شناسه خبر : 53215
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش ضد انقلاب از رشد چشمگیر رأی رئیسی

یک سایت ضد انقلابی نسبت به رشد چشمگیر آرای سیدابراهیم رئیسی ابراز نگرانی کرد.

«ایران وایر» به قلم یکی از همکاران شبکه دولتی بی‌بی‌سی نوشت: در نظرسنجی داخلی و خارجی روزنامه اخیر، رشد معنادار و سریع آرای ابراهیم رئیسی را نشان می‌دهند. نظرسنجی‌ها ایسپا و مؤسسه ایپو از رشد آرای رئیسی خبر می‌دهند. بدنه ستادهای انتخاباتی رئیسی مدت‌هاست که فعالند. سعید جلیلی در طول چهارسال گذشته به اغلب استان‌های ایران سفر و برای انتخابات 96 برنامه‌ریزی می‌کرد. این سفرها منجر به تشکیل هسته‌های ریز و درشت عملیاتی شد که پس از کناره‌گیری جلیلی و اعلام حمایت او از رئیسی به طور طبیعی در خدمت او قرار گرفتند. این گروه‌ها فعال هستند و یاد گرفته‌اند چگونه اقشار حامی خود را سازماندهی کنند.
کمپین رئیسی در نمادسازی از او و دادن تصویر رویدادهای انتخاباتی شلوغ و پرتحرک موفق بوده است. آنها با شعارهایی چون سید محرومان، سید فقرا، سید مستضعفان، ابراهیم زمان و... موفق به جلب نظر لایه‌های مذهبی و محروم شده‌اند. حمایت اغلب چهره‌های برجسته مذهبی و اصولگرا و شعارهای یارانه محور و ایجاد دوگانه فقیر- غنی نیز مؤلفه‌های کمکی در جلب توجه به او بوده‌اند.
اغلب رسانه‌های مؤثر اصولگرایان برنامه‌های رئیسی را به خوبی پوشش می‌دهند. مناظره‌ها به ترسیم تصویر مثبت از رئیسی کمک کرده‌اند.
از سوی دیگر تلاش‌های مخالفان رئیسی که به طور عمده بر تخریب سوابق وی متمرکز بوده، از فراگیری و تأثیرگذاری کافی برخوردار نبوده است.
این سایت ضد انقلاب با طرح این سؤال که چرا رشد رأی رئیسی مهم است؟ نوشت: در سه پیروزی مهم انتخاباتی در سال‌های 76، 84 و 92، کاندیداهای پیروز از ته جدول با سرعت رشد بالا موفق به ایجاد موج و جریان‌های انتخاباتی و اجتماعی شده و خودشان را به صدر کشانده‌اند. این تجربیات، اهمیت تعیین کنندگی و بار روانی «رشد رأی» را نشان می‌دهد.
در تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا که امروز منتشر شده، پاسخ دهندگان در مقابل این سؤال که اگر فقط روحانی و رئیسی در انتخابات باشند، به چه کسی رأی می‌دهید، 38/7 درصد گفته‌اند به رئیسی و 47/7 درصد گفته‌اند به روحانی. از این نظر هم رئیسی شاهد رشد رأی جالب توجهی بوده و رأی دهندگان در او شخصیتی در تراز رئیس‌جمهور شدن یا مقابل رئیس‌جمهور مستقر ایستادن را بیش از پیش یافته‌اند. چنین یافته‌هایی می‌تواند بگوید او اکنون خطرناک‌ترین رقیب روحانی است. خطری که روحانی نیز آن را دریافته و بخشی از تقابل روزهای اخیر او و رئیسی را می‌توان در این چارچوب معنا کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi