شناسه خبر : 53216
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازنده جنگ کوخ‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها

سایت خبری میدل ایست آن‌لاین در گزارشی ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تصریح کرد اگر جنگ میان کوخ‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها پدیدار شود، حسن روحانی بازنده خواهد بود.


میدل ایست آن‌لاین نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، جنگ میان فقیر و غنا است و اگر انتخابات به میدان رقابت میان زاغه‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها تبدیل شود، حسن روحانی می‌بازد.
این نشریه نوشت: در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدها سیدابراهیم رئیسی وعده داد که یارانه پرداختی به قشر فقیر را سه برابر خواهد کرد.
این نشریه افزود: «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران نیز خود را نامزد 96 درصد در مقابل 4 درصد توصیف و وعده داده که به جمعیت بیکار ایرانی، یارانه پرداخت خواهد کرد. مردم از بی‌تاثیری توافق هسته‌ای ناراضی هستند.
این نشریه عنوان کرد: بی‌شک ایران تنها کشوری نیست که میان قشر فقیر و مرفه‌اش فاصله وجود دارد. اوایل سال جاری، مجمع جهانی اقتصاد گزارشی را منتشر کرد که در آن اشاره شد که افزایش نابرابری درآمد و ثروت اصلی‌ترین شاخص شکل‌دهنده جهان، طی یک دهه آینده است.
این نشریه خبری افزود: رویکرد ایرانی‌ها به ثروت و نابرابری در وهله اول، ناشی از برخورداری این کشور از یکی از بزرگترین ذخائر هیدروکربن جهان است و این مسئله به مردم ایران، این احساس را متبادر کرده که در یک کشور سرشار از نعمت زندگی می‌کنند.
میدل ایست آنلاین ادامه داد: ثانیا جمهوری اسلامی برگرفته از اندیشه آیت‌الله خمینی(ره)، مستضعفین را بر مستکبرین، و زاغه‌نشینان را بر کاخ‌نشینان برتری داده است.
این نشریه افزود: در یک نظرسنجی صورت گرفته از ایرانیان، 42 درصد از شرکت‌کنندگان مشکل بیکاری را اصلی‌ترین دغدغه‌شان عنوان کردند.
فریده فرحی از دانشگاه هاوایی می‌گوید: اصلی‌ترین مسئله، اقتصاد، بیکاری و نوع مدیریت آن است. روحانی به میزان زیادی به سرمایه‌گذاری خارجی اتکا کرده و این در حالی است که این سیاست برای اقتصاد مقاومتی فایده‌ای نداشته است.
این نشریه افزود: جریان منتقد دولت مدت‌هاست که پرداخت حقوق‌های بالا به تکنوکرات‌های نزدیک به حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داده است. روحانی برای اینکه دوباره انتخاب شود بایستی به جای جر و بحث با سایر نامزدها، این پیام را انتقال دهد که چه کسی مدیر بهتری است یا اینکه با آنها در دادن وعده به قشر فقیر رقابت کند. اگر انتخابات به میدان رقابت میان زاغه‌نشین‌ها و کاخ‌نشین‌ها تبدیل شود روحانی می‌بازد.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi