شناسه خبر : 53466
یکشنبه 07 خرداد 1396 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه خاتمی به مدیر مسئول کیهان

نصیری خاتمی

یک بار در اردیبهشت سال ۶۹ نیروهای حزب الله فراخوان گسترده ای برای تجمع و تظاهرات علیه بدحجابی در میدان ولی عصر تهران دادند و جمعیت انبوهی گرد آمدند و تظاهرات انجام شد...

مهدی نصیری درباره نامه سال ۶۹ سید محمد خاتمی در  کانالی تلگرامی خود نوشت:

بنده در دوران فعالیت مطبوعاتی ام - چه در کیهان و چه در "صبح" - همیشه با پرداختن بیش از اندازه به موضوع بدحجابی مخالف بودم و پرداختن به این معضل را در مقایسه با معضلاتی چون بی عدالتی و مفاسد اقتصادی دارای اولویت کمتری می دانستم.

ضمن آن که با برخی برخوردهای تند و خشن و خارج از  چارچوب فریضه امر به معروف و نهی از  منکر هم که گاه با بدحجابان صورت می گرفت، به جد مخالف بودم.  بر این اساس بر خلاف برخی روزنامه ها اخبار مربوط به تظاهرات و تجمعات علیه بدحجابی را در حد و اندازه محدود و اندکی پوشش می دادیم.

یک بار در اردیبهشت سال ۶۹ نیروهای حزب الله فراخوان گسترده ای برای تجمع و تظاهرات علیه بدحجابی در میدان ولی عصر تهران دادند و جمعیت انبوهی گرد آمدند و تظاهرات انجام شد اما طبق روال معمول ما در  روزنامه کیهان پوشش خبری کمی به این واقعه دادیم در حالی که روزنامه های دیگر اغلب با تصویر در صفحه اولشان منعکس کردند.

به دنبال این امر جناب آقای خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان در  یادداشتی که برای بنده به عنوان مدیر و سردبیر کیهان فرستاد به شدت از نحوه برخورد روزنامه کیهان با این تظاهرات حزب الله و پوشش ضعیف خبری آن انتقاد کرد و آن را ناشی از روشنفکری زدگی، مخالفت با حزب الله و طرفداری از فساد و  .... دانست!

متن نامه آقای خاتمی چنین بود:

جناب آقای نصیری  

دیروز تظاهراتی با اطلاع و اجازه قبلی علیه بدحجابی و مفاسد اخلاقی انجام گرفت که بعضی خبرها عدد دهها هزار نفر را ذکر کرده است .

تلکس ویژه خبرگزاری از آن با عنوان جمعیتی بزرگ نام برده است و همه مطبوعات کم و بیش به آن پرداخته اند و لا اقل تیتری در صفحه اول داشته اند و مطالب را نیز با حجم در خور توجه منعکس کرده اند اما کیهان در صفحه ۲ در جایی پرت خبری داده است با این طلیعه که گروهی از حزب الله تهران ـ

بنده کار ندارم که ممکن است ندانم کاری و اشتباه و حتی بهره برداری نادرست هم از این جریانات شود ولی آیا در حسن نیت حزب الله که اکثریت قریب به اتفاق این جمعیتها است شکی دارید و آیا با اجازه و خساب و کتاب و آرامش هم حزب الله حق ندارد علیه مظاهر فساد اعتراض کند؟

نمی دانم این برخورد زشت و غیر قابل توجیه کیهان را بر چه حمل کنم؟ روشنفکری، مخالفت با حزب الله، طرفداری از فساد !! یا عقل و منطق ؟! قضاوت را به شما و وجدانهای پاک وا می‌گذرام.
 

خاتمی ۶۹/۲/۳

اینستاگرام
وجدان پاک رو خوب اومدی جناب خاتمی همون چیزی که این روزا سخت بهش نیاز داری!!!
خب حالا در اردیبهشت سال ۶۹ نیروهای حزب الله فراخوان برای تجمع و تظاهرات علیه بدحجابی در میدان ولی عصر تهران دادند و جمعیت انبوهی گرد آمدند و تظاهرات انجام شد نتیجه چه شد بدحجابی تمام شد نه اقا جان همانطور که رضا خان نتوانست چادر از سر زن مسلمان بردارد به زور نمیشود چادر بر سر زنانی که به هر دلیلی اعتقاد و ایمان کافی ندارند کرد.لذا تجمعات خیابانی کاری عبث و جز سوء استفاده معاند هیچ نفعی ندارد
کسی نمی خواهد به زور چادر برسر زنان کند ولی بد حجابی با بی حجابی تفاوت از زمین تا آسمان دارد. شما نمی دانید همین نیم بند حجاب چه برکاتی دارد و اگر می دانستید این حرف را نمی زدید. حکم صریح قرآن است و قانون کشور که به نفع زنان و جامعه است. اگر مسلمانید با اطاعت از حکم قرآن و اگر اهل عقل و منطق هستید از راه تعقل و تن دادن به قانون کشور اسلامی خود را از این ناسازگاری برهانید!
روزی نامه کیهان اکنون فقط به درد تمیز کردن شیشه پنجره منازل یا ماشین ها می خوره و کسی به اراجیف این جریده بی خاصیت گوش نمی ده
اتفاقا" باید خدمتتون عرض کنم که هرچند من هم شاید با برخی رویکردها و مواضع کیهان موافق نباشم و گاهی انتقادی هم داشته باشم ولی انصافا" روزنامه تأثیرگذاریست و دلیل این حرفم هم این است که این روزنامه رو دوست و دشمن می شناسند و مطالبش را می خوانند و حتی خود شما که این نظر ررا داده ای خوانده ای که فهمیده ای چه می نویسد!
کیهان تنها روزنامه ایست که در داخل و خارج شناخته شده است و تنها روزنامه ای است که اکثر مردم نام مدیر مسئولش را می دانند و همین نشانه تأثیرگذاری اش است.
شما به موضوع می پرداختی نه اینکه عقده گشایی از یک روزنامه کنی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi