شناسه خبر : 53299
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای فتح خرمشهر برگزار می شود

یادواره شهدای فتح خرمشهر با محوریت سردار شهید مهندس حاج محمود شهبازی فرمانده سپاه همدان و جانشین لشگر 27 محمد رسول اله روز پنجشنبه برگزار می شود.

فاش نیوز - یادواره شهدای فتح خرمشهر با محوریت سردار شهید مهندس حاج محمود شهبازی فرمانده سپاه همدان و جانشین لشگر 27 محمد رسول اله روز پنجشنبه 4 خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ما، یادواره شهدای فتح خرمشهرو  شهدای فصل بهار با محوریت سردار شهید مهندس حاج محمود شهبازی فرمانده سپاه همدان و جانشین لشگر 27 محمد رسول اله روز پنجشنبه، 4 خرداد ماه از ساعت 5 بعدارظهر در خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

گفتنی است محمود شهبازی سال 1337 در اصفهان به دنبا آمد. آشنایی او با گروه «توحیدی صفت» به مسئولیت شهید بروجردی در همان اوایل دانشگاهش بود. وی محافظت از امام خمینی(ره) را در بهشت زهرا در 20بهمن1357 به عهده گرفت و در سال 1358 با ورود خود به سپاه پاسداران به عضویت دفتر هماهنگی امور استان‌ها در ستاد مرکزی درآمد. ایشان با حضور و همراهی دوست و همرزمش محسن وزوایی در سرپل‌ذهاب، فرماندهی سپاه پاسداران همدان و با همین مسئولیت عملیات‌های بازی دراز 2 و 3 و مطلع الفجر، دلاوری‌ها آفرید. پس از تاسیس تیپ 27 محمدرسول‌الله(ص)، به دعوت حاج احمد متوسلیان به عنوان قائم مقام منصوب شده و پس از درخشش در عملیات فتح‌المبین در مرحله آخر نبرد الی بیت‌المقدس سرانجام در سحرگاه 2خرداد 1361 در آستانه ورود به خرمشهر در جبهه نهر خین به شهادت رسید.

حاج احمد متوسلیان درباره وی می‌گوید: «... برادرمان مهندس محمود شهبازی، دانشجوی سال چهارم دانشگاه علم و صنعت بود و رشته صنایع می‌خواند. در آن ایام ایشان مسئول سپاه همدان بود و فرماندهی جبهه قراویز در منطقه عملیاتی سر پل ذهاب را بر عهده داشت. می‌توانم به جرات بگویم که ایشان از اول جنگ در تمام نبردهایی که علیه ارتش عراق در جبهه غرب انجام می‌گرفت؛ شرکت داشت. به جای اینکه توی سپاه استان بنشیند و پشت میزهای آنچنانی خودش را گم کند چنان که متأسفانه بعضی‌ها خودشان را گم کردند، همیشه در جبهه بود و در حال جنگ.»

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi