شناسه خبر : 53546
پنجشنبه 11 خرداد 1396 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سند 2030 فاقد وجاهت قانونی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سند 2030 یک سند ناپخته ای است که دولت یک سال است زیر بار آن رفته است.

فاش نیوز- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سند 2030 یک سند ناپخته ای است که دولت یکسال است زیر بار آن رفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص سند 2030 خاطر نشان کرد: سند 2030 یک سند ناپخته ای است که نه چیزی به فرهنگ ما افزوده می کند و نه اضطرار برای پیوستن ایران به آن احساس می شود.

  وی با اشاره به اینکه سیر قانونی مصوبات مجلس در سند 2030 از سوی دولت رعایت نشده است اظهار داشت: برابر با اصل 77 قانون اساسی اسناد بین المللی ( معاهده نامه و مقاوله نامه ها) باید از طریق مجلس به تصویب برسد و این سند به این دلیل فاقد وجاهت قانونی است که هنوز به مجلس ارائه نشده است واین که برخی ها  عنوان می کنند که ما آن را با اعضای کمیسیون فرهنگی در میان گذاشتیم، مدرکی قانونی نیست و باید مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشته باشد اگر چه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این سند بنیان خانواده به خطر افتاده است، فرهنگ ناب ایثار، شهادت طلبی و از خود گذشتگی طبق 2030 به عنوان فرهنگ تروریسم پروری تعریف شده است و این یک تضاد اعتقادی است و توهینی به شعور مردم و مسلمانان است.

 نماینده مردم ملایر در مجلس دهم خاطرنشان کرد: شهادت، ایثار و از خود گذشتگی، اساس فرهنگ قرآنی ما است و آیا صحیح است که ما فرهنگ قرآنی خود را که عاملی برای امنیت و آرامش کشور معرفی شده است در سند 2030 به عنوان فرهنگ تروریسم بپذیریم.

 حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: این تضادی که ما بارها از آن نام برده ایم و نفرت از آن داریم و سایر مسائل مختلف دیگری که در سند2030 وجود دارد باید به عنوان یک تلنگر برای مسئولان دولتی مورد توجه قرار گیرد.

  نماینده مردم ملایر در مورد واکنش دیر هنگام کمیسیون فرهنگی به سند 2030 تصریح کرد: احساس من این است که چه بسا غفلتی در کار نبوده ، بلکه تعمدی درکار بوده است، چرا که اگر غفلت بوده، خوب بود که مسیر قانونی آن طی می شد، اما اینکه مجلس را دور بزنند و آن را به صحن نیاوردند، یعنی اینکه خواسته اند یک جوری مجلس دور زده شود.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریج کرد:امروز هم اصرار برخی از دولتمردان بر اجرای این سند، حکایت از این دارد که آنها نمی خواهند زیر بار این موضوع بروند که اشتباه کرده و شیطنتی در کار بوده است.

 نماینده مجلس دهم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد سند 2030 تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب پای کار ایستاده اند و حجت هم بر همه ما تمام است که سند 2030 به هیچ عنوان در کشور ما نباید اجرایی شود.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: احساس من این است که کمیسیون آموزش باید جدی تر عمل می کرد و من چهار ماه پیش با اعضای کمیسیون در مورد آن صحبت کردم ، اما متاسفانه احساس کردم کمیسیون مصمم پای کار نیامده است.

  نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از طرف دیگر گفته می شود 2030 سند نیست و یک معاهده معمولی است، بنظر من حتی اگر معاهده هم باشد، به هر صورت جمهوری اسلامی ایران آن را امضاء کرده است اما تا زمانی در مجلس به تصویب نمایندگان ملت نرسد، رسمیت و وجاهت قانونی نخواهد داشت.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
آنهایی که امضاکردن آیا مجلسی نبوذندنظارت برقوانین واموراجرایی افزون شوذخدایا درد دفاع ومعلولیت را تحمل که دین لطمه نبیند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi