شناسه خبر : 53509
سه شنبه 09 خرداد 1396 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همراهی خیّرین مردمی با تنهایی یک پدر شهید فاطمیون

پدر شهید در شرایط نامناسبی در کنار معدن و حاشیه شهر گذران عمر می‌کرد. خانواده او سالهاست که به اروپا مهاجرت کرده‌اند. با شهادت سید علی هاشمی، پدر زندگی سختی را آغاز کرده است.

 شهید مفقودالاثر مدافع حرم«سید علی هاشمی» از لشکر فاطمیون، سال گذشته داوطلبانه و با عشق و علاقه فراوان برای دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم به سوریه رفت که بعد از مدتی دفاع غیورانه به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید اما پیکر او در منطقه مفقود شد و شهید هاشمی در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. مهرماه سال گذشته خبر مفقودی این شهید به مسئولین فاطمیون داده می‌شود و آن‌ها به دنبال خانواده او می‌گردند تا به آن‌ها اطلاع دهند. با وجود پیگیری‌های فراوان، ماه‌ها می‌گذرد اما خانواده را پیدا نمی‌کنند تا این که یکی از مسئولین، موفق می‌شود پدر این شهید مفقودالاثر را که به تنهایی زندگی می‌کرد، پیدا کند.

پدر شهید فاطمیون که به تنهایی در اتاقکی مخروبه زندگی می‌کرد

پدر شهید به تنهایی و در شرایط بسیار سخت و نامناسبی در یک اتاقک مخروبه در کنار معدن و حاشیه شهر گذران عمر می‌کرده است. مادر، خواهر و برادران این شهید همگی به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند و تنها شهید سید علی هاشمی به همراه پدرش در تهران زندگی می‌کرده است که با شهادت فرزند پدر زندگی سختی را به تنهایی آغاز می‌کند. بعد از پیگیری‌های مسئولین محلی فاطمیون، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری و خیرین منطقه، خانه‌ای برای این پدر رهن و وسایل زندگی آبرومندانه‌ای تهیه می‌شود. بعد از مدتی هم با پیگیری بنیاد شهید شهرری پدر شهید به سفر زیارتی سوریه مشرف می‌شود تا حرم عقیله بنی هاشم سلام الله علیها و حضرت رقیه سلام الله علیها را زیارت کند. بعد از بازگشت پدر، مسئولین مراسم ولیمه‌ای ترتیب دادند تا از این پدر شهید تقدیر کنند.

«سید دولت هاشمی» پدر شهید مفقودالاثر مدافع حرم«سید علی هاشمی» می‌گوید: کارگر کارخانه سیمان بودم و چهار پسر و سه دختر داشتم که یکی از پسرهایم شهید مفقودالاثر شده است. وقتی برای زیارت به سوریه رفتم، افتخار کردم که پسرم برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیده است و این حس افتخار در کنار زیارت حرم بی بی(س) روحیه‌ام را خیلی بهتر کرد.

یکی از مسئولین فرهنگی لشکر فاطمیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با بیان این که مهرماه سال گذشته خبر مفقودی این شهید داده شد، می‌گوید: حدود سه ماه قبل از آن، این شهید در عملیات شرکت کرده و شهادت وی برای ما محرز شده بود، اما پیکرش مفقود است. حدود سه ماه دنبال این پدر یا فردی از خانواده او گشتیم تا مفقودی او را اطلاع دهیم که اثری پیدا نمی‌کردیم. به صورت اتفاقی و با توسل یکی از دوستان، متوجه شدیم پدر این شهید در کنار معدن، سنگ جمع می‌کند و رصد اولیه را انجام دادیم. در همان حین، یکی از پسرانش از اروپا برگشت و پیگیر امورات پدر بود. همکاران ما توسط آن پسر تایید هویت شهید را گرفتند و مطمئن شدیم که ایشان همان پدر شهید مفقودالاثر است.

پسرم قبل از شهادت راضی نشد با ما به آلمان مهاجرت کند

او ادامه می‌دهد: چندین مرتبه خواستیم پدر را از آن محیط دور کنیم که راضی نمی‌شد. حدود 10 سال پیش همسرش به همراه فرزندان دیگرش به اروپا رفتند. چند وقت پیش مادر شهید به ایران آمد. او می‌گفت: «به این پسرم که حالا شهید شده هم گفتم بیا همراه ما بیا تا در آلمان زندگی کنیم. اما او می‌گفت: «آنجا بیایم و لابه لای کفر زندگی کنم؟ من اینجا دعای کمیل می‌خوانم.»  نتیجه دعای کمیل این می‌شود که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به شغل این پدر شهید می‌گوید: آقا سید در کنار معدن زندگی می‌کرد و مسئولیتش جمع کردن سنگ‌ها از کنار جاده بود. همسرش اقامت آلمان را دارد و آنجا زندگی می‌کند. هفته گذشته، پدر را به سوریه فرستادیم و به کمک خیرین و مسئولین، منزلی تهیه کردیم و وسایل زندگی خریدیم. این افراد، به عنوان مهاجر در حکومت اسلامی ساکن هستند و ما میزبان و مسئول این‌ها هستیم. وقتی یک جوان برای دفاع از حریم اسلام، حرکت می‌کند و شهید می‌شود، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که از آن‌ها حمایت کنیم و فرقی نمی‌کند از کدام ملیت و قومیت باشد.

در قدرشناسی از خانواده شهدا به ملیت آن‌ها کاری نداریم

او با اشاره به مسئله قدرشناسی از خانواده شهدای مدافع حرم می‌گوید: رسیدگی به این افراد را وظیفه خود می‌دانیم تا پرونده وارد چرخه بنیاد شهید شود. نظام و مسئولین کشوری در حمایت از خانواده‌های مدافع حرم، خود را مسئول می‌دانند و در قدرشناسی از خانواده شهدا به ملیت آن‌ها کاری نداریم. در بحث جبهه مقاومت اسلامی، قومیت‌ها از بین رفت و عنوان واحدی با واژه «رزمنده مقاومت» درست شد که در آن از شیعه، سنی و مسیحی در قومیت‌های مختلف وجود دارند. برای کفرستیزی همه دست به دست هم دادیم. مدافعان برای دفاع، از کشورهای مختلف می‌آیند و از کارگر گرفته تا پزشک و مهندس در این عرصه وجود دارند. امروز دل آقا سید شاد است و سعی ما بر این است که خانواده‌هایی که در حکومت اسلامی لطمه می‌خورند را حمایت کنیم.

با کمک دوستان خیّر یک خانه برای پدر شهید رهن کردیم

این مسئول فرهنگی فاطمیون، با اشاره به شرایط نامناسب این پدر شهید می‌گوید: وقتی سید را تحت پوشش گرفتیم، چیزی نداشت و در فضای بدی زندگی می‌کرد. لباس مناسبی بر تن نداشت و غذای مناسبی برای خوردن نداشت. ما با همت تیم و کار گروهی و کمک دوستان خیّر یک خانه رهن کردیم. بالغ بر سه میلیون مهاجر افغانستانی، پاکستانی و اندونزیایی در کشور ما زندگی می‌کنند و بیشتر آن‌ها در حاشیه شهر تهران هستند. عطوفت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حکم می‌کند که به این افراد کمک‌هایی شود. گاهی از دل این افراد حرکتی به سمت اسلام و حکومت اسلامی و قرآن می‌شود که در اینجا مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود. سید را از زندگی بیغوله و حاشیه نشینی خارج و او را احیا کردیم.

رئیس بنیاد شهید شهرری: اثباتی بر همراهی مردمی با جریان مقاومت

«حسین نصرالله» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، نیز درباره این مراسم تقدیر می‌گوید: امروز در این جلسه رأفت اسلامی به نمایش درآمده است. بنده از ابتدا در جریان این ماجرا بوده‌ام. برخی از دوستان در کارخانه سیمان هم در این امر کمک کرده‌اند. این پدر از طرف بنیاد به حرم حضرت زینب(س) مشرف شد و امروز هم این سفره پهن شده تا همه دور این پدر جمع شویم. این جوابی است برای کسانی که می‌گویند چرا ما برای مقاومت اسلامی باید به سوریه برویم و برخی‌ها می‌گویند اتباع افغانستانی دفاع می‌کنند و بعد از آن، کسی نیست از آن‌ها حمایت کند که این مراسم خود اثباتی بر همراهی مردمی با این جریان مقاومت است.

شهرستان ری دومین شهر خدمتگزار مدافعین حرم در کشور است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، در ادامه چنین می‌گوید: به فرمایش آقا هر جا ندای کمک خواهی هر مظلومی بیاید، ما آماده کمک هستیم. خدا را شکر امروز دوستان دور هم جمع شده‌اند تا این موضوع را اثبات کنند. بنیاد شهید که از ابتدای دفاع از حریم اهل بیت علیه‌السلام و خط مقاومت، حضور فعال و پررنگی داشته است و الان هم هر زمان و هر کجا نیاز باشد، نوکری این خانواده‌ها بر عهده ما است. شهرستان ری دومین شهر خدمتگزار مدافعین حرم در کشور است.

در مراسم تقدیر از این پدر شهید با اهدای تابلو فرش از او تجلیل شد و به سایر حاضرین نیز، پرچم‌های رزم جدید فاطمیون با ذکر نوشته‌های یا زینب(س)، حضرت رسول(ص)، امیرالمومنین(ع)، یا حسین(ع) و امام زمان(عج) اهدا شد.

 در این مراسم مسئول فرهنگی فاطمیون، «حسین نصرالله» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر ری، «صدیقه کاوه» مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «طهماسبی» از هیئت رزمندگان استان تهران، جمعی از مداحان بسیجی، «طباطبایی» رئیس انجمن اسلامی کارخانه سیمان، رئیس بسیج و جمعی از کارکنان کارخانه سیمان و تشکل‌های مردمی حضور داشتند.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi