمیلی فرصتی بود که علیرضا در میدان نبرد حضور یافته و در مقابل دشمنان ایستادگی کند که سرانجام در جریان همین مبارزات در روزهای آخر اسفندماه یعنی بیست و چهارمین روز از سال 1363 در عملیات «بدر» به مقام شهادت نائل شد و به سوی ابدیت پرکشید.

فرازی از وصیتنامه شهید اتابکی:

بسمه تعالی

الحمدلله رب العالمین و الصلوات علی رسول الله و ان علیاً ولی الله و ائمه المعصومین حجج الله

سلام و درود بر رسول اکرم (ص) و ائمه طاهرین و اعتقاد کامل به رسالت وی و امامت ائمه طاهرین و رهبریت حضرت امام روحی فداء. ما چگونه قادر به شکر وسپاس خداوند هستیم و چگونه با چه توشه و توان لطف و امتنان خداوند را پاسخ گوئیم. نعمت حاکمیت الهی و جمهوری اسلامی را [چگونه شکر کنیم]، ای جوانان عزیز مبادا در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. ای جوانان در غفلت به سر نبرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد.

ای پدران و مادران، مبادا از رفتن فرزندان به جبهه‌ها جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب را که تحمل 72 شهید نمود را بدهید همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جنگ بفرستید و حتی جسد او را تحویل نگیرید که مادر وهب فرمود سری را که در راه خدا داده‌ام هرگز تحویل نمی‌گیرم.

من پیرو خط رهبرم – خط بت شکن خمینی کبیر، که از تبار ائمه معصومین است. من خود را سرباز و جانباز او می‌دانم و همه هستی خود را از او می دانم که راه او نبوت، امامت و ولایت است. راه او راه حسین (ع) و راه مهدی (عج) است.

خدایا به من لیاقت لقای محبوب خود را مرحمت فرما. ای امت شهید پرور و ای امت قهرمان، شما را به خون پاک شهیدان قم که از انقلاب و دستاوردهای آن تا پای جان پاسداری کنید، ما آنچه در توان داشتیم برای حفظ آبروی اسلام داریم اینک که ما در این جهان نیستیم بر شماست که راه ما را ادامه دهید و پیوسته دعا کنید و از خدای قادر بخواهید که دین، آئین، کشور و میهن‌مان ازگزند دشمنان مصون بماند.

پدر این مصیبت‌ها و سختی‌ها زود گذر و تمام شدنی است، ولی به پاداش این جان فشانی‌ها و فداکاری‌ها به نعمت ابدی و به پایان خداوندی خواهی رسید، هیچ‌گاه زبان به شکایت نگشای و حلال کن.

مادرم، حقت را بر من حلال کن. به خدا رضایت خداوند در رضایت توست و خیلی مقامت بالا است، می خواهم هنگام نماز من را هم دعا کنی. دعا بر پیروزی رزمندگان اسلام، دعا به جان امام امت و...

برادران امکان دارد که دیگر شما را نبینم ولی تقاضا دارم که جای خالی شهدا را پر کنید، اسلحه رزم آنان را به دست بگیرید. خواهران گرامی شما را به خدا می‌سپارم و تقاضا دارم که حجاب اسلام را حفظ کرده و دعا استغفار را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها برای تسکین دردها است و پیرو رهبر باشید.

در آخر شما را سفارش به کلام مولا علی (ع) که فرمود «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم»، هر کس خود را مسلح به سلاح تقوی نمود، هیچ قدرتی توان مقاومت با او نیست.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi