شناسه خبر : 53574
سه شنبه 16 خرداد 1396 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دردسر الکترونیکی شدن سوابق جبهه برای رزمندگان!

باید از کلیه معاونت های نیروی انسانی سپاه خوزستان از سپاه ولیعصر، قرارگاه کربلا، سپاه امام علی (ع) بسیج سپاه اهواز و.. را استعلام بگیرید که اگر نبود باید بروید اصفهان، سپاه صاحب الزمان اصفهان و پادگان مورچه خورت و...این مورد واقعیت دارد.

علی. جیم - یک مطلب می نویسم شاید به کارتان بیاید. فامیلی دارم که اوایل جنگ و درپشت جبهه در رابطه با نقل و انتقال مجروحین جنگ، داوطلبانه سه سال با جمعیت هلال احمر کار می کرد. رفتم هلال احمر سوابقش را برایش پیگیری کردم، یکی از کارکنان آنجا مرا فرستاد به ستاد شان در استان. آنجا در سیستم رایانه ای نام فرد را استعلام کردند سابقه ای یافت نشد!. مسئول مربوطه گفت: ما فقط تعدادی را در کامپیوتر ثبت کرده ایم، کل سوابق افراد را تحت عنوان یکسان سازی سالها پیش با کامیون تحویل سپاه داده ایم.

به سپاه مراجعه کردم و از قسمت های مختلف استعلام نمودم سابقه ایی از آن فرد یافت نشد. با هلال احمر تماس تلفنی گرفتم و جریان را گفتم. مسئول مربوطه گفت: من آن زمان که این اسناد را تحویل سپاه داده اند در اینجا نبودم باید بروید از قسمت بازنشستگان سئوال کنید.

پرسید برگه ماموریت و یا کارتی از هلال احمر نزد فامیلتان نیست؟ گفتم خیر، ولی می گوید کارت و برگه(حکم) ماموریت  داشته، ولی الان هیچ چیزی به خاطرش نمی آید!

پرسید: بیمه نداده بود؟

گفتم خیر، داوطلبانه کار می کرد و پولی نگرفته بود.

 کارمند هلال اگر برگه ای داشته باشد حتی پاره وقت هم برایش سابقه جبهه منظور می شد. متاسفانه این بنده خدا هیچ مدرکی ندارد و به نتیجه نرسیده است.
حال می خواهم این را به برادران عزیز رزمنده بگویم.

  مکررا" به دوستان و آشنایانی برخورده ام که مدارکی مانند کارت پایان خدمت، دوران احتیاط ،گواهی جبهه و... را  گم کرده اند و حتی یک برگ کپی هم ندارند! شخصا چند مورد را دنبال کردم و غیر از یک مورد موفق به یافتن آن نشدم. به دوستان توصیه می کنم همین الان بروند و از تمام مدارکشان از شناسنامه گرفته تا کارت ملی، پایان خدمت و گواهی جبهه، سند منزل و... کپی، آن هم چند تا تهیه کنند تا فردا هی دنبال سند و مدرک برای اثبات حقانیت شان نگردید.

 مثال واقعی دیگرمی زنم: اگر در ژاندامری خدمت سربازی انجام داده اید و کارتتان را گم کرده اید کار حضرت فیل است که آنرا پیدا کنید! احتمالا نمی توانید سوابق را بدست آورید می گویید نه بروید نیروی انسانی ناجا بپرسید می گویند سابقه ایی نداریم. یک مورد را قبلا من در سایت اشاره کرده ام.

  مورد دیگر، اگر کارت پایان خدمت خود را که در تیپ و لشکرهای سپاه در زمان جنگ گرفته اید گم کرده باشید با مشکل جدی مواجه هستید چون پلیس +10 می گوید سابقه ندارید، حضورا بروید حوزه نظام وظیفه نیروی انتظامی. مامور مربوطه حوزه  در سایت حوزه هم استعلام می کند می بینند که سابقه ای از شما نیست، وقتی علتش را سئوال می کنید مامور  می گوید تا قبل از سال 90 یگانهای سپاه و ارتش خودشان مستقلا عمل می کردند و سوابق به ما نمی  دادند از سال 90 به بعد اجبار شد که  باید حتما سوابق خدمتی افراد مربوط به هر ارگان و سازمان نظامی از طریق سیستم به معاونت وظیفه عمومی ناجا داده شود.

حالا شما می روید و مثلا می گویید من در تیپ والعادیات ش. م. ر. در جبهه جنوب بوده ام. باید بدوید و تیپ والعادیات را مربوط به 25 سال پیش پیدا کنید که احتمالا منحل شده و معلوم نیست سوابقش کجا رفته است! یک بار می گویند این تیپ مستقل بوده یک بار می گویند زیر نظر خورستانی ها بود و یک بار می گویند زیر نظر لشکر 14 امام حسین اصفهان.

  خلاصه باید از کلیه معاونت های نیروی انسانی سپاه خوزستان از سپاه ولیعصر، قرارگاه کربلا، سپاه امام علی (ع) بسیج سپاه  اهواز  و.. را استعلام بگیرید که اگر نبود باید بروید اصفهان، سپاه صاحب الزمان اصفهان و پادگان مورچه خورت و...این مورد واقعیت دارد.

  با بدبختی من چنین موردی را یافتم. از سال 91 فرد مذکور پیگیری می کرد تا به بن بست رسید و دیگر کاری از دستش بر نمی آمد تا اینکه سوابقش را در لشکر 14 امام حسین که سوابق تیپ والعادیات آنجا بود بدست آوردیم. معاونت وظیفه ناجا می گفت شما هر جا که بخواهید ما نامه می دهیم ولی مشکل اینجابود که نمی دانستیم سوابق کجا هستند. می گفتند قرارگاه کربلا رفته زیر نظر خاتم الانبیاء(ص). باور کنید حتی برای ردیابی به سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان مراجعه کردیم، چون می گفتند بدلیل فرار از خدمت چند روز بازداشت شده و اضافه خدمت خورده بود. سازمان قضایی برای همکاری چند برگ سوابق وی را به ما دادند که آن برگها بیشتر ما را گمراه کرد! نوشته بودند از قرارگاه سوم کربلا. با استفاده از همین برگ های سازمان قضایی اقدام به شکایت به حفاظت اطلاعات سپاه ولیعصر خوزستان و سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان کردیم.

 از حوزه نظام وظیفه هم برای هر دو مکان سپاه نامه گرفتم. سردتان را درد نیاورم، پدرمان درآمد تا سوابق این دوستمان را پیدا کردیم که بتوانیم سوابق جبهه برایش بگیریم و پرونده در رابطه با معسر بودن برای وی که در بیچارگی زندگی می کرد درایثارگران تشکیل دهیم !(قبلا توضیح داده ام ). خود این دوستمان هم که حواس درستی نداشت ما را گیج تر کرد. می گفت از فلان شهر اعزام شدم که اشتباه بود! می گفت با لشکر 15 امام حسین اصفهان تسویه کردم که لشکر 14 صحیح است.
حالا در همین جا هم به شما می گویم هر وقت کارت پایان خدمت خود را گم کردید ببینید دقیقا  آخرین بار با کجا تسویه حساب کرده اید؟ سوابقتان آنجااست.

 کاری به محل اعزام خود و جابجایی های بعدی درتیپ و لشکرها  نداشته باشید(این را یکی از نیروهای کادر سپاه در قسمت مشمولین، باصطلاح در دقیقه 90به من گفت چون گفتمش بابا پدرمان در آمد،خسته شدیم  کجا را بگردیم؟).

 پس از مطمئن شدن از اینکه این بنده خدا با کجا تسویه حساب کرده است، به لشکر 14 اصفهان مراجعه کردیم. در اصفهان متوجه شدیم که سوابق تیپ والعادیات آنجا است.

  در آخر باز خدمت عزیزان تکرار می کنم، از اسناد و مدارکتان خوب مواظبت کنید تا بعدا اذیت نشوید؛ تا لااقل اگر پرونده تان پیدا نشد با این اسناد بتوانید مدعی شوید. یادتان باشد سند یکی از ادله اثبات دعوا در مراجع قضایی است. موفق باشید

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بخدا قسم سرسام گرفتم اقا چرا ماکه خواستیم سالم زندگی کنیم چرا بازی مزدهید ما را حتما باید دستمان را به نان حرام الوده کنیم چرا هیچ ارگانی جوابگوی من رزمنده ارتش که انکسی که خیلی خودشو مومن میدونه با من بشینه صحبت جنگیدن بکنیم دهنش قفل بشه چرا باید شرمنده زن و بچه صاحبخونه برادر مادر خانواده دوست و رفیق بشیم اه من و خانواده بگیره یقه اون مفت خور میلیارد بگیر بگیره که نمیدونه جنگ چندتا نقطه داره ولی
در زمان جنگ سه نهاد بسیج و جهاد و هلال احمر داوطلبان جبهه را اعزام به جبهه می کردند
که در این بین اکثر کسانی که از طریق هلال احمر اعزان به جبهه شدند بعد از جنگ نتواستند به حق و حقوق خود برسند
سال ۶۳ از هلال احمر به جبهه رفتم ابتدا در مدرسه ای در سه راه آبادان اهواز رفتیم بعد از چند روز ما از شهر هویزه سی چهل کیلومتر حلوتر بردند یه هفته آنجا بودیم که من و محسن و شاهین را صدا کردند گفتند وسایلتان را جمع کنید باید بریم خط
رفتیم در منطقه شط علی واحد بهداری
در آنجا غیر از ما سه نفر و یه دانشجوی پرستاری به نان مژدی که بچه تهران بود همه عربی صحبت می کردند بعدا متوجه شدیم که ما را به سپاه بدر دادند که مجاهدان عراقی بودند بعد از ۳۷ روز شینیلیی زدند و دیگر نفهمیدم چه شد هر سه نفر بعد از جنگ نه هلال احمر جانبازی ما را تایید کرد و نه ما به سپاه بدر دست رسی داشتیم
شتر دیدی ؟ ندیدی
من درلشگر 64 بهمدت28ماهدرمنطقه خدمت کردم وکارت ایثار گرفتم.درسال65یا66دراثربمب باران هردوپایم ازساق پا ترکش خورد وزخمی شدم وبه مدت یک هفته دربیمارستان زیر زمینی پادگان پیرانشهر بستری بودم وبعد مرخصی امدم تا20روز که بعد20روز مجدد به یگان خود برگشتم.حال برای گرفتن جانبازی مراجعه کردم فرمودن اولا هیچی به ارتشیها نمی دهند دومان مدارکی موجود نیست بیمارستان مدارکی که به درمن بخورد نیست حال باید چه کرد .باتشکر
با سلام در زمان جنگ پدر بنده کامیون داشتند و مهمات به منطقه میبردند اما نمیدادندد از چه طریق باید پیگیری کنند. این مدت داوطلبانه حضور داشتند اما نمیدانند چطور و از چه مسیری باید پیگیری شود.لطفا راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم.
با سلام من به مدت 2 سال و 4 ماه در جبهه بودم و حدود 14 سال است که مشکل ریوی دارم پزشک معالجم هم تایید کرده که به خاطر منطقه شیمیایی بوده حال برای جانبازی میخواهم اقدام کنم به کجا باید مراجعه کنم چه مدارکی میخواهم .ممنون میشوم راهنمایی فرمایید
باسلام پدر من دوره سربازیش رو در منطقه جنگی بوده این جز ایثارگری حساب میشه؟و باید چیکار کنه ممنون
سلام بنده سه ماه عملیات فتح المبین از سپاه یکی از استانها سهماه تاییدیه بهداشت مهر وامضا فرمانده استان مربوطه گرفتم چند سال بعد برای یکجا کردن سوابق مراجع میگویند پرونده شما گم شده است من چه باید بکنم
تاریخ: 1398/10/05
موضوع: امور رزمندگان
شرح سئوال: گواهی خدمت وظیفه برابر قوانین وقت ژاندارمری
پاسخ: با سلام ، همانگونه که در تاریخ 07/10/98 راهنمایی گردید با توجه به اینکه سرباز انداژمری بودید در خصوص خواسته خود از طریق ناجا پیگیری نمایید.
وضعیت پاسخگویی: بررسی و پاسخ داده شده است
کد رهگیری: 79510427
سلام پدر بنده 7ماه در سال 65ماموریت رفتن سومار حالا رفتیم تهران میگن سابقه اش ثبت نشده باید چگونه پیگیری کنیم؟
پدرمن دربازه زمانی درسالهای ۶۵و۶۶و۶۷ به جبهه رفته بعد ازفوتش درکمدش مقداری کپی وتقدیرنامه ازحضورشدرجبهه پیدا کردیم وبا نطر یک پاسدار جهت صدورکارت ایثارگری به مح اعزام به جبهه مراجعه کردیم که متاسفانه هیچ سابقه ای از پدرم ثبت نشده بود وجالب اینکه درسپاه تازه شروع به بارگذاری مدارک درسایت می کنند وهیچ چیزی ندارند .به جای اینکه با افتخار مدارک یک رزمنده بایگانی شود تاسندی باشد ازافتخارات یک کارگر با داشتن ۸فرزنددردوران دفاع مقدس . مدارک پدرم را به درد نخور عنوان کردند وما وقتی با بی احترامی روبرو شدیم پیگیر کارشدیم وتوانستیم درارگانهای مختلف سپاه یک سری از مدارک را پیدا کنیم ولی جالب است مدرک آموزش نظامی قبل ازاعزام تائید شده وگواهی که بلافاصله اعزام شده تائید نمی کنند وجالب تراینکه خودشان قبول دارند که بعداز آموزش نظامی بلافاصله به جبهه رفته .
حالا ازکسانی که میتوانند کمک کنند درخواست می کنم تماس بگیرند وکمک کنند. پرونده پدرم درسپاه سیدالشهدا استان تهران است.
در خصوص استعلام سوابق جبهه ای نیرو انسانی سپاه اهواز از سال ۹۶ تا حال کارم را انجام نمیدن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi