شناسه خبر : 53403
چهارشنبه 10 خرداد 1396 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره اضافه کار و حقوق شاغلین

فاش نیوز- پاسخ سوالات ایثارگران از کارشناس حقوقی آقای مجتهد.

س - فرمودیدبرای اضافه کار نمی شود شکایت کرد. درصورتی که بنده از سال91 تاکنون ماهانه 120 ساعت اضافه کار بدون حضور فیزیکی گرفتم وحتی چون پست همتراز در طرح طبقه نداشتند ازسال93 هرماه 20ساعت هم اضافه تر دادند.

از آذر ماه 95 یکباره 50 ساعت کم کردند. دریافتی ام پایین آمد. چون در آستانه بازنشستگی هم هستم باعث کاهش حقوق بازنشستگی ام نیز خواهد شد. لطفا باتوجه به اینکه فرمودید شرکت متبوع ملزم به رعایت قوانین ایثارگران هست آیا این کاهش دریافتی جزء حقوق مستمر و مکتسبه نمیباشد. راهی برای احقاق حق هست تاپیگیری نمایم؟

 
ج- منظور از کاهش برای مواردی است که به صورت مستمر در حکم و فیش حقوقی درج شود لکن اضافه کار فاقد این خصوصیت است و برابر کار انجام شده با شرایط مندرج در مقررات پرداخت می شود یا اینکه تنزل پست انجام گیرد که باید این تنزل با پست همطراز حل و منجر به کاهش دریافتی نشود.  لذا مواردی مانند اضافه کار جزو حقوق مستمر و مکتسبه نیست.

 

س - همکار بنده سرباز سپاه بوده. ازکمیسیون عالی سپاه20درصد از کارافتادگی گرفته ومشمول بند ب قانون استخدامی سپاه هم از کمیسیون عالی شده ولی هیچگونه مزایا یاحقوقی به او نداده اند. گفته اند ازبنیاد پیگیری کنید. بنیاد هم 15درصد کار جانبازی داده وگفته چون چندسال است بیمه تامین اجتماعی دارید حقوق به شما تعلق نمیگیرد. فقط بیمه تکمیلی به او داده اند. آیا ایشان مشمول دریافت حقوق یا کمک معیشتی می شود؟ اگه میشود از کجا شروع کنه؟ ایثارگران سپاه یا بنیاد چون هردوگفته اندچون شاغل هستی تعلق نمیگیره. ضمنا ایشان کارگر یک شرکت حمل ونقل خصوصی با26 سال سابقه کار میباشد.


ج- اگر ایشان مشمول بند ج ماده 121 قانون مقررات استخدامی سپاه شده است بدون در نظر گرفتن وضعیت استخدامی ایشان سپاه باید برابر ماده 157 سپاه حقوق وظیفه ایشان را پرداخت کند، پیگیری کنید.

 

س - بنده سرباز سپاه بودم. سال 86 کمیسیون عالی 20 درصد از کارافتادگی 15 در شیمیایی 5 درصد ضایعه اعصاب و مشمول بند ب ماده 121 شدم ومرا به بنیاد معرفی کردن. کمیسیون بنیاد15درصدجانبازی تایید کرد. چون شاغل در شرکت عمومی غیردولتی بودم، نامه دادند بیمه و مالیات از حقوقم کم نکنند.

 از سال 89 کم نکردند و یک گروهم دادند بنیاد هم بیمه تکمیلی داده. دیگه هیچ امتیازی نگرفتم. حال که با کانال شما آشنا شدم میبینم حق ایثار یک مقطع تحصیلی/استرداد حق بیمه ومالیات شامل بنده هم میشه.

لطفا راهنمایی بفرمایید کدام امتیاز از بنیاد و کدام را از شرکت محل استخدام مطالبه کنم؟ ضمنا" 28 سال سابقه پرداخت بیمه دارم و متولد 1346 هستم.


ج - یک مقطع تحصیلی بالاتر را محل خدمت باید در حکم کارگزینی شما اعمال کند. استرداد حق بیمه ممکن نیست. ضمنا" معافیت مالیاتی از 27/11/80 به شما تعلق می گرفته که باید با هماهنگی محل کار و سازمان مالیاتی پیگیر استرداد آن باشید.

اینستاگرام
با تشکر وافر از همه کسانی که از حقوق ایثارگران و جانبازان وخانواده شهدا دفاع می کنند . با تشکر ویژه از آقای مجتهد. بنده جانباز ۴۰ درصد وحالت اشتغال هستم وفعلاً به صورت قراردادی در یکی از دستگاهای دولتی وابسته به وزارت ارشاد به فعالیت اشتغال دارم و این نهاد از اجرای قوانین مربوط به جانبازان (غیر از معافیات مالیاتی) طفره می رود. بر اساس قوانین موجود آیا بنده مشمول قوانین وامتیازات مانند استخدام رسمی واحتساب سابقه اسارات وتقلیل ساعت کار می باشم یا خیر؟ کدام مزایا به بنده تعلق می گیرد. از راهنمایی و مساعدت جنابعالی و همکاران عزیزتان کمال تشکر دارم. اجرکم عند الله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi