شناسه خبر : 53405
چهارشنبه 03 خرداد 1396 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت هزینه درمانی جانبازان، قبل از اختصاص کد جانبازی

پرداخت هزینه های درمانی جانبازان، قبل از اختصاص کد جانبازی در سیستم درمانی نیروهای مسلح
 
هزینه های درمانی جانبازان، قبل از اختصاص کد جانبازی در سیستم و نشان دار شدن دفترچه بیمه آنها، از سوی سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، قابل پرداخت می باشد.
بر اساس اعلام سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، در خصوص هزینه‌های درمانی جانبازان در فاصله زمانی وقوع حادثه تا زمان ارسال فایل جانبازی از طرف نیروها و صدور دفترچه نشان دار جانبازی، مواردی به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:
الف- مبنای تعهد هزینه‌های درمانی  بیمه شدگانی که بعد از 95/7/1 دچار حادثه منجر به جانبازی می‌شوند، بر اساس تعرفه و تعهدات جانبازان، زمان وقوع حادثه منجر به جانبازی می‌باشد. لذا ادارات استانی می بایست در صورت مراجعه احدی از جانبازان ذی نفع، مراتب را به انضمام مدارک درخواستی زیر جهت اخذ مجوز پرداخت (در قالب فرم استعلام) به ستاد سازمان (معاونت درمان) ارسال نمایند.
در ستاد سازمان پس از بررسی، در صورت مسجل شدن استحقاق، موانع سیستمیک برای پرداخت تعهدات بر اساس دستورالعمل جانبازان از زمان وقوع حادثه‌ی منجر به جانبازی مرتفع خواهد شد.
ب- مدارک مورد نیاز جهت احراز زمان وقوع حادثه منجر به جانبازی:
1- تصویر" گزارش روز حادثه"
2- تصویر" صورتجلسه سانحه"
3- بسته به سازمان مربوطه، تصویر صورت جلسه کمیسیون پزشکی 120 برای نیروهای ارتش، 134 برای نیروهای سپاه و140 برای نیروهای ناجا
ج - نحوه اجرا:
در مواردی که جانباز از زمان بروز حادثه جانبازی تا ارسال فایل اطلاعات مربوط به جانبازی از سوی نیروی مربوطه و دریافت دفترچه نشان دار، متحمل هزینه‌های تشخیصی و درمانی شده باشد، ادارات خدمات درمانی نیروهای مسلح در سراسر استان ها می توانند پس از اخذ مجوز از ستاد، هزینه های جانباز و عائله ایشان را به صور زیر محاسبه و پرداخت نمایند.
1- در حالتی که  جانباز در زمان مراجعه برای دریافت هزینه، تعهدات بیمه اولیه و مکمل را دریافت نکرده باشد:
 در این صورت کل هزینه درمانی بر اساس ضوابط ابلاغ شده در دستورالعمل جانبازان قابل محاسبه وپرداخت می باشد.
2-در حالتی‌که جانباز قبلا تعهدات بیمه اولیه و مکمل را دریافت و برای هزینه‌های مازاد مراجعه نماید:
 در این صورت مابه‌التفاوت هزینه ها بر اساس ضوابط ابلاغ شده در دستورالعمل جانبازان قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi