شناسه خبر : 53221
چهارشنبه 10 خرداد 1396 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وعده اجرای مواد 37 تا 61

یک بسیجی جانباز- احتراما" قانون جامع ایثارگران در تاریخ۱۳۹۱/۱۰/۰۲تصویب شد و اجرای آن همواره مورد تاکید ریاست جمهوری و معاون اول بوده است.

 از طرفی بعضی از دستگاه ها با تمسک به ماده ۶۱ قانون که آئین نامه فصل را خواستار شده است ، از اجرای مواد ۳۷الی ۶۱قانون بواسطه نداشتن آئین نامه خود داری کرده است.

 این در حالی است که تنها درماده ۴۵ درتبصره ۲ دولت موظف به تهیه و تصویب آئین نامه شده است. به همین دلیل کمیسیون اجتماعی دولت (نامه  پیوست شماره یک ) آئین نامه های پیشنهادی ارسالی بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به مواد (۴۱)و (۴۳) و (۴۴) و (۴۶) و(۴۹) و(۵۱) و (۵۸) و (۵۹) را عودت داده است و تاکید کرده قانون گذار برای اجرای این مواد آئین نامه پیش ببینی ننموده است.

 همچنین معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن اینکه در نامه های پیوست (۲و۳) بعضی از مواد قانون جامع را نیازمند آئین نامه دانسته است ولی به شماره مواد اشاره نکرده است اما در نامه پیوست(۴) تاکید نموده « منظور موادی است که بنا به تصریح قانون مستلزم آئین نامه است» با این نامه  (پیوست ۴) از نامه کمیسیون اجتماعی دولت پیروی نموده و مثلا تاکید نموده ماده ۴۰ قانون جامع قانون بازنشستگان نیاز به ائین نامه نمی باشد.

 از طرف دیگر بعضی از دستگاه ها بدون توجه به مباحث پیش گفته به منظور فرار از اجرای قانون، اجرای مواد ۳۷ تا ۶۱ رامستلزم تصویب آئین نامه می دانند و در پنج سال گذشته از اجرای آن سر باز زدند( پیوست های ۵ و۶).

 لذا به منظور حل این مشکل با ملاحظه نظر کمیسیون اجتماعی دولت و معاون حقوقی ریاست جمهوری دستور فرمائید دولت در اسرع وقت نسبت به عدم نیاز به آئین نامه برای مواد مذکور (۳۷ الی ۶۱) اعلام نظر نموده و زمینه ی اجرای این مواد برای ایثارگران فراهم نماید. درغیراینصورت وعده های انتخاباتی سال ۹۲ همچنان بر زمین مانده و نیز وعده برای انتخابات پیش رو درسال ۹۶ واقعیت میدانی نخواهد داشت.
با احترام

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
باسلام دکترجان حداقل هرزگاهی یکی ازمطالب بنده راچاپ کنیدبقول معروف دل ماهم به این خوش هست که مشکلامان رامیگیم حالاکسی توجه نمیکنداشکال نداردبله مهمان که زیادشودصاحب خانه نون خالی هم نمیدهدامروزه درکشورماسخت ترین شغل شده کارفوتبالیست هاوهنرپیشه های سینماوسیماجالب هست باکمال پروئی خودشان هم درسیمااعلام میکنندکه واقعاکارمابازیگران سخت هست کارمرزبان ومعدنچیان وکارگران نفت وکشتی وساختمان که سخت نیست راستی کاربچه های جنگ چطورسخت بوده یاکاراین جماعت که الان بانمایش دادن کاراصلی بچه های جنگ به نون وآب میرسندسخت هست کسی که واقعی برودروی مین سخت هست تاکسیکه فقط ادایانرانمایش میدهدبله درایران برای فوتبال که برونندجلوی تیم های کشورهای کوچک خلیج فارس ببیازنندمیلیاردهاهزینه میکندولی برای جانبازه وآزاده بازنشسته بودجه ندارنندکه فوق العاده ایثاربدهندیعنی ایثارگران بابازنشسته شدن دیگه ایثارگرنیستنددرواقع درایران گذشت وایثاروفداکاری تاریخ مصرف داردفعلادولت برای قشرفوتبالیست وهنرپشه سینماوسیماوقشردل لاهابودجه داردبرای افرادیکه زحمت میکشندبودجه نداردکارکشاورزوکارگروکارمندوکاسب سخت نیست فقط کارمطرب سخت هست آزاده وجانبازه بسیجی
بابا آخه این چه وضعیه؟
بنده جانباز 70 درصد شاغل دولتی بوده و تمام مخاطبان فاش نیوز بعلاوه مدیران ارشد بنیاد شهرستان و استان بنده را بخوبی می شناسند.
تنها درافتی بنده از بنیاد حق پرستاری است و سالهاست آنرا دریافت می کنیم و بخاطر اشتغال حقوقی به بنده تعلق نمکند ، خوب تا اینجا درست ولی مشکلی که پیش آمده این است در ابتدای هر سال مبلغی به حق پرستاری اضافه میشد ، ولی در سالجاری هیچ تفاوتی در پرداخت حق پرستاری انجام نگرفت و جالب اینکه هیچ توضیحی در این باب به ما داده نشده و بلاتکلیف هستیم چون پرداخت حق پرستاری یک قانون خاص خود داشته و از سایر قوانین پرداختی ها کاملا" مجزاست.
ما که فکر میکردیم همسران ما یک پشتوانه منفک را دارا بوده و حق آنان است.
لذا از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در این حوز فعال هستند خواهشندم در دو خط تکلیف ما را مشخص کنند ، چون قسمت اعظم دریافتی هایمان بابت اقساط متفرقه هزینه میشود ما باید برای هر ریال هزینه زندگی برنامه ریزی داشته باشیم و در غیر اینصورت در دخل و خرج با مشکل و معضل برخورد می کنیم.
پس از مسئولان بنیاد تقاضا دارم فقط و فقط روشنگری کرده و علت را عنوان کنند.
در ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بطور واضح وروشن و صریح آمده حقوق جانبازان بسیجی مانند نیروهای کادر سپاه عمل شود،اینکه دیگر نیازی به آیین نامه اجرایی ندارد،ولی ازآنجایی که سپاه محترم نمی خواهد،بسیجی با نیروی رسمی ،حقوق یکسان بگیرد ،آیین نامه را بهانه می کند.




باسلام واحترام پارسال بنده حقیر که جانباز بسیجی 30%هستم سپاه محترم بعد ازچند سال ازجنگ گذشته برخلاف قانون ارتش که ازاوایل جنگ برای سربازان جانباز خود مستمری برقرار نموده آن هم ازطریق هم رزمانم بدون اطلاع رسانی باخبر شدم که می خواهند ماده 38 را اجرایی کنندومن هم مراجعه وبا تشکیل پرونده بنده را به چند پزشک درشهر محل زندگیم جهت اعمال ماده 38معرفی نمودند تا پزشکان محترم نظرخودرا اعلام کنند علاوه برآن جهت گرفتن سو پیشینه به نیروی انتظامی نیز معرفی شدم که با کلی هزینه دلم را خوش کرده بودم وبه درگاه خدا سجده شکر به جا آوردم که با لاخره به حق خود رسیدیم بعد از جمع آوری مدارک وارئه آن به کمیسیون پزشکی بهداری سپاه شهرم بعد از چند ماه تلفن همراهم زنگ خورد اعلام کردندتا به درمانگاه سپاه بروم آنجا برادری به من کفت مدارکت ناقص است باید به شهرهای که زمان جنگ بستری بودی مراجعه ومدارک بیاری بنده آنجا اعتراض خودرا اعلام وازسخت گیری آنها گلایه نمودم بعد از گذشت چند سال ازجنگ با این وضعیت کجا مراجعه کنم وازآنها خواستم که مدارک بنیاد را که معتبر می باشد ازروی آن اعمال کنند متآسفانه دستورالعملی را پیش روی من قراردادند . واعلام نمودند ملاک برای ما این دستورالعمل است من قکر می کنم با این دستوالعمل کمتر کسی ازجانبازان بسیجی وپاسدار وظیفه جانباز مورد تایید قراربگیرد .لذا از سپاه محترم درخواست دارم به جهت حفظ حقوق این قشر از سخت گیری خوداری نموده تا این قشربتواند ازحقوق قانونی خود استفاده نمایند.
اجرای اصلاحیه تبصره دو ماده 39 چی شد لطفا پیگیری نمائید
از تمامی ایثارگران عزیز می خواهم که با پیوستن به گمپین نفری صدایمان را به گوش مسئولین رده بالا بر سانیم یا حق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi