شناسه خبر : 53481
دوشنبه 08 خرداد 1396 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک نویسنده دفاع مقدس:

نهادها به عهد خود وفا نمی‌کنند

«میثم رشیدی مهرآبادی» نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی از انتشار کتاب جدیدش به نام «خیابان تبریز» خبر داد و اظهار داشت: با توجه به معروفیت شهید «قدرت الله چگینی» در استان قزوین، کتاب زندگی‌نامه این شهید بزرگوار را به طور سیر تاریخی از کودکی تا شهادت به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تهیه کردم اما این نهاد به قول های خود برای حمایت از کتاب پایبند نبود.

کتاب خیابان تبریز - شهید قدرت الله چگینی

وی در توصیف شخصیت شهید قدرت الله چگینی، گفت: وی از جوانان مبارزی بود که در سال‌های حکومت پهلوی دوم در کسوت معلمی، جوانان دیگر را آماده مبارزه کرده و با استفاده از آیات قرآن و روایات، مخاطبانش را برای مبارزات وسیع‌تر و انقلاب اسلامی آ‌ماده می‌کرد. این شهید از زادگاهش قزوین به شهر الیگودرز در استان لرستان تبعید شد و سال‌ها در آنجا توانست جوانان را در پای مکتب قرآن تربیت کند.

نویسنده کتاب‌ «خیابان تبریز» افزود: شهید چگینی بعد از باز شدن فضا، فعالیت‌هایش را در قزوین ادامه داد و در نهایت با شلیک مستقیم منافقان در خیابان نزدیک منزلش یعنی خیابان تبریز به شهادت رسید. این معلم پر تلاش از دوستان و همردیفان شهید رجایی بوده و قرار بود در کابینه شهید رجایی فعالیت داشته باشد؛ اما شهادت رفیق دیرینه‌اش را تاب نیاورد و چند روز بعد از شهید رجایی ترور و شهید شد.

رشیدی مهرآبادی تاکید کرد: سالگرد شهادت شهید چگینی در شهریور ماه است. مزار وی در گلزار شهدای قزوین در کنار حرم مطهر شاهزاده حسین علیه السلام و مزار متبرک شهید بابایی قرار دارد.

وی در ادامه با گلایه از برخی نهادها، تصریح کرد: کتاب زندگی شهید چگینی را چند سال قبل به سفارش بنیاد شهید قزوین نوشتم؛ اما به جهت کیفیت چاپ پایین کتاب تصمیم گرفتم کتاب دیگری را بر اساس پژوهش‌های محسن نجفی که از اهالی قزوین است، بنویسم. کتاب جدید را با همراهی همسرم در اواخر سال گذشته نهایی کردم و دنبال همراهی و کمک نهادهای مربوطه بودم تا انتشار آن را برعهده بگیرند ولی برخی نهادها به قول‌هایشان عمل نکردند و در نهایت تصمیم گرفتم کتاب را با سرمایه شخصی روانه بازار کنم.

نویسنده خاطرات جنگ عنوان کرد: متن کتاب برای دریافت فیپا و مجوز ارشاد ارسال شده و در حال مذاکره با گرافیست‌ها برای طراحی جلد آن هستم. گفتنی است به محض رسیدن مجوزها، کتاب منتشر می‌شود. امیدواریم در کل کشور و به خصوص زادگاه شهید یعنی قزوین با استقبال مخاطبان روبرو شود. سعی دارم کتاب را با ارزان ترین قیمت ممکن تولید کنم تا به دست مخاطبان بیشتری برسد.

رشیدی با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی شهید چگینی گفت: فراز و نشیب‌های زندگی این شهید آنقدر خواندنی و جذاب است که مطمئنم هر جوانی با شروع آن، حاضر نیست کتاب را نیمه کاره رها کند. شهید چگینی فرد خوش تیپ و اطو کشیده بود که در زمان حیات مادی‌اش نیز تعداد زیادی از جوان‌ها را به دور خود جلب کرده بود و تفاوت‌های ظاهری او در عکس‌هایش به خوبی نمایان است.

وی در پایان اظهار داشت: محتوای کتاب به صورت روایت‌ها و داستانک‌های چند خطی آماده شده و در انتها هم تعدادی از سخنرانی‌های معروف این شهید به خصوص سخنرانی بسیار ارزشمندشان درباره ولایت فقیه به همراه وصیت‌نامه وی به کتاب ضمیمه شده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi