شناسه خبر : 53163
یکشنبه 24 ارديبهشت 1396 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیپلمات جانباز:

پیشرفت را تا جایی قبول دارند که کدخدا ناراحت نشود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی که از نشان دادن قدرت دفاعی ایران نگران هستند خود را قائل به مذاکرات برد ـ برد می‌دانند اما پیشرفت را تا جایی قبول دارند که کدخدا ناراحت نشود.

فاش نیوز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی که از نشان دادن قدرت دفاعی ایران نگران هستند خود را قائل به مذاکرات برد ـ برد می‌دانند اما پیشرفت را تا جایی قبول دارند که کدخدا ناراحت نشود.

سعید جلیلی شامگاه شنبه در جمع مردم اصفهان در مسجد سید اصفهان با بیان اینکه مردم کشور ما در ۳۸ سال گذشته نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران انتخاب ملت ما بود، اظهار داشت: انتخاب انقلاب در واقع برگزیدن یک سبک و مبنای جدید برای اداره حکومت دینی و پیروی از سنن الهی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان نمی‌توانند با گزینه نظامی، جنگ و فشار مسیر سعادت را از بین ببرند، افزود: دشمنان تنها راه مقابله با پیشرفت انقلاب را در تحریف می‌بینند همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند که در برابر اسلام نابی که مسیر پیشرفت را می‌گشاید  اسلام آمریکایی و اشرافیت قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخاب یکی از این دو راه از اهمیت زیادی برخوردار است، ابراز داشت: انتخابات فرصت خوبی است تا پیامدها و دستاوردهای این دو نگاه را بسنجیم و مسیر افرادی که در تضاد با اسلام ناب حرکت می‌کنند را بشناسیم.

وی ادامه داد: همچنین دوران انتخابات فرصت این نوع بحث ها است که از خود بپرسیم چه کسانی می‌توانند برای این مردم اشتغال ایجاد کنند و چرخ صنعت را به گردش درآوردند.

چرا برخی به دنبال سندی با دستاوردهای غیرهمگون با سعادت ملت هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب عجولانه سند ۲۰۳۰ ابراز داشت: ما در زمینه آموزش و پرورش سند مهندسی فرهنگی، تحول بنیادین آموزش و پرورش و غیره را داشتیم پس جای این سوال پیش می‌آید که چرا برخی به دنبال سندی هستند که آثار و دستاوردهای غیرهمگون با سعادت ملت ما دارد.

جلیلی با طرح این مطلب که در اواخر دولت هشتم و در سال ۸۱ قراردادی درباره منابع نفتی و گازی ملت ایران امضا شد که  بر این اساس به مدت ۲۵ سال با شهروند یکی از کشورهای کوچک خاورمیانه قراردادی منعقد شده است، تاکید کرد: بر اساس این قرارداد تا ۲۵ سال به شکل روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز تحویل طرف مقابل می‌شود.

وی با بیان اینکه بر همین اساس مقرر شد این قراداد تا ۷ سال بر مبنای ۱۷ دلار و بعد از آن تا ۴۰ دلار افزایش داده شود،  اضافه کرد: پ در همان زمان با ترکیه نیز قراردادی به همین منوال و با قیمت ۲۵۰ دلار امضا شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت نهم این مسئله روشن و برملا شده است، تاکید کرد: بر اساس بندهای قرارداد مذکور، اگر فسادی بر آن مترتب باشد ایران می‌تواند آن را اجرا نکند و  رئیس جمهور کنونی  نیز در آن زمان این مسئله را مطرح کردند، اما در سال ۹۲ همان افرادی  که به فساد در این پرونده متهم بودند در دولت تدبیر و امید برسر کار آمدند، اگر شما ادعای فساد داشتید برای چه به این افراد مسئولیت در سطوح عالی دادید.

وی اضافه کرد: همین فرد در مصاحبه می‌گوید که « ای مردم بدانید که نگذاشتند قرارداد اجرا شود»، سوال اینجاست که کدام یک از افراد ملت ما راضی به چنین قراردادی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر این نکته که چند ماه پیش ترکیه از ایران به استناد این پرونده شکایت کرده است، ابراز داشت: بر این اساس ایران محکوم  به کاهش ۱۳.۵ درصدی قیمت و پرداخت ۱.۸ دلار خسارت برای سال‌های قبل شده است و فروش نفت به این قیمت پایین از بهمن سال گذشته آغاز و تا چند سال آینده باید اجرایی شود، دفاع از حقوق مردم ما این گونه است؟.

ارتباط با کشورهای دوست و همسایه در سیاست خارجی فراموش شده است

وی با اشاره به ضعف دولت در سیاست خارجی گفت: درباره روابط سازنده با کشورهای دنیا گزارشاتی ارائه شده است در حالیکه ارتباط با کشورهای دوست و همسایه فراموش شده است به نوعی که با وجود مشکلات کشاورزی روسیه، محصولات بر روی دستان کشاورز ما ‌مانده است و هیچ تعاملی برای فروش این محصولات با همسایه خود نداشته‌ایم.

جلیلی با اشاره به اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی در گرو ارتباط مناسب با کشورهای دوست و همسایه است، بیان داشت: امروز ارتباط با ونروئلا را مسخره می‌کنند اما وزرای این دولت در همین کشور سرمایه‌گذاری‌های بسیار کردند.

برخی رای مردم را برای برداشتن تحریم‌های غیر هسته‌ای طلب می‌کنند

وی با اشاره به اینکه برخی رای مردم را طلب می‌کنند تا تحریم‌های غیر هسته‌ای را لغو کنند، اظهار داشت: شما درارتباط با تحریم‌های هسته‌ای توضیح درستی به مردم داده و توضیح دهید که براساس بند ۳۷ برجام، در صورت شکایت ایران از طرف مقابل ظرف ۳۰ روز همه قطعنامه‌ها بر می‌گردد. شاید به همین دلیل شکایتی از آمریکا در زمان نقض برجام به شورای امنیت نکردید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در هیچ گوشه دنیا  یک شهروند ایرانی و حتی سفارتخانه پیدا نمی‌کنید که بتواند در بانک‌ها حساب دلاری باز کنند و در ازای همه این از دست‌داده‌ها ثمره ۱۰ تا ۱۵ سال تلاش هسته‌ای را از میان بردید.

وی اضافه کرد: در برابر اجرای برجام از سوی ایران بیش از ۸۰  قطعنامه و بیانیه از سوی کنگره آمریکا در طول یک سال صادر شد و جالب اینجاست که هیچ پاسخی ندادید، صحبت شما در ارتباط با اینکه مردم بار دیگر رای دادن به شما را تجربه کنند تا تحریم‌های دیگر را بردارید بدین معنا است می‌خواهید در بخش‌های دیگر کشور نیز بتون بریزید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آنکه اجازه پرتاب ماهواره علمی را نمی‌دهند به جنگ فناوری‌های جدید رفته‌ است، ابراز داشت: بازارهای جهانی را بررسی کنید، هند ۸۰ میلیارد دلار و پاکستان ۸ میلیارد دلار ارزآوری و ایجاد شغل از فضای مجازی داشته است، دستیابی به این فناوری‌ها نشانه اقتدار کشور است، آیا از نمایش این اقتدار مشروع هراسان می‌شوید؟.

برخی مذاکرات برد - برد را تا زمان ناراحت نشدن کدخدا قبول دارند

وی اضافه کرد: افرادی که از پرتاب ماهواره و از نشان دادن قدرت دفاعی کشور نگران هستند گفته‌اند ما قائل به مذاکرات برد ـ برد هستیم، اما برد و پیشرفت را تا جایی قبول دارند که کدخدا ناراحت نشود و اعتراض می‌کنند که چرا شهر موشکی را نشان می‌دهید که این سخن چون فروبردن خنجری از پشت بر تن ماست.

جلیلی با بیان اینکه جذب سرمایه در سال گذشته  کمتر از نیم میلیارد دلار بوده است در حالیکه باید به سقف ۵۰ میلیارد دلار می‌رسیدیم، ابراز داشت: دولتی‌ها این مطلب را بیان داشتند که قرار است ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بانکی خارجی داشته باشیم، از آنها می‌خواهیم که ما را نیز خوشحال کنید با بیان اینکه درکدام بانک و کدام کشور قرار است سرمایه گذاری کنید .

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کسی می‌تواند صحبت از آزادی کند که دشمنان آزادی ملتها را به رسمیت نشناسد، گفت: با این اوصاف امروز صحبت از آزادی کمی جای تامل دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از راهکارهای این افراد در ارتباط با دشمن دیپلماسی التماسی و دیپلماسی تبدیل اخم دشمن به پوزخند است.

پاسخ کارگر معدنی که ماه‌هاست حقوق نگرفته را بدهید

وی ادامه داد: حرف ما این است که امروز توانمندی، قدرت و  آینده ای درخشان در برابر ملت ما قرار دارد، چرا که این کشور از موهبت های بزرگ الهی از گاز، نفت و از همه مهمتر نیروی جوان توانمند برخوردار است، چرا این جوانان باید با وجود این همه توانمندی و قابلیت بی کار باشند.

جلیلی تصریح کرد: حق شهروندی این است که پاسخ آن کارگر معدنی را که می‌گوید ماه‌هاست حقوق نگرفته و صدایش به جایی نرسیده و البته به لطف انتخابات بالاخره دیده شد را بدهید.

 

منبع: مهر
اینستاگرام
سلام ، لطفا مطالب روشنگر عملکرد چهار ساله را بیشتر ارائه فرمایید. لطفا توضیحات لازم پیرامون ترفندهای انتخاباتی و دروغگویی آشکار به مردم را توضیح دهید.
برخی مردم از روابط سه قوه و اختیارات آنها مطلع نیستند لذا دروغها را باور میکنند. برای مثال میگویند آستان قدس رضوی (ع) مالیات پرداخت نمیکند در حالیکه اماکن دینی و مذهبی مثل مساجد و حسینیه ها بویژه اماکن زیارتی با مصوبه مجلس از پرداخت مالیات و آب و برق و گاز و غیره معاف هستند.
برخی میگویند چرا سپاه در اجرای پروژه های عمرانی شرکت میکند؟ این موضوع نیز مصوبه مجلس است که بسیج سازندگی در مناقصات در شرایط مساوی و ارائه قیمت کمتر برای اجرا برنده مناقصه میشود.
اینها سیاه نمایی برای دلاوران حزب اله است که سالها امنیت کشور را تامین کردند. فقط دشمنان دین و میهن و مردم از نیروهای ارزشی حافظ کشور دلخور و ناراحت است.
میگویند اگر فسادی در دولت مشاهده شده چرا قوه قضاییه اقدام نکرده است؟ واضح است زیرا دادگستری و قضات زیر مجموعه دولت هستند لذا هیچیک از قضات نمیتوانند رییس خودشان را محاکمه و مجازات کنند.
اینها افرادی هستند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اجرا نکردند. آنها میگویند حمله به سفارت عربستان باعث شد 700 هزار نفر عرب به مشهد سفر نکند و افرادی از نان خوردن افتادند. درحالیکه واقعیت اینست که عربها در هتلهای 5 ستاره مشغول لهو و لعب بودند لذا آینگونه نان خوردن موجب کوفت و سرطان است. مردمی زائر واقعی هستند که با سختی خود را به مشهد رساندند و با تحمل سرما و گرما در چادرهای پارکها ساکن شدند. فقط هارون الرشید ملعون بسیار تلاش کرد امام رضا (ع) را وارد سیاست کند؟
افسوس و هزاران افسوس عده ای غربگرای متضاهر و ضد دین و مردم برای کسب ثروت و قدرت اینطور بیخود و بی اختیار به انواع ترفندها و دروغگویی و تظاهر به مظلومیت متوسل شدند اما امیدواریم صاحب اسلام و قرآن پاسخی مناسب به آنها بدهد.
باسلام جناب آقای جلیلی واقعاکشورروسیه که خداراقبول نداردچه دوستی بین ماواین کشورهاهست چرابخاطره پست ومقام وحزب خودتانحاضرهستیدکشورروسیه رادوست خودبدانیدمگرعراق درجنگ کم به کشورماآسیب زده همه مااعتقادداریم بایداولویت همسایگان باشدولی به چه قیمت بافروپاشی شوروی سابق چقدرازدریاچه خزرراماازدست دادیم اگرصحت نداردحداقل به اطلاع مردم برسانیدچرادراینروزهاازقاچاق موادمخدرکه بیشترین آسیب رابه ملت وکشورمازده است حرفی زده نمیشودآیااین مشکل حل شده آقای جلیلی همه مامیدانیمجمعیت ایران طی این 38سال بیش ازدوبرابرشده ولی خداوکیلی بیکاری اعتیادطلاق اختلاس رانتخواری تورم چندصدبرابرشده آیاکشورماقبل ازاین دولت گل وبلبل بوده فقط اینهمه مشکلات طی این 4سال اتفاق افتاده حداقل اگرقرارهست مست گیرندهرآنچه هست گیرندآیاطی این 4سال مسولیین دولتی به بالای شهرتهران کوچ کرده اندآیامساجدطی این 4سال خالی شده بنده سال 69به ایران برگشتم ازعراق وقتیکه درروستای خودم واطراف که بخش خلجستان استان قم مشاهده کردم آردرادرب منزل کشاورزان آوردنندگفتم بایدمنتظره تخلیه روستاهاباشیم بایدمنتظره تعطیلی مدارس روستاهاباشیم آیاشمامطلع هستیدکه روستاهاتخلیه شده جهت رفاه وکاروزندگی بهتربه شهرهاکوچ کردنندامروزه درروستاهاشیروماست ونان ومیوه ولوازم اولیه که درروستاتولیدمیشدوبه شهربرده میشدالان برعکس شده ازشهربه روستابرده میشودبجای ایجادکارخانه وافزایش کشاورزی ودامداری درروستاهاآنقدرسخت شده که دیگرجوانی درروستانمانده ایکاش شماهاکه عضوء مصلحت وهمیشه مسولییت داشتیدسری هم به روستاهامیزدیددرهمین نزدیکی پایتخت روستای بنده اوایل انقلاب بیش از50دانش آموزداشت واهنمائی داشت ولی الان بیش از10سال هست که ابتدائی هم تعطیل شده بعلت نبودن دانش آموزچونکه قشرجوان روستابخاطرنبودن امکانات وشغل آمدننددرشهرهای قم وساوه وتهران مشغول مشاغل کاذب شدنندودامداری وکشاورزی رارهاکردنندآقای جلیلی مشکلات کشورمامربوط به امروزودیروزنیست مربوط به مدیریت غلط هست که متاسفانه درکشورمامسولیت هابرحسب پارتی یافامیل فلان آقابودن هست ایکاش افرادمتخصص درپست های کلیدی کشوربودنندنه اینکه بنده بخاطرنداشتن علم فلان شغل ویاعدم توانایی اداره کردن فلان سازمان بنده راگماشتندولی شخصی که ازنظراطلاعات وتوانامدیریت واداره ان سازمان به اواعتمادنکردنندچونکه آشنادرنظام ودولت هانداشت بزرگترین ضربه به کشورونظام وملت ماعدم صحیح ودرست استفاده کردن ازافراددرپست هاومسولیت هاهست ایکاش شماکه دستان به رهبری میرسدبه ایشان اطلاع بدهیدکه درکشورمخصوصادرروستاهاوشهرهای کوچک چه خبرهست درروستاهامردم اگربخواهنددام خودرابه بیابان روستای خودشان برای چراببرنندبایدازمنابع طبیعی استان اجاره کنندیعنی پول بدهنداین هم حمایت دولت ازدامدارروستائی هست طرف وقتیکه مخارج وهزینه های خودرامحاسبه میکندمتوجه میشوددامداری وکشاورزی درروستااستفاده نداردهمینکه پایش به نزدیکترین شهرمیرسددیگه روستابرگردنیستبهرحال اگرشما1139هادلتان بخاطرکشوروملت ونظام میسوزدخیلی کارهامیشودانجام دادالبته اگربخاطره خداباشدآزاده وجانبازه بسیجی
با سلام
جناب جلیلی لطفا شما پاسخگوی همون 6 سالی باش که بعنوان مذاکره کننده شرکت میکردی مگه غیر از این است که دنبال یه توافق شبیه برجام بودی اگه نبودی پس برای چی مذاکره میکردی.
هرچی تحریم و فساد نفتی هست متلعق به شماست که باید پاسخگو باشید
به به داداش خودم ... من به وجود شما تا حالا این راه پر افتخار رو تک و تنها آمدم والا مثل همه در سراشیبی سقوط می افتادم . یه معنویتهایی تو زندگی من هست که به این آسونی از من جدا نمیشه .. خداییش چطور این طور شده من نمی دونم . ما به شما خیلی احترام می ذاریم تو دنیای خودمان . چه ما رو بشناسی چه نشناسی .
اخوی ! امروز تو دانشگاه استادمان با یه لحن بدی می گفت یعنی چی افتادید دنبال دارایی های یه کاندیدا ... وارد مسائل خصوصیش میشد . بعضی از دانشجوهای دم دمی مزاجم حرفشو تایید می کردند . ولی من به اعتبار درسهایی که از تو یاد گرفته بودم با شجاعت گفتم استاد شما پیامبر را قبول دارید ؟ گفت معلومه . گفتم خب ، ما پیامبری داریم که به یارانش گفت من تلی آتش روشن می کنم شما یه دقیقه برید روش بگید مال و املاکتان چیه ؟ فقط حضرت ابوذر سریع و تند جواب داد . لابد این کار آن حضرت دلیل داشته . پیامبر و امام علی ع به یارانشان می فرمودند اگه به جایی منصوبتان کردم باید زندگی تان برابر فقیرترین مردم باشد . استاد ! اگه نمره پایان ترممو صفر ندی باید بگم این حرف شما با آموزه های اسلام مغایرت دارد . امامو چی بگم ؟ که گفت اگه زندگی شما به شیوه اشرافی شد باید فاتحه اسلام را خوند . بچه ها مات مونده بودن .
دکتر جان این دختر جیگولا می گفتن ما به رییسی رای نمی دیم چون می گن اگه بیاد ما رو روبنده ای می کنه . گفتم عزیزان چطور این حرفا رو می زنید . برو ببین اکبر پونزی کیه ؟ برو ببین اون که اولش به زور چادر کرد سرتان کیه ؟ اما حالا اینا خطشون عوض شده به خاطر منافع خودشون ...
یکی از ته کلاس بهم گفت تو زمان روحانی من و اعضای خانواده ام رفتیم سرکار . با خنده گفتم پس با شما برخورد معاویه ای شده و صنفی فکر می کنید . اما ما ارزشی فکر می کنیم . ما لز زمان آن مرحوم غرق شده حقی از ما حذف شد که حدود هفتصد هزارتومان ارزش دارد الان . بارها نامه نگاری کردیم نه خاتمی نه محمود خان نه روحانی هیچ کس حق ما رو تداده ولی ما نگاهمان به ارزشها تفاوت نکرده ... شاید سید محرومان بتونه کاری بکنه شایدم نتونه ... اما ما به ارزشها فکر می کنیم ... اقلا اشرافی گری نداره ...
این قده بدبختن که می گن شما می خواهید گدا پروری کنید با یارانه ... با خنده گفتم تا شما هستید اختلاس ها هست و نجومی بگیرها نفس می کشن . بنده خدا بذارید یارانه را بدن بعد شما ایثار کنید بدید براتون کار زیربنایی کنن . حالا نه کار زیربنایی هست نه یارانه ... عوضش دختر صفدر حسینی و اون وزرا حق اوغات فراخت میلیونی می گیرن ... تا جون ما درآد . خلاصه امروز خیلی خوب بود . فقط خدا رحم کنه استاد باهام لج نکنه . ظاهرا که خیلی به بهم کرد . الله اعلم . یکی بهم گفت رییس جمهور بیاد می ری پا حرفاش . گفتم آره می رم . دشمنش که نیستم می رم و مثل اون دفعه اول یه حرفایی بین جمع گفتم . همه چپ چپ نگاهم می کردن . یکی از دانشجوها گفت تو اصولگرای با اخلاقی . خوشم آمد ازت . هفته آینده با شیرینی بیا . گفتم اخوی من هفته آینده همتونو برای ناهار تو مجتمع دعوت می کنم .
دکتر ! من خیلی بدبختم . تو همه مسایل اگه آتویی ازم بگیرن از دو طرف ضربه می خورم . خدا رو شکر که تا حالا خدا بخیر کرده .

دکتر بزرگوار ! استادمان استاد جامعه شناسی است . اما جامعه رو از دیدگاه شخصی خودش هی برامون تبیین می کنه . منم می ترسم حرفی بزنم اساتید بندازنم . اما هر جوری هست باخنده و شوخی یه چیزایی می گم . اون داداش استادم هست که همش سرم داد می زنه . اونم تو یه مطلبی که فرستاد، یه چیزای خوبی یادم داد . از اصطلاح رییس جمهور آوردنیش خوشمان آمد . منم هی تو روی اصلاح طلبا که میشم می گم رییس جمهور ما آوردنی شد نه مثل مال شما که داره زور می زنه خودشو بندازه وسط ...


داداش دیده بان و دیپلمات انقلابی ام ! کاشکی وقت مناسبتری برای سخنرانیا می آمدی . تازه یه جایی رفتی که جا برای ما وجود نداشت . اصلا وقت خوبی نیامدی . والا یه کار فرهنگی خوبی برات راه انداخته بودم ، گفتم میون جمعیت نشانش می دم . همش موند رو دستم .
خط به خط سخنرانیاتو تو سایتت می خونم . راحت و روان حرف می زنی . خلاصه دکتر حالمان با شما خوب است . کاشکی بعضیا یه کم مراعات ما رو می کردن و می ذاشتن با خیال رتحت دنبال اهداف اسلامی باشیم . دیگه از کولی دادن خسته شدم . کودتا کردم . برام دعا کنید . بخدا من اینجور نیستم اما اینجا یه مرد پیدا نمیشه که حقمو بده . همه با ناحقی می گن بمیر برو اون دنیا به حقت می رسی . این حرفیه آخه ؟ خلاصه کاریت نباشه ما تو همین جنگ و جدالها بازم تو خط شما موندیم . بقیه اش هم خدا کریمه .
باسلام واقعااگرصحت داشته باشدکه دراین دولت اینهمه فسادشده است واقعاجای تاسف هست چرامجلس ومصلحت نطام ورهبری جلوی این دولت خائن رانگرفته اندیعنی دولت هربلایی دوست داردسرکشوروملت بیاوردوهیچ شخص وسازمانی مخالفت نکندحداقل به مردم می گفتن تامثل بنی صدرمیکردنندفقط متاسفم درکشوری زندگی میکنم که دولت آن به اسم اسلام هرخلافی دوست دارد میکندوهیچ مسولی به ان کارنداردچونکه بقول برادرمان زورش به ریس جمهورنمیرسددردولت هاقبل چطوربوده آیاآنهاهم خیانت وخلاف کرده اندیافقط این 4سال گرانی وتورم وبیکاری هرچه بلاء بودسرملت وکشورآورده یعنی قبلاکشورگل وبلبل بوده آقای مجتهدآقای ساقی خداوکیلی اگرناحق میگم چاپ نکنیدولی اگرمردانه درست نوشتم چاپ کنیدتادیگران قضاوت کنندالبته میدانم این روزها فاش نیوزمطالبی راچاپ میکتدکه به این دولت فقط ایرادبگیردوبدوبیراه بگویدولی بنده فقط اعتراض کردم چراجلوی این دولت رانگرفتند4سال وقت کمی نیست درخانواده اگرفرزندیک شب دیربیاد پدر خانواده اعتراض میکند چرامجلس وقوه قضائیه اعتراض نکردنندمگردرایران نبودنندیاخواب بودنندآزاده وجانبازه بسیجی حداقل چاپ کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi