شناسه خبر : 53319
یکشنبه 31 ارديبهشت 1396 , 15:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان برگزار می شود

نشست خبری بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی و شهدای آزاده در موسسه پیام آزادگان برگزار شد

نشست خبری بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی و شهدای آزاده در موسسه پیام آزادگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، نشست خبری بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی و دیگرشهدای آزاده با حضور اصحاب رسانه در موسسه پیام آزادگان برگزار شد.

در این نشست، جانشین مدیرعامل پیام آزادگان  با گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان  سید علی اکبر ترابی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی از برگزاری این بزرگداشت در چهارم خردادماه (روز مقاومت دزفول) در سراسر کشور خبر داد.

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان در سخنانی با بیان اینکه در طول 38 سال عمر انقلاب، شهدای زیادی در قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف به فیض شهادت آمده اند، گفت: در این میان بعضی از شهدا و شخصیت های برجسته می‌توانند نماینده و نماد فرهنگ مقاومت باشند که مرحوم ابوترابی‌ در این میان منحصر به فرد بوده. بطوری که مقام معظم رهبری برای بیان شخصیت ایشان واژه "ابر فیاض"،  "بارش ایمان" و "خورشید" را به کار می‌برند.

فریبرز خوب نژاد همچنین با اشاره به اینکه قریب به 17 سال از رحلت مرحوم ابوترابی می‌گذرد در بیان  خصوصیات معنوی این شخصیت بزرگ  نیز گفت:  مرحوم ابوترابی یک فرد نبود بلکه راه و مسیر مقاومت، عبادت، بندگی و پاکی بود که در نهایت منتهی به فرهنگ اهل‌بیت(ع) می‌شود. بزرگداشت این شخصیت بزرگ یک امر عاطفی نیست فلکه فراتر از یک وظفیه است.  ما باید یاد مرحوم ابوترابی را گرامی بداریم تا به مسئولین گوشزد شود که می‌توان مسئول بود اما خدمت بی‌منت کرد و از مواهب انقلاب سودی نبرد.

وی افزود: مرحوم ابوترابی‌ رهبری مقاومت 40 هزار مدافع را در عراق برعهده داشتند و مجاهدت‌های زیادی در آن زمان انجام دادند و در این راه نه تنها موجب آزادی آزادگان از دست دشمن بعثی شد، بلکه بسیاری از سربازان دشمن را به مسیر مستقیم هدایت کرد تا آنجا که بسیاری از این سربازان در راه دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در عراق و سوریه به فیض شهادت نائل شدند.

وی سپس  با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم علی اکبر ابوترابی و دیگر شهدای آزاده  خاطرنشان کرد: امسال نیز این مراسم در 31 استان و با  محوریت مرحوم ابوترابی و شهدای آزاده برگزار خواهدشد که در تهران نیز این مراسم در چهارم خردادماه (روز مقاومت دزفول) با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدا، آزادگان، ایثارگران و جانبازان در تالار اندیشه حوزه هنری از ساعت 18 تا 20 برگزار خواهدشد.

وی در خاتمه بیان کرد: تجلیل از 5 نفر از طلاب آزاده مدافع حرم، تجلیل از خانواده شهدای آزاده (خلبان مدافع خرمشهر)، رونمایی از 7 کتاب مرتبط با آزادگان که توسط موسسه پیام آزادگان به چاپ  رسیده و معرفی  کتابچه ای در خصوص کتاب‌شناسی پیرامون شخصیت مرحوم ابوترابی  از دیگر برنامه های این مراسم خواهدبود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام ودرودبه بزرگ مرداسارت خدابیامورزدحاجی ابوترابی رااگردراسارت نبودچقدرمااسراءدچارمشکل می شدیم درهراردوگاه که حاجی میرفت آرامش به همراه داشت همیشه ماراسفارش به تحصیل وورزش وعبادت وکارهای سرگرمی میکردمیگفت اسارت دانشگاه هست شمابایدخودتان رابرای فرداآماده کنیدجهت خدمت به جامعه کشورعزیزمان واقعاشخصی بدون تکبروآدمی خیلی ساده ومودب دربرخوردبادشمن بودسربازان عراقی هم شیفته مرام حاجی شده بودنندمتاسفانه عمرایشان کم بودودریک حادثه ایشان راازدست دادیم همیشه بفکرسلامتی اسراءبودودائم مارادراسارت به اخلاق ورفتاراسلامی وصبرسفارش میکردخداروح ایشان وپدرومادرعزیزش راشادبگرداندآزاده وجانبازعلی ابوالقاسمی اردوگاه عنبر7392
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi