شناسه خبر : 53249
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 , 14:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان در مصوبات اخیر مجلس(۲)

سال‌ها سرگردانی رزمندگان در نبود دستگاهی به‌عنوان متولی رسیدگی به امور آنها نهایتا در برنامه ششم توسعه، به نتیجه رسید.

یوسف مجتهد -  برابر تبصره ۲الحاقی به ماده ۲۱قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در بند (ذ) ماده ۸۷قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگان با حداقل ۶‌ماه سابقه حضور در جبهه، شاغل در دستگاه‌های مشمول ماده ۲قانون جامع و مؤسسات تابعه آنها و شرکت‌های عمومی و دولتی درصورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم‌محکومیت آنها براساس آرای مراجع قضایی یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا هم‌طراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند.

برابر بند(ر) ماده 87قانون برنامه ششم، رزمندگان با 6‌ماه سابقه جبهه که دارای مدرک کارشناسی باشند، مشمول بند(الف) ‌ماه 103قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا 35 سال خدمت کنند.

براساس بند(ژ) ماده 87قانون برنامه ششم، مسئولیت رسیدگی و ارائه خدمات به رزمندگان 8سال دفاع‌مقدس با معرفی و تأیید واحد یا مرکز امور ایثارگران نیروهای مسلح با سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران(ساتا) است.

سال‌ها سرگردانی رزمندگان در نبود دستگاهی به‌عنوان متولی رسیدگی به امور آنها نهایتا در برنامه ششم توسعه، به نتیجه رسید. اغلب قوانینی که در گذشته به تصویب می‌رسید به‌دلیل آنکه نهادی امور رزمندگان را پیکری نمی‌کرد، بدون رسیدن به مراحل اجرایی به بوته فراموشی سپرده می‌شد. اکنون سازمانی که در نیروهای مسلح دارای جایگاه و ‌شأن سازمانی است عهده‌دار امور رزمندگان از ابتدای سال 96شده است. امید است بهانه‌ای مانع اجرای این مصوبه قانونی نشود و ساتا هرچه سریع‌تر نسبت به پیش‌بینی سازوکارهای لازم برای رسیدگی به امور رزمندگان اقدام کند. برابر بندهای 2و 3ردیف(ب) ماده 88قانون برنامه ششم، دولت موظف است اعتبار لازم را به‌منظور تأمین حداقل معیشت رزمندگان با حداقل6 ماه حضور در جبهه و نیروهای مردمی جنگ‌های نامنظم و افراد تحت تکفل قانونی رزمندگان متوفی با حداقل 6‌ماه حضور در جبهه که فاقد شغل یا درآمد باشند پیش‌بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آنها جهت پرداخت در بودجه‌های سنواتی منظور کند.

تشخیص افراد تحت تکفل رزمندگان متوفی برعهده واحد ایثارگران نیروهای مسلح و پرداخت آن برعهده ساتاست. برابر بند ث ماده 88قانون برنامه ششم، دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به‌منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان 8سال دفاع‌مقدس که حداقل 6ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همسر و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه کند:

1- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30‌درصد هزینه شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام‌نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی.

2- بهره‌مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل‌ونقل شهری. به‌همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و کلیه دستگاه‌های متولی که خدمات فوق را ارائه می‌دهند باید تمهیدات لازم را به‌منظور بهره‌مندی رزمندگان و افراد تحت تکفل آنان فراهم کنند.

3- معافیت از پرداخت 30درصد هزینه از طریق هریک از شرکت‌های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یک‌بار در سال.

4- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به‌منطور ارج نهادن به رزمندگان با سابقه حضور 6ماه و بالاتر در جبهه با رعایت مفاد وقف‌نامه در امامزادگانی که دفن اموات در آنها مجاز است و آرامستان‌ها بدون اخذ هزینه اقدام کنند.

5- بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک‌بار در یک واحد مسکونی.

از نکاتی که این مصوبه را در حوزه شمول آن با مشکل مواجه می‌کند این است که در این بند حدودی تعیین نشده است لذا رزمندگان با حداقل 6‌ماه سابقه جبهه و فرزندان و همسران آنان هرکدام به‌صورت جداگانه مشمول بهره‌مندی از تسهیلات این قانون خواهند بود.

مصوبات مجلس در ماه‌های اخیر در قانون برنامه ششم توسعه، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حوزه ایثارگران با آشفتگی توأم بوده است و قطعا مجریان را در اجرای آن با مشکلات متعددی مواجه خواهد ساخت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خیلی خوب است بند 4 مصوبه لطفا توجه کنید هیچ هزینه ای برای خاکسپاری نمیخواید بپردازید رزمندگان عزیز ، البته اگر زنده هستید و بالای 6 ماه جبهه دارید زیر 6 ماه جبهه هم خدا کریمه هیچ جنازه ای بر خاک نمی ماند ، البته شاید هدف رزمندگان زیر 6 ماه که تعریف هم نشده برای چیز دیگه ای به جبهه رفته باشند ولی سفارش میکنم برای اینکه که عریضه خالی نباشه قاون تصویب کنید ف این رزمنده ها الان همه مرده اند و هزینه ای برای دولت ندارند
سلام فاش نیوز عزیز .
امید وارم خسته نباشید از این همه زحمتی که میکشید مطمئن باشید که حتما ما پشتیبان و دعاگوی شما عزیزان هستیم

سوالی داشتم که امیدوارم که پیگیری شود ، با توجه به قانون برنامه ششم توسعه راجع به جانبازان و سهمیه دانشگاه برای فرزندانشان و اجرایی شدن آن در آزمون کاردانی سوال مهم این است که آیا برای کنکور کارشناسی امسال نیز این قانون اجرایی میشود . با توجه به زمان کم آن امید وارم پیگیر
باسلام به حضرت مهدی مدعود عج پسر فاطمه سلامالله علیها خداکنه که بیایی ریشه فسادروازمیان برکنی

آقایان سیربشو نیستند مارزمندگان وجانبازان زیر25/درصد خودوخانواده های مظلوممان دیگر گول دروغ های محلس ودولت رانمیخوریم به حدی دروغ و وعده دادن وخالی ازآب درآمده ارزش واعتبار درمیان بچه هامون هم نداریم واگذار می کنیم به عدالت خدا .بس کنیدخجالت بکشید دولت تزویرواشرافگرا آقای نوبخت شما لیاقت نگهبانی دادن رزمندگان دفاع مقدس هم ندارید که میگویید بارمالی دارد اون پست ومقام لیاقت میخواهد
سلام علیکم! چرا شماره 6 این بند که در مورد محاسبه یک مقطع تحصیلی بالاتر می باشد را نگفتید؟
درود به شرف کمیته امداد برای افراد تحت پوشش خود تمام امکانات رفاهی و شغلی فراهم نموده
سلام سوالی داشتم
کسری خدمت رزمندگان چی شد نتیجه ش آیا امکان تاییدش از سوی رهبر هست ممنون

1- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30‌درصد هزینه شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام‌نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی.
این بخش برا فرزندان رزمندگان هم هست؟
باسلام
مسولین محترم یکمی به رزمنذگان برسید واقعا زندگی سخت است ایا 5 ماه رزمندگی میشه از سهمیه و حقوق برقرار بشه - ممنون
سلام
به رزمندگان برسید
سلام اقای حسینی با دیگر دوستان مسئله اعطای یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان را پیگیری کنید اگه لازم باشه کمپین تشکیل بشه تااین قانون اجرا شود به هر حال باید همه پیگیری کنند. یک دست صدا ندارد.یا علی
فاش نيوز عزيز سلام

ايا امسال فرزندان رزمنده ها با شش ماه منطقه و جانبازان زير 25 درصد ميتوانند از سهميه دانشگاه استفاده کنند ؟
تیر ماه سال 94 تصویب شد ومقرر شد ظرف 6 ماه آیین نامه اجرایی تهیه شود ولی الان نزدیک 2 سال شده وفقط باید بگوییم کش--------------ک ماه که در این 30 سال چیزی نخواستیم مابقیشم برایه شما ما خدا را داریم شما هم دولت ریا کار را
باسلام وخسته نباشیدخدمت دکترمجتهددکترجان درادارات ووزرتخانه های کشورمااگرشخصی اضافه کاریاحق ماموریت داده میشودحداومرزداردیعنی به فلان کارمندیاوزیریانماینده چونکه ساعت اضافه کاریش یاحق ماموریتش کم باشدحق وحقوقی داده نمیشودبرایمثال میگن بایدبیش ازفلان ساعت اضافه کاری داشته باشندالبته بنده 8سال اسیربودم و55درصدجانبازی داریم خودم رامدنظرنیست منظورمن آن دسته ازعزیزانی که هست که حتی یک ماه هم درجبهه جنگ بوده اندبایدبرای کاراوارزشی قائل بشوددولت ومجلس چراتقسیم بندی میکنندالبته اشکال نداردولی بایدبه ان رزمنده ایکه 5ماه یاکمتریاحتی یک ماه درخطبودبهائی داده بشوددرحدکم اگرقرارهست مالیلت بخشیده بشودبرای اوهم حداقل 1درصدیابرحسب قانون بیشترچه اشکال دارددرکشورماافرادی بادرامدمیلیاردهاازتمام امکانات کشورونظام استفاده میکنندومالیات هم نمیدهندولی طرف با4ماه خدمت درجبهه جنگ هیچ امتیازی نداردچرامگرنمیشودمثل اضافه کاروحق ماموریت خودمسولیین محاسبه کنندبهرحال آن رزمنده زحمت کشیدزمان جنگ داوطلبانه رفت زیرآتش ودوددرهمان زمان عده ای بودنندکه بدنبال کسب درامدوتحصیل وغیره یکروزهم جنگ نرفتندمثل الان که درسوریه جنگ هست آن دسته ازمردم سوریه که توان رفتن به اروپاودیگرکشورهارادارنندمیرونندولی بعضی هاباجان ودلشان ایستاده اندنبایدفرقی باشدبهرحال برای رزمندگان کمتراز6ماه هم میشودکاری کردآزاده وجانبازه بسیجی ازتهران
سلام و درودخدابرشما ميخوام بدون لايحه برنامه ششم به دستگاهاي اجراي فرستاده شده و داره اجرا ميشه؟حقوق ايثارگران و رزمندگان به دستگاهاي اجراي فرستاده شده كسري و معافيت ها به نظام وظيفه فرستاده شده؟اياحريد٥ميليون تومني داره توي نظام وظيفه اجرا ميشه؟؟؟زندگيم به اين بستس دارم ازدواج ميكنم خانوادش بخاطر خدمتم موافقت نكردن توروخدا يه جوا بدين خدا خيرتون بده
آقا رضا عزیزسلام
صبح شنبه بروید معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی شهرتان .مطمئن باش آنان به تعداد ی از سئوالاتتان دقیقا جواب می دهند.اما:
هنوزبرای معافیت ، 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه تبدیل نشده است البته مجلس تصویب کرده لیکن شورای نگهبان ایراد گرفته است ولی ممکن است در آینده نزدیک حل شود. علت اینکه شورای نگهبان تایید نکرده اعتراض دستگاه نظامی ما(بنقل از سردارکمالی) است که چرا مجلس با آنان مشورت نکرده است .
سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در سال 94 تصویب و توسط آقای جهانگیری معاون اول ابلاغ شد.الان سربازان وظیفه هم که در دفاع مقدس بوده اند رزمنده محسوب شده و گواهی حضور در جبهه می گیرند حتی نیروهای ژاندارمری سابق. پدر شما کارت ملی و شناسنامه همراه با کارت پایان خدمت و دوره احتیاط خود را به معاونت نیروی انسانی سپاه یا ارتش یا ناجا ببردتا برگ گواهی حضور در جبهه برایش صادر کنند و می توانند برای کسر خدمت فرزندشان اقدام کنند البته سن شما هم مهم است که من یادم رفته است.
رزمندگان هم که جزیی از ایثارگران هستند اگر در دستگاه دولتی مشغول خدمت باشند می توانند از امتیازات آن بهره ببرند مانند ارتقاء رتبه . درجه و..
طرحهایی را برای امتیاز دادن به رزمندگان ، سپاه ارائه کرده است که شما می توانید در همین پایگاه خبری مصاحبه سردار شریفی در سال 95 را مطالعه کنید.ضمنا الان نیروهای معسر بسیجی و سربازان وظیفه که بیش از شش ماه در جبهه بوده اند پس از تشکیل پرونده و استعلامات و تحقیقات ، در صورت معسر بودن (فقیر و ناتوان و بی کار) برای آنان مستمری بین حدودا 300 تا 700 تومان (دقیقا نمی دانم )تعیین می کنند و کمک های دیگری مانند ارزاق به آنان می شود.موفق باشید
با سلام خدمت مسولين عزیز این جانب باپنجاه پنج سال سن هیچ حقوقی ندارم کارت ايثاردارم باد سال نه روز سابقه به واله قسم مج انفجارگوشم آسیب ديدولي پرونده پزشکی ندارم واقعادرامدي ندارم با هزینه های مشکل زندگی شرمنده زن بچه ام بگيدمن چه کار کنم داری دوازده سال سابقه بیمه می باشم
سلام. یک سوال داشتم ایا این جانبازان که از جبهه اومدن واز کارافتاده هستند وحقوق مستمری میگیرند..بازنشسته میشوند یا نه
با سلام.مسخره گی این مصوبات اینست که در حدود 30 سال از پایان جنگ میگذرد و تازه برای رزمندگان دارند مصوبه اعلام میکنند پدر جان ما بازنشسته شدیم و هیچکدام از این چیزهایی هم که مثلا تصویب کردید به ما قد نداد پس چه فایده ای دارد بگذریم از اینکه همین چیزها هم فقط روی کاغذ است و اجرایی نمی شود.
باسلام بنده بمدت 6 ماه واندی در زمان تحصیل سال 66 به جبهه رفتم در این میان مجروح شدم وبه بیمارستان اندیمشک فرستادند ولی بعد از 3 روز با دوستان به دلیل جوانی و.........از بیمارستان به منطقه برگشتم وهیچگونه مدرکی هم به جز جای بخیه ندارم چون اونموقع کسی به فکر مدارک واینجور چیزها نبود خلاصه آیا ملان میتوانم بریه جانبازی اقدام کنم ؟اگر جواب مثبت است از کجا باید شروع نمایم توضیح اینکه بنده از لشکر 10 کرج اعزام شده ام سال 66 تا اردیبهشت 67
یک سوال از جناب مجتهد لطفا جواب بدین : تامین وپرداخت یا معافیت حداقل30 درصد شهریه دانشگاه ایا دست بنیاد را باز نگذاشته که شهریه را صددرصد معاف کند؟ تشکر
با سلام به همه ایثارگران عزیز برادران شما که دارید اقدام میکنید آیا بعداز 30 سال نباید حرف بازنشتدگی گفته شود حقوق که ندادید 30 سال گذاشت حالا اگر اقدام میکنید یکفکری به حال باز نشستها بکنید ما دلمان بجای خوش باشد امروزه موجی که هستیم بیمه نداریم متولی نداریم آنکس که مرا آموزش نظامی داد و به جبهه فرستاد حالا میگوید شما متولی نداشتید دمبال کارهای شما باشد من متولی داشتم جناب عالی به خودت زحمت ندادی یا که ترسیدی بار مالی داشته باشد منکه عمرم تمام شد حالا چیزی میدهید بدهید اگر ندادید باز ندید واسلام
بابام 71 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشتن و جانباز 25 درصد هستند فعلا که چیزی عایدمون نشده
دوست غریزسلام
اصلا این طورنیست که می فرمائید. شاید پدرمحترمتان دنبال نکرده است . اولین اقدام می تواند معافیت بی چون و چرای یکی از فرزندانش باشد و نیاز به سابقه جبهه هم ندارد . امتیازات دیگر هم هست باید سئوال کند. موفق باشید
سلام ایا فرزندان رزمنده 6 ماه به بالا و جانبازان 25% به پایین که خودشون از سهمیه کنکور استفاده نکردن میتونن از سهمیه استفاده کنن ::: ممنون
سلام یک سال جبهه داریم حقوق مستمری می گیریم هنوزبازنشته نشدیم ۳۰سال گذاشته کی بازنشته میشویم کسی نیست جواب ماروبده
به نام خدا.ضمن قبولی طاعات وعبادات .خداقوت خدمت تمامی کسانیکه برای احقاق حق مارزمندگان بسیجی امام ره خصوصانیروهای شارک درعملیاتهاکه بیکاروبی درامد نیزهستیم وهزینه های درمان راباید ازنداشته هایمان پرداخت کنیم ایثارگرانه زحمت می کشند خدا رابه این ماه مبارک قسم میدهم عاقبت بخیرباشید.تابیشترازاین شرمنده خانواده هایمان نباشیم .ان شاالله
تسهیل درانتقال فرزندان دانشجو چی شد/؟؟؟
درخصوص رسیدگی به امور رزمندگان هرچه بیشتر خدمات دهی شود بازم کم است چون ناکنون مرجعی وجود نداشت واسه رزمنده ای که جان خود را در راه میهن کف دست گذاشته خداماتی ارایه نشده ...واقعا فرق هست بین کسیکه در جبهه حضور داشته هرچند شهید ویا جانباز نشده با کسی که زیر پتو بوده وتوسط بمبارانها مجروح شده این توفیق اجباری بوده ....ولی کسیه با عزم واراده خود به جبهه رفته ...حتما باید بمیره ومجروح شود تا پیدا وخدمات نصیبش شود
سلام آیا رزمندگام بالای 6 ماه جبهه از کسورات بازنشستگی و مالیات معاف هستند در ضمن بند ایثارگری در حکم اعمال شده
سلام برادرارجمند بنده ۱۵ماه لشکر۴۰صاحب زمان سربازی و۸ماه ۳روز ر زمنده ل ۵ نصرو تیپ ۲۱ امام رضا دوسال پرونده ام را جهت معسرد تکمیل کردم باپنج فرزند چها ردخترویک پسر اونم استثنای بیکا رسه سال دخترم عقده پول جهیزیه اش ندارم هنوز ریالی کمکم نکردند خواهش می کنم دستم بگیرد خراسان جنوبی قاین روستای نوغاب حاجی اباد رزمنده بودم وام ازدواجش راهم ندادند کارمند بانک ملی می خواستند به رهبری هم بگوید ممنونتان رزمنده شت سال دفاع مقدس غلامرضاقاسمی
سلام بردکترطائبی بنده ر زمنده هشت سال دفاع مقدس هشت ماه وسه روز جبهه دارم در عملیات چهار وپنج شرکت داشتم ودر تیپ بیست ویک امام رضا جاده ی خندق در دژ بودم کمیسیون رفتم و آزمایش گاز خردل در روی ریه هایم مشخص شد به بنده گفتند مادر زادی است آیا پدر ومادرم شیمیایی بودند که من مادر زادیم وبنده دائم درمریضی به سرمیبرم خواهشمندم به عنوان یک برادر وخادم امام رضا دستم را بگیرید تاحقم ضایع نشود .ممنون بسیجی هشت سال دفاع مقدس غلامرضاقاسمی استان خراسان جنوبی شهرستان قائنات روستای نوغاب حاجی آباد...
سلام
کی مارزمندکان شش مابه بالاحقوق پرداخت خواهیدکرد
۹۶ هم که تمام شد می خواهید بدهید یاعلی
سلام همسر رزمنده ایثارگر ورزمنده ارتش هستم وبا 24ماخدمت درجبهه سال 64 تا 66درخط صفر مرزی متاسفانه برای کسر خدمت پسرم که متولد 74 هست زنگ زدم امور رزمندگان وایثارگران می گویند کسری نمی گیره پس چر برنامه ششم وبند ها توی سایت نوشته سن هرسالی باشد کسری تعلق می گیر د لطفا مسئو لان رهمنمایی بفرمایند باتشکر
سلام خداوند عدالت وحق را در قرآن وبا فرستادن رسولان دربین بندگان نسل به نسل به ما آموزش داد خداوند همه رایاری به عدالت وحق نماید انشالا
۶ماه بسیجی دارم برادرشهیدم شش سال هم درارتش خدمت کردم دزد ماشین اقساطی منوبردبابت چکاش رفتم زندان اخراج شدم ازسال۷۴تاحالابیکارم همه جارفتم هیچ جوابی نگرفتم همه وعده هاشون دروغه
با سلام، بفرماییداون رزمنده ای که 4ماه جبهه بود اونم با سن کم پس ازپایان دوره 4 ماه ، دوباره رفت نامنویسی کنه برای اعزام ، جواب شنید فعلا" اعزام نداریم و چند روز بعد گفتند قطعنامه آتش بس 598 امضاء شد و جنگ تمام شد حالا سوالم اینه اون شخص که داوطلب بوده وهنوز هم اگر جنگ بشه ، داوطلبه ، چرا نباید از امتیازات رزمندگی برخوردار بشه و بنظر میرسه این مصوبه که مدت جبهه حداقل 6 ماه باشه ، واقعا" عالانه نیست.
با سلام
خداوکیلی رزندگانی که کمتر از شش ماه جبهه رفتن چه گناهی کردن که هیچ امتیازی ندارند.به نظر من بایستی حداقل حضور در جبهه را به سه ماه تقلیل دهند تا حق این افراد هم لحاظ بشه. کسیکه در جبهه حضور داشته ایثار گر است چه سه ماه باشد چه بیشتر
ظلم بزرگی در حق رزمندگانی که حداقل سه ماه جبهه بودن تا الان شده است واقعا بیشتر از این دیگه اجحاف است.بایداز طریق نمایندگان مجلس ی تبصره اضافه کنن و میزان حظور در جبهه را به سه ماه تقلیل دهند
با عرض سلام وخسته نباشیدبا یک مقطع تحصیلی رزمندگان میتوانند ۳۵ سال کار‌کنن؟
امیداوارم که مصوبات سازوکار عملیاتی داشته باشد
سلام.برادران.گل.این.حرفهای.الکی.نخورید..دولت.روحانی.بیاد.به.رزمندگان .برسدمحاله.الان.30ساله...مارزمندگان.هیچی.نمیخواهیم. چون.اقازادها.ازتحصیل در..اروپا. . وامریکا.باز. میمانند .اونها.زندگی.اشرافی.میخوان .اقای.رزمنده.چه.پولی.میخوای. مگرچکار.کردی .اون.باباش.وزیره.توچکار.ای.گوش.کنید یک.بار.دیگر.چیزی.بخوای.این600تومانم. نمیدهم.30ساله. چکارکردی. اعتراض.کن.کسی.نیست .گوش.کند
باسلام.اقای.ساقی.واقای.مجتهد.عزیز.خسته.نباشید. من.بعنوان.یک.رزمنده.چادر.نشین.ازشماخواهش .میکنم.دیگرپیگیر.کار.رزمندگان.نباشید .الان30ساله.. رزمنده.بعداز.مردن.پولو میخوادچکار.خودتان قضاوت.کنید..اقای.ساقی .ومجتهدعزیزبنده..نزدیک60ماه.جبهه.دارم. شب.عیدصاحب.خانه. وسایلموریخته.توکوچه.رفتم. داخل.پارک.چادر.زدم.ابروم.پیش.مردم.رفته. .از.این.بدتر.چیزی .داریم.کاش .خانه. منم .سیل.میبرد. مردم.کمک.میکردن .ولی.ازدولت.انتظار.نداشته.باشید. چون.اینها. بفکرجیب.خودشان.هستند. مااز.اول.سوختیم.30ساله .امروزفردا. ازطرف.جمعی. ازسوخته.گان.دفاع.مقدس
با سلام به مخاطبین گرامی
ممنون از توجه شما
مخاطب گرامی
جناب محمد خان
لطفا در بین کلمات نقطه نگذارید و فاصله بزنیدچون اینگونه نوشتن در کامنت ها اختلال شدیدی ایجاد می کند
ممنون از توجه شما
سلام 7ماه بسیجی درلشگرعاشورابودم وازناحیه گوش چپ کاملا ناشنواشدم وسه فرزد دارم که هیچکدام کارندارندوخودم هم ازهیچ مزایایی استفاده نکرده امودرشاخ شمیران هم مسموم شیمیایی شدم که الان پشتم توولهای چرکین میزندوهزینه درمان ندارم وناشنوایی گوشم مشگلی نیست سرفه ومشگل تنفسی امانم رابریده ضمناپرونده جانبازی ندارم چون دنبالش نرفته ونمیخواهم بخاطرخدارفته ام اما به فرزندم توجه شود نهاوند هستم
سلام بالای هفت ماه درخط مقدم درلشگرعاشوراتیپ چهل رسالت گردان 130 رمضان بسیجی بودم وتاکنون ریالی تسهیلات نگرفته ام اگرمیشود وامی کم بهره بدهیدبرای درمان سینه ومشگلات پوستی که درشاخ شمیران در31مهر65مسموم شدم وشنوایی گوش چپم راکاملا ازدست دادم وانتظاری نداشته وندارم اماالان خیلی شدت ناراحتی دارموخودم نخواستم که پرونده جانبازی تشکیل دهم چون طالب اجر اخروی آنم ازنهاوند هستم
برادر گرامی
آقای لروند مرد مومن آنها که درصد دارند به سختی تسهیلاتی می گیرند
بدون اینکه چیزی اثبات شده باشد و شما مدرکی دال بر جانباز بودن نداشته باشید، چطور به شما و فرزندانتان تسهیلات بدهند؟!
برادرم توضیحات کافی نیست
اگر مدرک نداشته باشید و به کمیسیون نرفته و شرایط مجروحیت شما احراز نشود، چیزی هرچند ناچیز به فرزندان شما تعلق نمی گیرد.
سلام بنده دارای 23 ماه جبهه و کارت. ایثار هستم بازنشسته هستم آیا معافیت کسورات حقوق شامل ما هم میشود الان دودرصد از حقوق مان کسرمیشود. ممنون از راهنمایی شما
با عرض سلام
بنده ۲۱ ماه جبهه دارم ولی متأسفانه حدود ۲۰ ساله قراردادی در ادارات دولتی هستم و همینطور برای ۳۰ % تخفیف دانشگاه آزاد پسرم مراجعه کردم گفتند که به ما ابلاغ نشده است و می‌دانم فقط شانه خالی می‌کنند لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید و راهکاری ارائه بفرمایید
رزمندگان دارای مدرک دکتری تخصصی که مدرک بالاتر برای آنها وجود ندارد حقوقشان ضایع شده است لطفا چاره ای بیندیشید.ممنون
شمارابه قران به رزمندگان داوطلب درجبهه که ۵ماجبهه دارندبه اندازه مدت خدمتشان درجبهه امتیاز مثل ۶مه بدهیدمگرکسی که جبهه رفته به خاطر چند روزکمتر باید حقش نابود شود مگر بچه های ماچه خطایی کردندکه شش سال هست پشت کنکورموندند عدالت رارعایت کنید هرکس به سهم خودش تاتنفرپیش نیاید
شمارابه عدالت قسم میدیم به رزمندگان ۵ماهم کمک کنید ومبنارا حداقل۳ماهبزارید ماخطاکردیم داوطلبانه رفتیم دفاع کردیم درس خودمون رو رها کردیم حتمابایدشهید میشدیم گناه بچه های ماگردن اونایی است که این قانونای مسخره راازخودشون درمیارن وحق کمتراز شش ماه رازیرپامیزارندحداقل بعدسی سال حق مارابدهید
شمارابه عدالت قسم میدیم به رزمندگان ۵ماهم کمک کنید ومبنارا حداقل۳ماهبزارید ماخطاکردیم داوطلبانه رفتیم دفاع کردیم درس خودمون رو رها کردیم حتمابایدشهید میشدیم گناه بچه های ماگردن اونایی است که این قانونای مسخره راازخودشون درمیارن وحق کمتراز شش ماه رازیرپامیزارندحداقل بعدسی سال حق مارابدهید
از خداوند متعال بترسید عدالت را پیشه خود سازید این دنیا حق ما را خوردید و پایمال کردید در آن دنیا بخدا یقه شما را می گیریم شما قانون شش ماه جبهه رو از کجا آوردید مگه اونهایی که پنج ماه جبهه رفتند چه گناهی را مرتکب شدند که ااون ها رو از همه امتیازات محروم می کنید بی انصافی تا چه حد بی عدالتی تا چه حد حیا کنید شرم داشته باشید ای بی انصاف ها
با سلام اخه چرا کسی متوجه نیست گناه ما چه بوده که یک ماه از حضور جبهه ما بعد از پذیزش قطعنامه بوده اگه جنگ تمام شده بود چرا ما را در جبهه نگه داشتند اگه جنگ بوده و نیاز به حضور رزمندگان در جبهه بوده پس چرا ما را از امتیاز یک مدرک بالاتر محروم می کنند و اظهار می کنند که یک ماه جبهه شما بعد از قطعنامه بوده این انصافه ؟ این ظلم بزرگی در حق رزمندگان عزیز بوده است شما را بخدا قسم اینقدر عدالت را زیر پای خودتان له نکنید این دنیا حق ززمندگان را پایمال کردید در اون دنیا در محضر عدل الهی چه جوابی خواهید داشت از خدا وند بترسید حقوق به حق رزمندگان عزیز را بهشون بر گردانید
Xسلام این حقیر بیش از ۶ ماه سابقه جبهه به تآئید یگان رزم وسپاه اصفهان دارم از اردیبهشت ۶۴ تا ۶۸ دبیر ستاد پشتیبانی جبهه وجنگ شهرستان دهاقان استان اصفهان بودم که در بین ۵ شهرستان استان بیشترین کمکهای مردمی به جبهه وجنگ رادارا بود و حقیر با کمک نیروهای متعهد طرحهای ارزشمندی در خصوص کمک به جبهه های دفاع مقدس را اجرانمودیم و بارها در طول این ۴ سال بنده به همراه کمکهای مردمی و مواقع اعزام نیرو به جبهه های جنگ تشرف نمودم که این خدمات در سنوات خدمت به جبهه چگونه بحساب میاید
باسلام من تقریبا نزدیک به یکسال سابقه جبهه دارم7ماه و18روزبعضی هم تسویه نکردم.دورافتاده ترین روستای هرمزگان هستم 4فرزنددارم مریض هستم دیسک کمر ودیسک گردن گرفتم که بشدت افسردگی پیداکردم تابحال هیچکس وهیچ نهادی کمک نکرد عمل جراحی کنم .خودمم کارگرهستم دستم نمیرسدبه فرمانداری.سپاه محل استانداری وووو....مراجعه کردم جواب نشنیدم
سلام ببخشید این موارد درمورد بازنشستکان هم صدق میکند
سلام چرا دولت مصوبات رو اجرایی نمکنه گناه ماچیه لطفا به فکر مارزمندگان هم باشید حداقل اونی که تصویب میکنید اجرایی کنید
باسلام بنده شش ما داوطلبانه به عنوان بسیجی درجبهه بودم وبعد از بک سال بازنشستگی مزایای شش ماه جبهه آمد وشامل حال ما نشد سوال اینجاست که ما هم در همان جبهه بوده ایم وهنوز هم زنده ایم چراباید شامل باز نشستگان نشود؟
سلام چرا باید جهت انتقال بیمه از نیروهای مسلح به تامین اجتماعی فقط رزمندگانی که از 12 ماه به بالا در جبهه بوده شامل شود ترا خدا من که بالای شش ماه جبهه دارم از کجا بیاورم مابهالتفاوت پرداخت کنم تا سوابق بیمه نیروهای مسلح در تامین اجتماعی محاسبه شود عاجزانه تقاضا داریم دوازده ماه را به شش ماه تبدیل کنید ما از جوانی‌مان گذشتیم و طبق وظیفه شرعی و برای دفاع از این مملکت رفتیم به جنگ. ممنون
بعدازیکسال واندی دوندگی هیچ خبری از نامهای مادر ایثارگران ارتش نشده من ازبرج ۸ سال۹۷ تا به امروز دونگی کردم ولی دریغ ازیک زره انصاف ومروت بیقانونی بیدادمیکندکسی هم بهدادمانمیرسد
سلام درود بر همه رزمندگان دفاع مقدس همه آنها اعم از آنهائی که یک روز حضور داشتند و آنهائی که بیشتر، من عرض میکنم حقیر با داشتن همه شرائط و قریب چند سال در نوبت با داشتن بیش از یکسال جبهه بسیجی با داشتن 9سر عائله هنوز هیچ کاری برام نشده گرفتار تر از ماها کسانی که شش ماه و کمتر دارند تا کی باید آنها انتظار بکشند به نظرم بعد از مرگ باز هم اگر بشود من وصیت میکنم که آن را معجزه بدانند یا حق
سلام لطفا این موارد ذکر شده برای رزمندگان که 6ماه در جبهه بودند قابلیت اجرایی ندارند شما لطف کنید این کار دنبال کنید تا رزمندگان بتوانند از این مزایا استفاده کنند نشود درخت بی ثمر که نتوان از ثمر استفاده کرد روح حضرت امام وشهدا شاد باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi