شناسه خبر : 53331
دوشنبه 01 خرداد 1396 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تنها زن حاضر در عملیات بیت المقدس

مستند «فاطمه» تولید جدید شبکه مستند، روایتی از زندگی فاطمه نواب صفوی تنها زنی است که در عملیات بین المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور داشته است.

تنها زن حاضر در عملیات بیت المقدس

«معصومه نورمحمدی» مستندساز درباره مستند «فاطمه» تولید جدید شبکه مستند توضیح داد: این مستند درباره فاطمه نواب صفوی تنها زنی است که در عملیات بین المقدس آزادسازی خرمشهر حضور داشته است و بخش کوچکی از زندگی او را در ارتباط با سوم خرداد و حضور در جنگ به تصویر می کشد. چرا که اگر قرار بود تمام زندگی ایشان را به تصویر بکشیم با اثری پرفراز و نشیب روبرو می شدیم و کار از یک فیلم 30 دقیقه ای بیشتر می شد.

وی افزود: برای تولید این مستند با خود خانم نواب صفوی همراه شدیم و روایت زندگی او در آن برهه تاریخی را از زبان خودش داریم. همچنین سراغ چند تن از همرزمان او رفتیم و با آنها درباره خاطراتشان از سوم خرداد گفتگو کردیم. افرادی که بی نام و نشان به جبهه ها رفتند و اکنون هم هر کدام در گوشه ای از ایران زندگی می کنند.

نورمحمدی یادآور شد: نواب صفوی با همان روحیه جوانی همچنان در حال تلاش و کوشش است و راوی اصلی این فیلم خود او است. در ابتدای فیلم همراه با او به بلوچستان می رویم. جایی که او ازدواج کرده است. همسر فاطمه یک فعال سیاسی در دوران شاه بوده و به بلوچستان تبعید شده بوده است.

این مستندساز تأکید کرد: در این گفتگو، نواب صفوی از خاطرات آن زمان سخن می گوید. همچنین به خوزستان و بخش هایی از مناطق جنگی می رویم و خاطرات او در آن مناطق را مرور می کنیم.

وی ادامه داد: «فاطمه» یک مستند محض است که توسط نواب صفوی روایت می شود و ما در آن از فیلمها و تصاویر آرشیوی نیز استفاده کرده ایم تا بیننده را به فضای جنگ ببریم.

نورمحمدی در پایان گفت: ساخت این مستند مدت زیادی طول کشید چرا که این زن، بسیار فعال و درگیر است و هماهنگی برای هر بار دیدار و گفتگو، مدت زیادی طول می کشید.

«فاطمه» تولید جدید شبکه مستند، دوشنبه دوم خرداد در شب سالگرد آزادسازی خرمشهر ساعت 22 از شبکه روی آنتن می رود و سه شنبه سوم خرداد ساعت 6 صبح بازپخش می شود.


منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi