شناسه خبر : 53495
سه شنبه 16 خرداد 1396 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید و بی توجهی به اخلاق فرهنگی - رسانه ای!

خوب است اولا مدیران ارشد فرهنگی بنیاد و بعد دوستان و همکاران ما در سایت اطلاع رسانی بنیادشهید و امور ایثارگران به حقوق دیگران احترام بگذارند

حسینی- در حالی که قانون کپی رایت در بیشتر کشورها به عنوان یه اصل و قانون پذیرفته و بشدت به آن پایبند هستنددر کشور ما که همه قوانین و مقررات آن براساس آموزه های دینی و اخلاقی نمود پیدا کرده است، عدم توجه به اصل کپی رایت محصولاتِ به ویژه فرهنگی، هم می تواند نوعی بی اخلاقی تلقی گردد و هم صاحب اثر را بااین گونه «سرقت ها» دچار خسران مادی و معنوی نماید.

کپی رایت نوعی حفاظت قانونی از آثار است که می تواند علمی، ادبی و هنری باشد. این قانون شامل هر نوع عرضه ای از آثاری است که به صاحب اثر اجازه می دهد از حقوق مادی، معنوی، قانونی و انحصاری خود(به این معنی که فقط شامل صاحب اثر است و نه افرادی که به نحوی به اثر دسترسی دارند) بهره مند گردد که شامل عدم تکثیر و اقتباس از آن است.

این قانون حوزهٔ کارهای ادبی، سینمایی، تولید موسیقی، ضبط صدا، نقاشی، عکاسی و نرم‌افزار، نمایش‌های زنده، پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، و طراحی‌های صنعتی را شامل می‌شود.

اینکه عده ای بدون رنج و زحمتی، دسترنج دبگران را مورد استفاده قراردهند، نوعی هجمه به شخصیت حقیقی و حقوقی صاحب اثر می تواندباشد و براساس آن، مورد پیگرد قانونی!

در اینکه برخی از سایت ها، پایگاههای خبری و یا حتی خبرگزاری ها از عکس، گزارش، خبر یامطلب "فاش نیوز" برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون درج منبع آن، استفاده می کنند، شاید از منظر این پایگاه خبری که خود از مروجان فرهنگ غنیِ ایثار و شهادت است بلا اشکال باشد، ولی از سایت اطلاع رسانی سازمانِ عریض و طویلی مانند "بنیادشهید" که اولا" منتسب به سازمانی ارزشی و فرهنگی است و ثانیا"بودجه معینی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و  می بایست آن را مصروف این هدف متعالی سازد و بااعزام اکیپ رسانه ای خود به... به ایفای نقش و مسئولیت بپردازد، بدون ذکر منبع از مطالب و آثار دیگران استفاده می کند جای تعجب و گله است!

خوب است اولا مدیران ارشد فرهنگی بنیاد و بعد دوستان و همکاران ما در سایت اطلاع رسانی بنیادشهید و امور ایثارگران به حقوق دیگران احترام بگذارند و در صورت استفاده از مطالب دیگران، منبع آن را حتما" ذکر کنند و ان شا الله ندانسته! مرتکب این سرقت ادبی یا هنری، یا فرهنگی که دور از اخلاق است نشوند.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
سلام صحیح است
باعرض سلام و آرزوی قبولی بندگی در این ماه مبارک.
آخه شماهم چه انتظاری از روسای بنیاد و بخش فرهنگی اون دارید!
اخلاق و مسئولین بنیاد دوکلمه کاملا متضاد و متقابل هستند. بنیاد چه چیزی را رعایت کرده که اخلاق کپی رایت را رعایت کند؟
ماکه از این اداره به اصطلاح خادم شهدا پاک ناامید شده ایم.
امیدواریم حداقل دیگران اخلاق صنفی شمارا بپذیرند. موفقیت شما فاش نیوزیها آرزوی ما ایثارگران است. یاحق
اخلاق ، بنیاد و روسای آن که دو مقوله متضاد هستند در هم معنایی پیدا نمی کنند.
لطفا کلمه اخلاق را در باره بنیادشهید و مسوولینش خرج وضایع نکنید.

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi