شناسه خبر : 53142
شنبه 23 ارديبهشت 1396 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاهش آرای روحانی پس از مناظره سوم

برآورد خبرنگاران تسنیم در استانها حاکی از آن است که رویکرد غیراخلاقی کاندیداهای حامی وضع موجود با عدم اقبال عمومی همراه شده است.
 
کاهش آرای روحانی پس از مناظره سوم
گروه سیاسی جهان نیوز: نحوه حضور حجت الاسلام روحانی و کاندیدای پوششی او در مناظره سوم و آخر به نوعی است که به نظر می رسد این حضور نه تنها کمکی به رشد آرای آنها نکرده بلکه آرای آنها را کاهش نیز داده است.

گزارش خبرنگاران تسنیم در استانهای مختلف حاکی از آن است که بسیاری از مردم که برای شنیدن برنامه ها و رویکردهای کاندیداها پای گیرنده های تلویزیون نشسته بودند، معتقدند که اسحاق جهانگیری و حجت الاسلام روحانی با کشاندن مسئله به موضوعات حاشیه ای و جاروجنجال تمام تلاششان بر آن بوده است که کاندیداهای رقیب نتوانند برنامه های ایجابی خود برای بیرون آوردن کشور از وضعیت اسفناک اقتصادی کنونی را به گوش مردم برسانند.

برآورد عموم خبرنگاران تسنیم در استانهای مختلف حاکیست: یک جمع آوری میدانی از بازخوردهای مناظره شب گذشته آن است که هرچند جهانگیری و روحانی با رویکرد نه چندان اخلاقی سعی کردند فضا را به سمت مشاجرات فردی بکشانند، اما پاسخ های مهم و روشنگرانه ای از سوی محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رئیسی دریافت کردند.

موضوع ویژه خواری برخی اعضای کابینه و رانت سیستمی در دولت یازدهم و همچنین املاک نجومی روحانی و جهانگیری در افکار عمومی ثبت شد و کاندیداهای رقیب دولت علیرغم میل اولیه برای ورود به مباحث فردی، با شروع این مسئله از سوی کاندیداهای مدافع وضع موجود توانستند روشنگری های مهمی داشته باشند.

برخی کارشناسان امور نظرسنجی و روند سنجی نیز در گفت وگو با خبرنگاران تسنیم می گویند: اینکه روحانی و جهانگیری تصور کنند رویکرد غیراخلاقی به آرای آنان خواهد افزود کاملاً غیرعلمی و غلط است. بخشی از آرای این دو کاندیدا نیز به علت بی اخلاقی های آنان ریخته است. همچنین بخشی از افکار عمومی که تاکنون تصمیم نگرفته بود نیز با این درک از مناظره که "اگر دولت حرف حسابی برای دفاع از عملکرد خود داشت، نیازی به مشاجرات فردی نبود" به سمت رقبای روحانی کشانده شده اند.

این کارشناسان می گویند: به نظر می رسد کاندیداهای حامی وضع موجود فراموش کرده بودند که مناظره دعوای دو نفر نیست که صرفاً با رویکرد مشت و لگد به آن وارد شوند، بلکه در مناظره انتخاباتی هدف آن است که مخاطب قانع به رای دادن به کاندیدا بشود. آقای روحانی و جهانگیری شاید تصور کنند باخت دو مناظره پیشین را با رویکرد پرخاشگرانه جبران کنند، اما آنچه در افکار عمومی عاید آنان شده کاملاً بر عکس تصور آنهاست.

ادبیات آقای روحانی شبیه به ادبیات یک رئیس جمهور مستقر که برای عملکردش در گذشته و برنامه اش در 4 سال آینده باید حرف بزند نبود.ادبیات ایشان شبیه یک کاندیدای شکست خورده که با بی اخلاقی و عصبانیت به هرمسئله ای متوسل می شود تا رایی برای خود جلب کند جلوه کرده است. 

گزارش دریافتی خبرگزاری تسنیم از دفاتر استانی در سراسر کشور حاکی است، سخنان آقای روحانی خصوصا در پایان مناظره خطاب به آقای قالیباف که از ادبیات تکراری و سوخته استفاده کرد نه تنها نتیجه ای در افکار عمومی و آرای وی نداشت، بلکه باعث دلزدگی و کاهش آرای او شد.
اینستاگرام
اخه چرا به چه قیمتی خوب ما هم تو خیابونیم ومیبینیم کاملا بر عکس گفته شماست
اينقدر دروغگو ،‌بي حيا و نانجيبند كه فكر مي كنند مردم بايد اينها را تحمل كنند . با يك نه بزرگ از شر اختلاسگران و دريافت كنند گان حقوق هاي نجومي برائ1296ت بجوييد.
باسلام این حرف که این اقا زدن کامل رد است انسان باید یکی را که خیلی خوب است اینتخاب کند مگر اینها از امریکا آمدن که داری خودکشی میکنی همه خوبن اگر بد بود شورای نگهبان رد میکرد یکی فرمانده در جبهه یکی مسوول امنیت کشور یکی دادستان کل کشور برادرمن چرا خودت را سبک مکنی هر کدام باشدند خوبند پس هرچه بهتر باشد چه بهتر ولی ما همه را فحاشی کنیم این هم از دین ما دور است هم از مردانگی حالا بیا به روحانی رای بده جونه عمو واسلام
شما فکر کنم فرق کاهش با افزایش را خیلی دقیق نمی دونید
یا نمی خواهید بدونید
خواهیم دید !!!!
با سلام
ما که بچه کف خیابون هستیم درست برعکس گفته شماست . حال اگر احمد محمودی نژاد میبود و رقابت تنگاتنگی شاید میکرد اما این کاندیداها رقیب جدی برای روحانی که خود حزب حاکم است نیستند .هر کدام که بفکر مردم باشد دلسوز مستضعفین باشد وبقول دوستمان آقای خاکپور بفکر معیشت جانبازان 5% درصد باشد خوب است وگرنه بقول شاعر زمستان رفت و روسیاهی به زغال می ماند .
سلام ، درحالیکه استانداری بوسیله نماینده قاضی ستادهای آقای رییسی را تعطیل میکنند و ستادهای دیگران مملو از پسران و دختران معلوم الحال و پخش موزیک جاز و یار دبستانی منافقین بنظر موفق جلوه کرده است لذا پیشنهاد میشود برای درک بهتر از شرایط مدیریت کنونی کشور به دلهای شکسته و دردمند مردم رجوع شود.
متاسفانه یکبار دیگر توهم پیروزی در انتخابات از یکهفته قبل آغاز شده که ادامه توهم پیروزی فتنه گران و فتنه جویان 88 است.
فکرکنم شماچون دیدتان بسته است واطراف خودتان رانمیبینید این طوری فکرمیکنیدبیاییددرمتن جامعه وببینیدچه کسی رای داردوبی اخلاقی راکیا شروع کردندیه کم واقع بین باشیدواهل حقیقت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi