شناسه خبر : 53151
شنبه 23 ارديبهشت 1396 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همتایان شما استعفا دادند شما استعفا نمی‌دهید؟!


بخش‌های زیادی از رساله دکتری روحانی «کپی» شده است. روحانی در زمانی که نایب ‌رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده، همزمان در بریتانیا هم سر کلاس درس می‌رفته است!
به گزارش رجانیوز، حسن روحانی در سال 1995 (یعنی 1374 شمسی) مدرک کارشناسی ارشد و در سال 1999 (یعنی 1378) مدرک دکتری پژوهشی خود را از یک دانشگاه انگلیسی می‌گیرد؛ دانشگاهی به نام «گلاسکو کالیدونین.» کسب این مدارک دانشگاهی در حالی صورت گرفته که حسن روحانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال 1368 تا 1384 بوده است. به عبارت بهتر، حسن روحانی از سال 1989 تا 2005، دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است و از 1992 تا سال 2000، عضو ثابت هیئت رئیسه مجلس. به این ترتیب، او از سال 1371 تا 1379 به طور مرتب هم در مجلس حضور داشته و هم در شورای عالی امنیت ملی و همزمان در کلاس‌های درس دانشگاهی در بریتانیا شرکت می‌کرده است.
این در حالی است که وی در لیست انتخاباتی 19، 21 و 22ام 1358 اسفند حزب جمهوری اسلامی برای انتخابات مجلس اول، از «حسن فریدون (روحانی)» به «دکتر حسن فریدون (روحانی)» تغییر یافت. به علاوه براساس مدارک ثبت شده در معرفی نمایندگان مجلس اول، مندرج در سایت رسمی مجلس شورای اسلامی، روحانی دارای مدرک دکتری حقوق معرفی شده بود.
رجانیوز در ادامه با اشاره به موضوع سرقت و تقلب علمی می‌نویسد: اگرچه تا همین جا هم مشخص شده که بخش زیادی از رساله آقای روحانی «کپی» شده و حکم سرقت و تقلب علمی را دارد اما تحقیقات هنوز تکمیل نشده و در روزهای آینده، نتیجه نهایی این بررسی‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
رجانیوز در ادامه به موارد مشابه در دولت‌های اروپایی اشاره کرد و نوشت: پس از آنکه برخی اسناد درباره کپی بودن بخشی از رساله دکتری وزیر آموزش دولت آنگلا مرکل در سال 2013 منتشر شد، دانشگاه دوسلدورف ضمن پس گرفتن مدرک دکترای او، خواستار استعفا و برکناری «آنت شاوان» شد. نهایتاً خانم شاوان مجبور به کناره‌گیری از کابینه دولت شد.
همچنین کپی کردن چند عبارت در متن رساله دکتری «پال اشمیت» رئیس‌جمهور مجارستان که توسط رسانه‌ها گزارش شد، نهایتاً منجر به پس گرفتن این مدرک از سوی دانشگاه بوداپست و استعفای آقای رئیس‌جمهور شد.
سال 2011 نیز «تئودور گوتنبرگ»، وزیر دفاع وقت آلمان مجبور شد تا استعفای خود را تقدیم آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور بکند. دانشگاه بایروس چندی پیش از این استعفا اعلام کرده بود که رساله دکتری آقای گوتنبرگ ایرادات جدی دارد که شائبه تقلب علمی را تقویت و اثبات می‌کند.
به جز این موارد، سیاستمداران و افراد مشهور دیگری هم دارای سابقه تقلب علمی در رساله دکتری خود بوده‌اند که فهرست برخی از این افراد را می‌توانید در اینجا و آنجا ببینید.
حالا باید منتظر ماند و دید که پس از انتظار گزارش نهایی بررسی صحت رساله دکتری حسن روحانی، چه آینده‌ای در انتظار او خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi