شناسه خبر : 53571
چهارشنبه 17 خرداد 1396 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان در مصوبات اخیر مجلس(۵)

برابر بند(الف) ماده۹۰ قانون برنامه ششم توسعه، پنج درصد سهمیه اختصاصی برای بخشی از ایثارگران و فرزندان آنان به ماده۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده۴۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت۲ الحاق شد.

یوسف مجتهد - برابر بند(الف) ماده۹۰ قانون برنامه ششم توسعه، پنج درصد سهمیه اختصاصی برای بخشی از ایثارگران و فرزندان آنان به ماده۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده۴۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت۲ الحاق شد.

همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول این سهمیه می‌شوند. با این اصلاحیه مجموع سهمیه ایثارگران در آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به 30درصد افزایش می‌یابد.

برابر تبصره ذیل بند(الف) چنانچه سهمیه 25درصد ایثارگران مشمول ماده70 قانون جامع و اصلاحات بعدی آن تکمیل نشود، همسران و فرزندان رزمندگان می‌توانند از مانده ظرفیت مازاد بر 5درصد سهمیه اختصاصی استفاده کنند.

براساس بند(پ) ماده 90قانون برنامه ششم توسعه، رزندگان با 6ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تایید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و شرایط مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشند، حسب مورد از طریق استخدام یا موافقت با انتقال از دیگر دستگاه‌ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیأت علمی با دارا بودن شرایط علمی لازم، مشمول سهمیه 20درصد جذب اعضای هیات علمی می‌شوند.

این قبیل افراد از ابتدا به صورت عضو هیات علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی استخدام می‌شوند. احکام و امتیازات فوق شامل اعضای هیات علمی فعلی نیز می‌شود. بازنشستگی این افراد با 35سال خدمت و حداقل 65سال سن خواهد بود و در صورت تمایل می‌توانند پس از اتمام 30سال خدمت یا حداکثر 60سال سن بازنشسته شوند.

از نکات مهم در مصوبه قانون برنامه ششم برای بهره‌مندی از امتیازات درنظر گرفته‌شده این است که، مشمولین این قانون نباید دارای محکومیت موثر کیفری در جرائم امنیتی موضوع فصل اول کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 75/3/2 باشند. برابر ماده33 قانون احکام دائمی قوانین برنامه‌های توسعه کشور، تبصره2 صدر بند3 ماده45 قانون وظیفه عمومی اصلاح و 30ماه سابقه حضور در جبهه برای معافیت فرزندان رزمندگان، به 12ماه سابقه حضور در جبهه کاهش یافته است. این مصوبه در صورت تایید فرماندهی کل قوا اجرایی خواهد شد. با اجرایی‌شدن این مصوبه، به ازای هر 12ماه سابقه جبهه، یکی از فرزندان رزمندگان از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.

براساس بند ب تبصره11 قانون بودجه سال96 کشور، به دولت اجازه داده شده است نسبت به دریافت جریمه مدت‌زمان غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8سال غیبت دارند، اقدام و آنان را از خدمت معاف کند.

در ردیف5 این بند آمده است: فرزندان ایثارگران مشمول ماده45 قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده، مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال 50درصد تخفیف می‌شوند.

نظر به اینکه رزمندگان با 30ماه سابقه حضور در جبهه مشمول ماده 45قانون خدمت وظیفه عمومی می‌باشند با دارابودن شرایط زیر از این مصوبه قانونی برخوردار می‌شوند:
1- معافیت فرزندان آنان به ازای هر 30ماه خدمت مانع از بهره‌مندی سایر فرزندان از این مصوبه نمی‌باشد.
2- محدودیت در تعداد فرزندان برای بهره‌مندی از این مصوبه وجود ندارد.
3- فرزندان برای برخورداری از این تسهیلات قانونی نباید غیبت داشته باشند.
4- رزمنده باید خدمت وظیفه عمومی را انجام داده باشد.
5- فرزندان با هر مقطع تحصیلی مشمول ردیف اول جدول خواهند بود.
6- میزان پرداخت مبلغ ردیف اول جدول یکصد میلیون ریال معادل ده میلیون تومان می‌باشد.
7- با تعیین 50درصد تخفیف ردیف اول جدول، به ازای هر فرزند مبلغ 50میلیون ریال معادل 5میلیون تومان پرداخت می‌شود.

با عنایت به اینکه قوانینی که در این 5شماره به تشریح آن پرداخته‌ایم باید از ابتدای سال96 اجرایی شود، لکن همچنان مقدمات لازم برای اجرای آن توسط نهادهای ذی‌ربط پیش‌بینی نشده است و نمایندگان مجلس به‌دفعات تذکرات لازم را برای اجرایی شدن این قوانین به مسئولان داده‌اند. شایسته است مسئولان اجرایی پاسخگوی این تاخیر در اجرای قوانین حمایت از ایثارگران باشند و تمهیدات لازم را برای تسریع در اجرای آن پیش‌بینی کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آقای مجتهد شما بزرگوار هستید ولی بیشتر این قوانین دیگر هیچ فایده ای واسه جانبازان ندارد.مدتها است که جانبازان زیر۲۵درصدمعسربسیجی به هر سوی میروند که بتوانند راه ارتباط با صندوق ایثارگران ساتا را پیدا کنند که تا کنون هیچ راهی پیدا نشده. وعلت آن هم عدم تمایل وهمکاری صندوق ایثارگران ساتا است مثل اینکه ما غیر ایرانی وغیر مسلمان هستیم که به زور به این صندوق جهت گرفتن خدمات مصوب مجلس تحمیل شدیم. عزیزان ما هم جزو این ملت هستیم. محض رضای خدا یکنفر پیگیر این مشکل باشد. به امید آنکه در فاش نیوز از حل مشکل ما خبری درج شود
پدر من ۲۰ درصد جانباز و ۲۰ ماه جبهه داوطلبانه دارند. آیا من میتوانم از امتیاز خرید سربازی استفاده کنم؟
سلام و خسته نباشید خدمت بزرگوران که زحمت حق و حقوق رزمندگان ایثارگر را بدوش میکشند الهی که اجر اخروی را خداوند رحمان نصیبشان کند برادران عزیز خبر را هرجا که میبینی درج کرده لطف کگید مرجع جوابگو را معرفی کنید هرجا میرویم انگار امده ایم صدقه بگیریم با بدترین برخورد با ما رفتار میکنند این است جواب ایثارگری
با سلام و تشکر از کارشناس حقوقی برادر گرامی مجتهد که به رزمندگان اطلاع رسانی می کند.خداوند به شما خیر دهد.
لطفا به قوانینی که توضیح می دهیدمشخص بفرمائید که آیا شامل رزمند گان بازنشسته هم می شود را خیر. سپاسگزارم
ماده62 درموردانتقال الزام به تصحیح وبازنگری دارد
باسلام .آقای مجتهدهمه جانبازان زیر25/درصدورزمتدگان دفاع مقدس راسرگردان کرده ایدآقای محترم که حقوق بال ودرجه عالی وصندلی نرم تکیه داری.من موندم عدالت ومفهوم آن چی هست شمازحمت کشدیدفقط ماکمک مالی میخواهیم مفهوم سدمافقدمستمری وکمک معیشت میخواهیم چرا مسعله رامی پیچونی عالیجناب مابیکاروبدوندرآمدیم تمام مجلس ودولت رومصوبه کنیددیگه به دزدمانمیخوره چون عمرماروبه اتمام است فقط محض رضای خدااگرمسلمونید فی سبیل الله مستمری رااجرایی کنین
آقا فردین سلام
چرا ناراحتی و اعتراضت را سر آقای مجتهد خالی می کنی این بنده خدا به ما اطلاع رسانی و کمک می کند و باید ازایشان ممنون باشیم. مستمری نیروهای معسر اجرا ء شده و تعداد زیادی (پنج گروه )دارند مستمری و علی الظاهر اخیرا حقوق از صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح موسوم به ساتا می گیرند. و کار بقیه در حال انجام است . مشکل خود را خوب بنویسید تا برادران مطلع،حضرتعالی را راهنمایی کنند. موفق باشید
باسلام ماده 103صندوق تامین اجتماعی خصوصی منتقل به خدمات در مانی بازنشستگی کشوری. را ترا ب خدا مرخصی استعلاجیم داره تمام میشه.چه شد اجرایی نشد؟ همان ماده45 بند خ برای ما که 52 ماه جبه اسارت داشتیم مگه بیمه. با بیمه فرقش چیه؟ مگه نمیگن آزادگان وجانبازان ایثارگران از پر داخت مابه التفاوت صندوق منتقل الیه معترفند؟
قوانین دائمی شدن برنامه که ذکر کردید مثلا معافیت فرزندان شرط رزمندگان از 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه و..... در مصوبات بعدی که در نهایت به تایید شورای نگهبان نیز رسید با تغییر متن تایید رهبری به اذن رهبری و هر ماه حضور در جبهه معادل یک ماه کسر خدمت فرزندان و سایر موارد :لطفا مغایرت ها راتوضیح دهید بالاخره کدام قانون نهایی و لازم الاجراست و چرا مکاتبات پنچگانه ی شما با قانون نهاییمصوب مجلس هم خوانی ندارد.
سلام خدمت برادر عزيز آقاي مجتهد خدمتتان عرض كنم طبق قانون خدمات كشوري مصوب سال 86 سه چهارم خدمت جبهه سربازان وظيفه دواطلب محاسبه مي شود ميخواستم بپرسم اين مزايا به اين گروه از سربازان نيز تغلق ميكيرد
اقا سلام حقیر از بچه های رزمنده ارتش که قبل جنگ یکسال کردستان پیرانشهروبانه باعناصرضدانقلاب وباشروع جنگ نابرابرسی و چهارماه پشت خاکریز واقعا به شهادت همرزمهایم جنگیدم مجروح شدم اما ان سالها برای مجروحیت گرفتن اقدام نکردم چون بیزاربودم از اینکارها خداشاهد بادست انگشت خردشده و سیاه شده حتی بیمارستان نرفتم توازادسازی بستان حالا احتیاج به مشورت و راهنمایی دارم اما هیچکی حاضرنیست گوش بده اخه خدا را خوش میاد توجوونی رفتیم جنگیدیم تو این سن هیچکی ما رو ادم حساب نکنه مسعودنیک ابدی ایثارگر ارتش اشگر۱۶ زرهی قزوین مستاجر تهران مدت سی سال دارای زن و بچه
با تشکر فراوان از اقای مجتهد .
کاش مجلس کمی منصفانه تر قانون می نوشت . رزمنده و جانباز بدون شغل دولتی چه گناهی داشته که از همه امتیازات محروم مانده ؟
مجلس باید بازتاب این قانون ها رو اول بررسی می کرد بعد تصویب می کرد .
دوستان سلام
امروز من موفق شدم یک کد رهگیری برای استفاده فرزندم از سهمیه 30 درصدی رزمندگان برای شرکت در آزمون دانشگاه بگیرم.
سلام.با تشکر از سایت مفیدتون..متاسفانه هنوز سهمیه جانبازان زیر 25 و فرزندان برای امتحان تخصص پزشکی اجرا نشده...چطوری باید پیگیری کنیم؟
سلام، لطفا بفرمایید چرا قانون کسری خدمت اجرا نمیشه، برای خیلی ها سرنوشت سازه، درصورای که قانون تصویب و منتشر شده چرا اقدامی برای گرفتن اذن رهبری نمیشه؟
به خاطر خدا ماها رادریابید مدیون خانواده های ماهستید
با سلام
چرا دست اندر کاران و مسئولين بطور شفاف و واضح در ارتباط با امکان اجرايي شدن اين مصوبه اطلاع رساني نمي کنند؟ آيا فکر نميکنيد تعداد بسيار زيادي از فرزندان جانبازان معزز در انتظار اجراي آن روزشماري ميکنند و اميدوارند که با اين مصوبه راه زندگي خود را ترسيم کنند؟کاش کمي بيشتر به اين همنشينان غمخواران و ياوران جانبازان در روزمره زندگي و خانواده توجه شود .
با سلام و تشکر از کارشناس حقوقی برادر گرامی مجتهد که به رزمندگان اطلاع رسانی می کند.خداوند به شما خیر دهد.مي خواستم بپرسم طبق قانون مديريت خدمات كشوري مصوب سال 86 سه جهارم جبهه سربازان در دوران جنگ داوطلب محسوب مي شود ايا اين قانون شامل حال آنان مي گردد؟؟
مدیر محترم فاش نیوز
سلام علیکم . لطفا به موضوع زیر توجه نموده در صورت امکان نشر دهید تا مسئولین بنیاد در هنگام تصویب قانون تمام جوانب را در نظر بگیرند :
اصل قانون:
خبر خوش دولت برای #پرداخت_فوق_العاده_ایثارگری

✅ بر اساس برنامه جدید دولت مقرر شده با توجه به اختلاف برداشت و عدم رویه ثابت برخی دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که تاکید می کند کلیه دستگاه های اجرایی مشمول این قانون موظفند به فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر سال توسط دولت تعیین می ‌شود، به‌عنوان فوق ‌العاده ایثارگری به ‌طور ماهانه پرداخت کنند، مقرر شده آیین نامه ای اجرایی برای این ماده در اسرع وقت تهیه و ابلاغ شود.

پس نقطه مهم این است که این حق را به جانبازان شاغل داده اند نه به بازنشسته ها . جانباز بازنشسته هم در همان جبهه جانباز شده و شاغل هم .منظور از دوگانگی در مملکت از چیست جانباز کسی است که در جنگ علیه دشمن قسمتی از جسم خود را به خاطر خدا از دست داده چه شاغل باشد . یا بازنشسته این چه قانونی است به شاغلان تعلق بگیرد و به بازنشسته نه . اصلا قانونگذار هم به این موضوع توجه نکرده یقینا کسی از انها بازنشسته جانباز نیست شاید هم جانباز نیست شاید هم اصلا متوجه این بند نشدند و یا اگر شدند بیشتر بدنبال کم کردن هزینه ها هستند و این دید دارند که بازنشسته ها چه جانباز و چه غیر جانبازش مرده های متحرکند که دیگر سودی جز هزینه بری ندارند بیشتر به فاتحه و حلوا نیاز دارند تا حقوق و مزایا.
خواهشمند است اگر امکان باشد موضوع را پی گیری و به اطلاع مسئولین رسانده شود تا به جانبازان بازنشسته هم توجه کنند . و از حقوق آنها هم دفاع کنند . متشکر
ببخشید آنوقت کی تشخیص میدهد مازاد داریم یا نه از کجا باید پیگیر باشیم
اداره ما مدرک کارشناسی فرزندم را قبول ندارد آیا میتواند جایگزین در اداره دیگر شود
باسلام جناب مجتهد لطفاراهنمایی کنید بنده با19سال سابقه خدمتی درسال88بازخرید کردند وحالامی گویند کسانی که بالای 15سال سابقه خدمت دارند بازنسته می شوند و7ماه جبهه دربسیج دارم و8ماه جبهه سربازی به کجا مراجعه کنم ضمنا خدمتم درنیروی انتظامی بوده
با سلام و احترام
اينجانب عبدالله باوي با سابقه حضور در جبهه هفت ماه و دوازده روز 26 سال سابقه خدمت در پتروشيمي بندر امام (ره) دارم . در سال 1395 موفق به اخذ مدرك مهندسي عمران مرتبط با شغل شدم ولي از آنجايي كه شركت پتروشيمي زير نظر هلدينگ خليج فارس قرار گرفته , متاسفانه هلدينگ دستور متوقف كردن تعديل مدرك براي كاركنان را صادر كرده و تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است . لذا خواهشمندم همكاري شود نسبت به اعمال حقوق اينجانب كه در برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي , اجتماعي و فرهنگي آماده است , اقدام گردد . با تشكر باوي
با سلام خدمت برادر بزرگوار جناب آقاي مجتهد كارشناس محترم فاش نيوز
با مراجعه به قسمت نيروي انساني پتروشيمي بندر امام متاسفانه با توجه به اينكه حضور در جبهه اينجانب 7.12 هفت ماه و دوازده روز بصورت متناوب بوده ما را بعنوان رزمنده دفاع مقدس قبول نكردند . بايستي 9 ماه متناوب يا 6 ماه متوالي باشد . و چون آزاده و جانباز نشدم از رده رزمندگي خارج شدم . حالا نه معاف از ماليات شدم و نه مدركم تعديل ميشه . حالا ديگر بايد پيش كي شكايت كنم نمي دونم. لطفا هم نامه مورخ 18/2/97 رو جواب دهيد و هم اين نامه را. با تشكر عبدالله باوي
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi