شناسه خبر : 53515
سه شنبه 09 خرداد 1396 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد در ماه رمضان

تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد در ماه مبارک رمضانحجت‌ الاسلام‌ سید حسن مؤذنی در خصوص برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان برای خانواده های شاهد و ایثارگر گفت: یکی از ظرفیت‌های مناسب بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان، 1089 حسینیه شهید فعال در سراسر کشور است. رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌ شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان در این حسینیه‌ها، فعالیت‌های قرآنی است.
وی ماه مبارک رمضان را دارای ظرفیت‌های مناسبی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: پله نخست شهادت خودسازی است و این موضوع در ماه مبارک رمضان بیشتر به چشم می‌آید. شهدای ما در این ماه با قرآن مأنوس شدند و از شب‌های قدر و حضرت علی (ع) آموختند که برای دفاع از اهداف و ارزش‌های واقعی اسلام و انقلاب، حتی باید از جان خود نیز گذشت.
حجت‌الاسلام‌ مؤذنی افزود: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این حسینیه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش، روخوانی و روان‌خوانی، جزءخوانی، ختم قرآن گروهی، برگزاری مراسم ادعیه و زیارات و برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر است. همچنین برگزاری نمازهای جماعت، سخنرانی‌های مذهبی، برگزاری نماز عید سعید فطر و برپایی سفره‌های افطار و اطعام ایتام از مواردی است که بر اجرای آن‌ها در حسینیه‌های شهید سراسر کشور تأکید داریم.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تزکیه روح و روان دانست و افزود: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و بهترین فرصت برای توجه به قرآن است. معتقدیم که حرکت حسینیه‌های شهید و کانون‌های شاهد در این ماه در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، همسو با فعالیت‌های این مراکز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
حجت‌الاسلام‌ مؤذنی یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ماه را برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر عنوان کرد و گفت: این مسابقات با محوریت نامه‌های شماره 31 و 53 امام علی (ع) در نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و در حال حاضر 40 سؤال از این 2 نامه طراحی‌شده که توسط ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ها در اختیار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران قرار می گیرد و نتایج این مسابقه پس از ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.
وی افزود: یکی از برنامه‌های دیگر برپایی مراسم ختم قرآن برای سلامتی حضرت ولی‌عصر (عج) است که در سال گذشته نیز با موفقیت و استقبال خانواده‌های شاهد و ایثارگر مواجه شد و در سال جاری در نظر داریم بالغ‌بر 100 هزار ختم قرآن توسط 100 هزار نفر در ماه مبارک رمضان انجام شود. همچنین اجرای طرح آموزش قرآن در خانه برای ایثارگران با ارائه جزء 14 قرآن به این عزیزان در این ماه انجام می‌شود. برگزاری محافل «گلشن وحی» با حضور قاریان ممتاز جامعه ایثارگری در شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به برگزاری کلاس‌های آموزشی حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر برای نفرات برتر مسابقات قرآنی ایثارگران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با برگزاری این کلاس‌ها و دوره‌ها، این عزیزان جهت شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآنی که پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود آماده می‌شوند.
حجت‌الاسلام‌ مؤذنی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن کریم گفت: بنیاد همواره در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته است و در سال گذشته غرفه بنیاد به‌عنوان غرفه برتر نمایشگاه قرآن معرفی شد. در سال جاری بنیاد با ارائه پژوهش‌ها و اقدامات فرهنگی هنری انجام شده توسط جامعه ایثارگری در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. این نمایشگاه از روز دوشنبه هم‌زمان با سومین روز ماه مبارک رمضان کار خود را در مصلی تهران آغاز می‌کند و تا 19 ماه رمضان همه‌روزه از سال 17 الی 23 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
وی در پایان گفت: رویکرد گروه مجلات شاهد و نشریات زیرمجموعه این گروه نیز هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بر اساس فضای این ماه است و سعی می‌شود در این نشریات به مسائل مرتبط با روزه‌داری و قرآنی بیشتر پرداخته شود.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi