شناسه خبر : 53402
چهارشنبه 10 خرداد 1396 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزندشهید محجور،بازنشستگی و معافیت شهریه دانشگاه

فاش نیوز- تعدادی از سوالاتی که جناب آقای مجتهد، کارشناس حقوقی ایثارگران به آنها پاسخ داده اند.

سوال - فرزند شهیدی در خانه دارم که محجور است و دادگستری محجوریت آن را تایید کرده است و قرار بود برایش حقوقی در نظر بگیرند ولی خبری نشد.

کجا باید شکایت کنم و چه کارهایی لازم است که انجام دهم؟ من را راهنمایی کامل بفرمایید.


ج- نگفته اید حقوق شهید به چه کسی پرداخت می شود . اگر ایشان محجور باشند تحت کفالت شهید قرار می گیرند و ایشان می تواند از حقوق شهید استفاده کند به تعاون بنیاد محل پرونده شهید مراجعه کنید، اگر مشکل حل نشد توضیح کامل بفرستید تا دقیق تر راهنمایی شوید.

 

سوال - تکلیف معافیت شهریه دانشگاه شخص جانباز زیر 25%به کجا انجامید؟


ج - این مصوبه قانونی از ترم مهرماه 96 باید اجرایی شود و بنیاد در طی این مدت اصلاحیه آیین نامه ماده 66 را به دولت جهت تصویب و الحاق به آیین نامه پیشنهاد دهد .

 

سوال - آزاده و جانباز ۲۵درصد هستم که در آموزش وپرورش با احتساب سنوات اسارت وخدمت سربازی بعداز سی سال در سال۹۴ بازنشسته شدم ولی متاسفانه در رابطه با قانون خدمات رسانی به ایثارگران هیچگونه امتیازی از قبیل ماده ۵۱ و سنوات ارفاقی وبازنشستگی بر اساس ماده ۲جانبازان به اینجانب تعلق نگرفته است وبر اساس ماده ۱۰۳ فانون خدمات کشوری اعمال نموده اند. خواهشا" جهت برقراری ماده ۵۱ و بازنشستگی بر اساس ماده ۲ جانبازان رهنمود لازم را ارایه فرمایید.


ج- موضوع پرداخت فوق العاده ایثارگری ماده 51 برای بازنشستگان گرفتار بدفهمی مدیران اجرایی است و متاسفانه مجلس هم تاکنون از این ماده قانونی رفع ابهام نکرده است. چون شما از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان استفاده نکرده اید نمی توانید از آخرین حکم حقوقی در بازنشستگی استفاده کنید.

 

سوال - برای رزمندگان بیشتر از پانزده یا هفده ماه بسیجی خط اول هیچ تسهیلاتی در نظر نمی گیرند نه سپاه نه ایثارگران. ما گناهی نداریم لیاقت شهادت یا جانبازی نداشتیم. فقط همین. اونم دست خودمون نبوده که، مگر اونا همسنگرای ما نبودن که شهید یا مجروح شدن ؟! لطفآ پاسخ بدهید.


ج- در مصوبات اخیر مجلس برای رزمندگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که هر هفته در روزنامه همشهری که در سایت های ایثارگری و این کانال هم درج می شود به آنها اشاره می شود تا کنون سه مقاله درج شده و ادامه خواهد داشت. مراجعه کنید.

اینستاگرام
سلام به برادر عزيز جناب مجتهد

ايا جانباز زير 25 درصد که در دانشگاه مجازي دولتي تحصيل ميکند شامل اين قانون ميشود و از شهريه معاف است ؟
من محمد مهدی رجبی
فرزند شهید هستم و محجوریت من را دادسرای امور محجورین
تاید کرده
سه ماه پیش مادرم به بنیاد شهید شهرستان رباط کریم مراجع کرد و نامه. پژشک متخص را که بیماری من بروی گواهی پژشکی نوشته شده بود را به بنیاد شهید شهرستان رباط کریم تحویل داد و قرار بود که پرونده من به کومیسون پژشکی بنیاد شهید برود و سه ماه تا برج مهرماه جواب دهند
ولی هیچ جوابی نداده اند
من نه در امد دارم و نه کار وهم بیمار هستم
وفقط به من دفرتچه بیمه داده اند
من از هیچ کجا در امدی ندام
از شما تقضا دارم که صدای من به گوش مسولین برسانید
با سلام من محمد مهدی رجبی فرزند شهید هستم که محجوریت من را دادسرای امور سرپرستی تایید و پرونده من در 6 ماه پیش که از دکتر متخص اعصاب و روان نامه گرفتم و مدارک پژشکی ام به کمیسیون پژشکی بنیاد شهید ارسال شد
علی رغم انکه دادسرای سزپرستی محجوریت من را تاید کرده و محجوریت من قانونی است .کمیسیون پژشکی بنیاد شهید من را محجور نشاخته است .و این در صورتی است که من برای محجوریت ام مدرک محکمه پسند از دادسرای سرپرستی استان دارم و بازهم علارغم محرز بودن محجوریت من به طور قانونی کمیسیون پژشکی بنیاد شهید محجوریت من را رد کرده است .از شما تقضا دارم صدای من را به گوش مسولین برسانید
محمد مهدی رجبی فرزند شهید محمد تقی رجبی
سلام علیکم
به اقای مجتهد دسترسی دارید
من فرزند شهید هستم که محجور هستم دادگاه 25 ناحیه سرپرستی محجوریت من را تایید کرد
من و قیم به خاطر انکه به محجور مستمری نمی دهند 10 سال که سرگردان هستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi