شناسه خبر : 53434
شنبه 06 خرداد 1396 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از زنان نقش‌آفرین حماسه خرمشهر

از زنان نقش آفرین حماسه خرمشهر تجلیل شددر همایش نقش‌آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر که با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مؤسسه بهار خرمشهر در پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شد، تقدیر شدند.

شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این همایش در سخنانی اظهار داشت: معرفی زنان در هشت سال دفاع مقدس وظیفه همه مسئولان و رسانه‌هاست و باید از تمام ظرفیت‌ها و قالب‌های هنری فیلم و رسانه‌ها بهره برد تا بتوانیم گام‌های مؤثری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برداریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امروز همه وظیفه دارند از جمله هنرمندان و رسانه و به ویژه مسئولان برای معرفی زنان در عرصه هشت ساله دفاع مقدس با استفاده از ابزارهای مختلف فیلم و رسانه قدم‌های موثری بردارند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس و در زمان مقاومت خرمشهر، زنان در زمینه‌های مختلف نقش موثری داشتند و این نقش به هیچ وجه قابل انکار نیست.

مولاوردی با اشاره به این نکته که پس از جنگ در مورد پرداختن به نقش زنان غفلت صورت گرفته است، بیان کرد: متاسفانه در هر مسئولیتی که بودیم نقش بانوان در دفاع مقدس را فراموش کردیم، زنانی که بی‌ادعا دوشادوش مردان مقاومت کرده و جنگیدند و حتی میدانی و خیابانی را به نامشان نامگذاری نکرده و به آنان اختصاص نداده‌ایم که باعث معرفی و شناسایی بهتر آنها در جامعه و نشر این ارزش‌ها در جامعه شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: در این راستا اقدام به نصب سردیسی از شهدا به دوران انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است. سردیس «شهیده محبوبه دانش» که وی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است در میدان شهدای تهران نصب شده است تا ارزش های شهادت و ایثار و به خصوص نقش بانوان در بین نسل جوان جامعه اسلامی انتشار و انتقال یابد.

وی اظهار کرد: برای بزرگداشت مقام شامخ زنان شهیده و حماسه سازان هشت سال مقدس همچنان که دفاع بر بازوان مردان و رزمندگان بوده بر دوش زنان قهرمان و شهید پرور نیز استوار بوده است.

مولاوردی ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ملت ایران که بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را با حضور گسترده خود رقم زدند ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم در این شرایط فراهم آمده بتوانیم در امتداد خون شهدا به آبادانی کشور و به خصوص خوزستان بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: با اتکا به خداوند و توانمندی زنان و بانوان خوزستانی و توانمندسازی آنان بتوانیم الگویی مناسب در این عرصه برای سایر زنان در کشور ارایه کنیم.

در این مراسم از شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صدیقه زمانی مسئول موسسه خرمشهر، تقی پور مقدم جانباز عملیات بیت المقدس، معصومه قاری همسر جانباز و نیز فرزند وی نسیم تقی‌پور مقدم، صدیقه چراغی خبرنگار دفاع مقدس، مادر و خواهر شهید «عبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر، فاطمه ناهیدی پزشک و اسیر دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد و هر یک از آنها به نقش خود در دوران دفاع مقدس اشاره کردند.

انتهای پیام /

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi