شناسه خبر : 53488
دوشنبه 08 خرداد 1396 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید جانباز بعد از ۳۱ سال به خانه بازگشت

جانباز شهید علی محمدرضایی پس از گذشت ۳۱ سال از شهادتش از میان باتلاق‌های ام‌الرصاص با یک پای مصنوعی تفحص شده و به کشور بازگشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، پیکر مطهر «شهید علی محمدرضایی» در آخرین عملیات تفحص کشف و در روز پنج شنبه چهارم خرداد ماه 96 همراه 134 شهید تازه تفحص شده دیگر به کشور بازگشت. جانباز شهید علی محمدرضایی پس از 31 سال از میان باتلاق‌های ام الرصاص با یک پای مصنوعی تفحص شده و به میهن بازگشت.

شهید علی محمدرضایی اول شهریور 1345، در روستای شال از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد. پدرش منصور، کشاورز بود. شهید علی محمدرضایی بیسیم‌چی سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه از لشکر 8 نجف اشرف اصفهان بود. او اهل قزوین بود. تعدادی از شهدای لشکر 8 نجف از رزمندگان قزوین بودند. او در زمستان 1363 در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و جانباز شد.

پیکر شهید در ام الرصاص پیدا شد و بر اساس شواهد مشخص شد او از شهدای عملیات کربلای 4 است. استخوان پای این شهید داخل یک پای مصنوعی بود که نشان می‌داد جانباز بوده و با پای مصنوعی به جبهه جنگ بازگشته است.

برادر این شهید عملیات کربلای 4 که در سال 65 به شهادت رسیده است، «حمید محمدرضایی» حدود دو سال پیش در جبهه سوریه و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شهادت رسیده است و او نیز پیکرش بازنگشته است. شهید حمید محمدرضایی متاهل و دارای سه فرزند است. خانواده‌ محمدرضایی دو شهید به فاصله 30 سال از هم تقدیم اسلام کرده است. یکی در جبهه سوریه و دیگری در جبهه جنوب و پیکر هر دو شهید هم در کارزار جهاد مفقود شده است. یک سال بعد از شهادت دومین شهید پیکر شهید اول بعد از 30 سال بازگشته و هویت او شناسایی شده است.

پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس صبح روز پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه 96  از آبراه اروند وارد کشور شدند. پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و حوالی شهر کوت عراق تفحص شد که در عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای 4 و تک‌های دشمن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص پیدا شده‌اند. پیکر سه تن از این شهدای غواص با دستان بسته پیدا شده است.

اینستاگرام
سلام وعليكم نظر بنده را لطفآ نمايش دهيد. از مسئولين محترم حكومتى جمهورى اسلامى درخواست دارم به شهداء جانبازان در كل ايثارگران. احترام ويژه اى قائل شوند. به خانواده شهداء رسيدگى كنند. به جانباز و خانواده جانباز رسيدگى كنند. به ايثارگران وخانواده اشن رسيدگى كنند. نگزارند در پيچ وخم زندگى گرفتار بمانند. عزمت واقتدار اين كشور ثمره تلاش ومجاهدت اين قشر سرافرازاست. لطفإ به خواسته هايشان توجه ويژه عنايت بفر مايند. ممنونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi