شناسه خبر : 53430
شنبه 06 خرداد 1396 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز اعزام راهیان نور دانش آموزی از 10 تیر ماه

«مهدی علی‌اکبرزاده» مدیرکل فرهنگی، هنری اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله چهارم اردوهای راهیان نور دانش آموزی خبر داد و اظهار داشت: سالانه چهار مرحله اردوهای راهیان نور دانش آموزی برگزار می‌شود. دانش آموزان در مرحله اول و دوم یادمان‌های جنوب کشور و در مرحله سوم و چهارم یادمان‌های غرب و شمال غربی اعزام می‌شوند.

وی با بیان این که مرحله چهارم اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 10 تیر ماه آغاز و تا 20 شهریور ادامه دارد، گفت: مرحله اول اردوهای راهیان نور از10 مهرتا امتحانات دی ماه، مرحله دوم از بهمن ماه تا تعطیلات عید نوروز و مرحله سوم بعد از تعطیلات عید نوروز تا یک هفته قبل از آغاز امتحانات نهایی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی 96-95 ظرفیتی بالغ بر یک میلیون برای حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور پیش بینی شده است. در سه مرحله پیشین در سال جاری، حدود 500 هزار نفر در اردوهای راهیان نور حضور داشتند.

علی‌اکبرزاده با اشاره به گذراندن اوقات فراغت غنی دانش آموزان در تابستان، تاکید کرد: فصل تابستان بهترین زمان از نظر آب و هوا و گذراندن دوران فراغت برای حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور است.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه پاسداران امنیت و شرایط اقامتی را برای دانش آموزان در یادمان‌ها محیا خواهند کرد، افزود: یکی از ویژه برنامه های اردوهای راهیان نور، اجرای رزمایش شبانه خواهد بود که در سال‌های قبل مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: هدف اصلی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، آشنا کردن دانش آموزان با ایثار و گذشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. نیاز است که دانش‌آموزان به عنوان نسل های امروزی، پرده از اسرار و رازهای دوران دفاع مقدس بردارند و لازمه آن، حضور در مناطق جنگی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi