شناسه خبر : 53494
چهارشنبه 10 خرداد 1396 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توقع ما از رئیس جمهور تحقق حداقل 25 درصد از وعده هاست!

دغدغه ها و مطالبات ایثارگران به عنوان وارثان اصلی انقلاب با وجود گذشت نزدیک به چهار دهه هنوز جامع عمل نپوشیده است در این راستا در نخستین سالگرد فعالیت مجلس دهم با سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسائل ایثارگران به گفت و گو نشستیم.

فاش نیوز -  دغدغه ها و مطالبات ایثارگران به عنوان وارثان اصلی انقلاب با وجود گذشت نزدیک به چهار دهه هنوز جامع عمل نپوشیده است در این راستا در نخستین سالگرد فعالیت مجلس دهم با سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسائل ایثارگران به گفت و گو نشستیم.

 

فاش نیوز: به نظر شما جایگاه مجلس در شرایط کنونی کشور چگونه است؟

 - یکی از مباحثی که اکنون در سطح کشور وجود دارد بحث مشغله کاری و مشکلاتی است که خود دولت دارد و بنظر می رسد که گرفتاری و مشکلات دولتمردان بسیار زیاد شده است و این موضوع یکی از دلایل عدم توانایی دولت برای برطرف کردن مسائل و مشکلات در عرصه های مختلف و به خصوص ایثارگران است.

ما به عنوان نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی هم قانونگذار و هم ناظر بر اجرای قانون هستیم، اما متاسفانه بسیاری از این کارهای قانونی و وظایف به خوبی انجام نمی شود. در حالی که در بند 11 ماده 24 قانون به شان و جایگاه مجلس اشاره شده که شان نمایندگان باید حفظ و نظاره گر خوبی در مسائل مختلف باشند. در حالی که ما می بینیم که الان بسیاری از قوانین انباشته شده است و دولت هم جوابگوی مسائل و مشکلات کنونی نیست.

ما از دولت در رابطه با موضوع ایثارگران واقعاً گله مندیم. ایثارگرانی که جوانی، دست، پا، اعضا و جوارح خود را از 5 تا 70 درصد در جبهه و جنگ از دست داده اند اما الان توجه آنچنانی به آن ها نمی شود. همچنین رزمندگانی که در دفاع مقدس جانفشانی کرده اند، حداقل به اندازه یک حانباز 5درصد هم مورد توجه قار نگرفته اند و برخی از آن ها نزدیک به 50 ماه در جبهه بوده؛ اما  از هیچگونه امتیازی برخوردار نیستند.

ما به عنوان نماینده ایثارگر در حال حاضر موضوع را دنبال می کنیم؛ اما از هیئت رئیسه گله مند هستیم که این موضوعات را در برنامه کاری خود قرار نمی دهد، اگر چه  بر اساس آنچه که قانون اساسی تصریح دارد سوال از رئیس جمهور و یا وزرا باید ظرف 10 روز از سوی هیئت رئیسه مجلس در صحن علنی مطرح شود. ولی ما می بینیم که در طول سال گذشته بسیاری از نامه ها و سوالات  نمایندگان از رئیس جمهور و وزیران دولت یازدهم  مسکوت مانده است.

فاش نیوز: چرا مصوبه های برنامه ششم توسعه در مورد ایثارگران تاکنون ابلاغ و اجرایی نشده است؟

- از نظر قانونی باید این مصوبه ها اجرایی شود اما ممکن است دولت به خاطر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری وقت نکرده است اما از این به بعد باید برای اجرای آن ها اهتمام جدی از خود نشان دهد و ما هم از به عنوان نماینده مردم حتما تذکرات لازم را در صحن علنی مجلس خواهیم داد.

 

فاش نیوز: با توجه به گذشت یک سال از عمر مجلس دهم، عملکرد آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من هم می شود نمره قابل قبولی به مجلس دهم داد و هم نمره ضعیفی. یکی از دلایلی که مجلس نمره قابل قبولی می گیرد این است که درگیر بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه کشور و لایحه بودجه سال 96 بود. ولی از اینکه کاربردی و عملیاتی بخواهد یکسری کارها در سطح کشور انجام شود و مردم رضایت نسبی داشته باشند و بگویند نمایندگان مجلس این کار را کردند و دولت هم اجرا کرد، به نظر من مجلس نمره قابل قبولی در این زمینه ندارد.

 

فاش نیوز: چه انتظاری از رئیس جمهور در زمینه ایثارگران دارید؟

- رئیس جمهور جدید رئیس جمهور همه مردم است و مردم هم با رای دادن به آقای روحانی ایشان را به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور انتخاب کردند. ما به عنوان نماینده مردم با حجم زیادی از مراجعات  روزانه مواجه هستیم و واقعیت این است که همه مشکلاتی نظیر اشتغال و... دارند و به نوعی گله مند هستند اما امیدوارند که آقای روحانی به وعده های خود برای ایجاد اشتغال و تولید عمل کند و رضایتمندی آحاد مختلف به خصوص نیروهای مسلح (چه شاغلین و چه بازنشستگان) و ایثارگران عزیز که سهم زیادی به گردن نظام جمهوری اسلامی دارند را بدست آورد. به عنوان سخن آخر، ما نمایندگان ایثارگر مجلس دهم توقع داریم که حداقل 25 درصد از برنامه های رئیس جمهور در سال جاری محقق شود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام ، این سخن نماینده ایثارگر مجلس است وای بحال سایر نمایندگان که ایثارگر نیستند و هیچگونه آشنایی با درد ایثارگران ندارند زیرا آنها اگر بتوانند در مدت چهار سال ماهیانه یکساعت به درد ایثارگران فکر کنند اطمینان داریم بیش از 25 درصد از مشکلات ایثارگران مرتفع شده بود. لابد نماینده مجلس و مسئول دولت باید شبانه روز با درد و مشکلات ایثارگران درگیری فکری داشته باشند تا مشکلی حل شود در حالیکه معیشت با یارانه کجا و حقوق و مزایای مسئولان کجا !!!!
جریان حقوق نجومی نیز به خیر و خوشی گذشت و تمام مشکلات مربوط به دریافت های نجومی حل شد اما نوبت رسیدگی به مزایای نجومی و پاداشهای کلان و رشوه خواری و اختلاسهای پنهان و دور زدن قانون و اختیارات بی حساب و مشکلات بودجه و کمبود نیروی انسانی دستگاههای نظارتی و تبدیل زندان به جریمه و حذف اعدام و بانکداری بدون ربا و غیره هنوز نرسیده اما برای اجرای سند محرمانه 2030 نیاز به عجله زیاد است.
همه ميدانند از مسئولين دولتي و غير دولتي و حتي مردم عادي جامعه که جانبازان و ايثارگران داراي مشکلات عديده اي هستند و زندگي سختي را ميگذرانند ...
در جامعه وقتيکه مشکلات ما نمايان ميشود مردم دلسوز بما دلداري ميدهند و ميگويند انشاالله که خداوند شفايتان بدهد و گرفتاريهايتان حل شود ... اما مسئولين الان سي سال است که همش وعده ميدهند که انشاالله قانونهاي خوبي تصويب شده و انشالله اجرايي بشود بيشتر مشکلات حل ميشود ...ما نفميديم عاقبت کي بايد يک اب خوش از گلوي ما پايين برود عمرمان تمام شد انقدر درد کشيديم که فراموش کرديم فرزندانمان کي بزرگ شدند و حالا کار ميخواهند بايد بفکر اينده اشان باشند متاسفانه ما را دکتر ميبرند و کليه زحمات ما افتاده بر دوششان و رو اورده اند به شغل هاي کاذب تا بتوانند درامدي داشته باشند و خرج خانواده کنند بيشتر داروها را ازاد ميخريم و اينها هزينه دارد جانباز 20 درصد که فقط براي خانواده هزينه دارد و بنياد تاکنون هيچ حمايتي انجام نداده ... بيچاره فرزندانمان از هيچ حمايتي برخوردار نيستند حتي دفترچه بيمه اشان هم تمديد نکرده اند نه سهميه دانشگاه و شهريه و خلاصه فرزندان جانباز 20 درصد فقط زحمتکش خانواده و پرستار پدر خود شده اند ...
ايا تو اين وضعيت ميتوانند بفکر تشکيل خانواده و ازدواج باشند در سن 30 سالگي عضب بودن و مجرد بودن و بار سنگين پدر و خانواده بر دوش تکليف چيه ؟
ايا مسئولين اين چيزها را مي فهمند ؟
ايا کمسيون پزشکي مي فهمد جانباز موجي حالا بقول شما 20درصد را در منزل نگهداري کردن چقدر سخته ؟
ايا فکر نمي کنند که اين جانبازي که بعلت 20درصد بودن از خيلي امتيازات محروم شده پسر 30 ساله دارد چندين دختر بزرگ دم بخت دارد ؟
ايا درک ميکنند که بخاطر کوتاهي و قصور شماها اينها اهي مي کشند که جگر سنگ را کباب مي کند ؟
ايا فکر نمي کنيد که امکان دارد مسئول اين مصائب شما باشيد ؟
درود بر نماینده فهیم آگاه و تلاشگر استانم جناب آقای جاسمی
از رایزنی ها و تلاش شما جهت احقاق حقوق ایثارگران بلاخص رزمندگان که تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته اند قدردانی میکنم
ما ایثارگران از نمایندگان مجلس انتظار داریم نسبت به سلامتی مردم حساس تر باشند و حداقل در خصوص ممنوعیت انتشار پارازیت قانونی فوری تصویب کنند .
همان طور که اقای احمد توکلی نیز اشاره کردند ، دشمنان ایران ، یارانی دارند که در مراکر قدرت هستند و جزء مردم عادی نیستند برای مثال دیده شده است که حتی در میان نمایندگان مجلس و در مراکز قانون گذاری در مجلس های گذشته حضور داشته اند . حال شاخص برای اینکه بدانیم قانونی و یا کلامی از سوی دشمن حمایت می شود و یا دوست نشانه هایی دارد . برای مثال همه می دانند انتشار پارازیت باعث عقیم شدن در مردم کشور می شود . این را هم می دانیم که اسرائیل اصلا تمایلی به افزایش جمعیت مسلمان ندارد . جواب واضح است . انهایی که پارازیت در کشور انتشار می دهند حتما از یاران دشمن هستند . همه انهایی که به نحوی با سلامت مردم کشور بازی می کنند قطعا از یاران دشمن هستند .
در شرایطی که همه مردم به اسانی و از طریق اینترنت می توانند همه شبکه های دنیا را ببینند ،پخش پارازیت چه سوی برای دولت دارد؟ الودگی اب و هوا کم است ؟!
دوهفته قبل از انتخابات انقدر شدت این پارازیت زیاد شد که تعدادی از هم وطنان دچار ناراحتی قلبی شدند .
سپاس از انتشار مطلب
چرا25 درصد؟خوب انه 5درصد هم اجرایی نمی کنند .چرا در مقابل حقوق ما همه شما ها بخشش می کنید روااست؟
خیلی جالبه همین عنوان حداقلی توقع اونم در حد یک چهارم یعنی پالس تایید کم کاری دولت وپذیرفتن عمل نکردن به مصوبات مجلس و از زیر مسئولیت شانه خالی کردن باید میگفتید از دولت توقع عمل به مصوبات در حد 200 درصد رو دارید تا به 100 درصد منهی و ختم بخیر میشد. راه میکذارید جلوی پای دولت .همین الانم انقدر از مصوبات واجرای قوانین در حوزه ایثارکران عقب وزیر سئوالن وای بحال اینکه سطح انتظار وتوقعتان را به یک چهارم تقلیل دهید که عملا خروجی اش به هیچ خواهد رسید
با سلام ..اقای روحانی شما که میگفتید کسی زمان جنگ نمیتولنست یک شب توی منطقه بخوابد پس چی شد چرا ما ایثارگران نه حقوق و نه بیمه و نه نان شب هیج چی نداریم بیاید از نزدیک ببینید .به دادما برسید با کدا م زبان بنویسم ترکی عربی انگلیسی شما بگوییید و فقط قول میدهید کو .....علی سیرتی از گیلان
جناب جاسمی عزیز ..ما جامعه ایثار گران نزدیک به 30 ساله فقط وعد وعید شنیده ایم شما بدرستی میدانید در طول سال حداقل ده درصد ایثارگران زحمت کم نموده وبه رحمت ایزدی می پیمو یند ودر ده سال اینده ایثارگری پیدا نمی شود و وعده ما پل صراط و قیامته که در انجا یقه انها را میگیریم شما هم بیشتر از این وقت مجلس را نگیرید خدا بزرگه وانتقامی سخت از اهمال کاران به جامع ایثارگری میگیرد
دیگه ثابت شد BBC واسه مردم و دولت تصمیم میگیره....
چرا ما در ناجا جانباز شدیم و وقتی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مراجعه میکنیم یک سوم درصد در ناجا و بمن هیچ درصدی ندادند و چرا حق وناحقی میکنید مگر قانون تو مجلس تصویب نشده که کارکنان نیروی های مسلح هر درصد در آن نیرو میگردد بایستی بنیاد شهید انقلاب در صد را تائید کند و من دادم را به کجا بزنم آقای ریس جمهور و اقایان مجلسی خواهش میکنم فکری بهال ما بکنید میخواهید با این کارها فرهنگ ایثار و شهادت وفدارکار رواج یابد و کسانی به حرفهای ما گوش میکند متاسف میشود شمارا نمیدانم
وقتي که وعده صددرصد هزينه دارو و درمان را رايگان اعلام ميکنند و 50 درصد هم اجرايي نمي شود ....

وقتي توقع 25 درصدي داشته باشيم يعني اصلا اجرا نخواهد شد .....
جناب نماینده اصولگرا چرا در دوره تمام قد اصولگرای احمدی نژاد , چنین توقعی از او نداشتید؟ !!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi