شناسه خبر : 53387
چهارشنبه 03 خرداد 1396 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع جانانه مردم از شیخ«عیسی قاسم»+تصاویر

خبرگزاری فارس: حمله مزدوران آل‌خلیفه به منزل شیخ «عیسی قاسم» و دفاع جانانه مردم+تصاویر

مزدوران رژیم آل‌خلیفه با حمله به منطقه الدراز و منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، قصد بازداشت ایشان را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از منامه، نیروهای رژیم آل خلیفه با حمله به منطقه الدراز و منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، قصد بازداشت ایشان را دارند و اوضاع بشدت بحرانی است.

تعداد شهدا و مجروحان این حمله وحشیانه که به پشتیبانی انواع خودروهای زرهی در حال انجام است، هر دقیقه رو به افزایش است.

نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور و استفاده از تفنگ ساچمه ای سعی در ورود به منزل شیخ و گشودن درب اصلی منزل را دارند.

شیر زنان بحرینی نیز در صحنه حاضر بوده و در کنار مردان، از رهبر خود دفاع می‌کنند.

به گزارش فارس، بعد از اقدام حکومت بحرین در «سلب تابعیت» آیت الله شیخ «عیسی احمد قاسم»، مرجعیت عالی دینی و رهبر شیعیان این کشور در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، سرانجام دادگاه جنایی بحرین حکم شیخ عیسی قاسم را روز یک‌شنبه صادر کرد.

به موجب حکم دادگاه جنایی بحرین شیخ عیسی قاسم به اتهام آنچه «پولشویی» و «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» در کشور خوانده شد، به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین معادل 265 هزار دلار آمریکا جریمه محکوم شد.

در ادامه دادگاه جنایی بحرین اعلام کرد، تمامی اموال مربوط به وجوهات مردمی و خُمس، موجود در حساب‌های بانکی شیخ عیسی قاسم به مبلغ سه میلیون و 360 دینار بحرین و دو مِلک شخصی مصادره خواهد شد.

به محض اعلام حکم شیخ عیسی قاسم، آن هم به اتهاماتی واهی که ایشان ضمن تاکید بر بی‌اساس بودن، تمام آنها را رد کرده بود، موجی از اعتراض‌ها و محکومیت‌های گسترده داخلی و خارجی علیه دستگاه قضایی بحرین، نظام حاکم بر این کشور و آل خلیفه، خاندان حاکم بر بحرین را نشانه گرفتند.

معترضان به صدور حکم شیخ عیسی قاسم، در بیانیه‌های جداگانه‌ای که منتشر کردند، به آل خلیفه و نظام حاکم بر این کشور درباره پیامدهای این حکم به شدت هشدار دادند.

همزمانی صدور حکم شیخ عیسی قاسم با ورود ترامپ به عربستان سعودی و اعزام یگان‌های نظامی جدید سعودی به بحرین تاکید می‌کند، نظام بحرین با چراغ سبز آمریکا و سعودی‌ها فاز جدید سرکوب انقلابیون بحرینی را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، این همزمانی نشان می‌دهد، رژیم بحرین از حمایت و پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در سرکوب شهروندانش بهره می‌برد، حمایتی که به لطف قراردادهای کلان تسلیحاتی و دلارهای نفتی از آمریکا و به تازگی از رژیم صهیونیستی خریده می‌شود.

همچنین این همزمانی بار دیگر، دست داشتن آمریکا در سرکوب و قتل و کشتار شیعیان منطقه و آلوده بودن دست سعودی‌ها به خون آنها را ثابت می‌کند. بالطبع آنچه در سوریه، عراق، یمن، بحرین و به تازگی در منطقه العوامیه جریان دارد، تماما در چارچوب طرح مقابله با محور مقاومت در منطقه قابل ارزیابی است.

اعلام آغاز فاز جدید این تقابل را دونالد ترامپ طی سفرش به عربستان سعودی و نشست‌های منطقه‌ای تدارک دیده شده از سوی سعودی‌ها برای تشکیل ائتلافی ضد جمهوری اسلامی ایران ملاحظه کرد، چه بسا گام اول این مرحله سرکوب شیعیان منطقه العوامیه در شرق عربستان و گام دوم صدور حکم شیخ عیسی قاسم در بحرین و به جان خریدن پیامدهای این اقدام باشد که بدون تردید تقابل بیش از پیش نظام حاکم با انقلابیون بحرینی را به دنبال خواهد داشت.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi